• امروز : دوشنبه, ۲۶ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل 3594 امروز 14

اخبار ویژه

تبصره بخش مطبوعات سفارت روسیه در افغانستان هیئتی از پاکستان برای گفتگو در مورد درگیری‌های مرزی با طالبان به قندهار سفرکره است وزارت دارایی طالبان:۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون بدهی خارجی دولت سابق را پرداخت شد برلین و تاشکند برای اخراج پناهجویان افغانستان به ازبکستان توافق کردند تیم فوتسال‌ افغانستان:در اولین بازی خود برابر آنگولا ۶ بر ۴ پیروز شد اداره تعلیمات مسلکی: این اداره در ده سکتور ۱۱۱ رشته را برای جوانان آموزش می‌دهد فیفا: مهران غلامی را به عنوان جوان‌ترین بازی‌کن در جام جهانی اوزبکستان معرفی کرد کمپاین تطبیق واکسین به دلیل نداشتن محرم توسط واکسیناتوران زن متوقف شد سازمان‌ملل: پاکستان ۶۲۵ مهاجر افغانستان را در یک هفته اخراج کرده است عالمان دین بر پیروی از راه و روش پیامبر اسلام (ص) تأکیدکردند عالمان دین بر پیروی از راه و روش پیامبر اسلام (ص) تأکیدکردند وزارت معارف: بیش از هشت هزار بست در این وزارت خالی است وزیرداخله:جهانیان از طالبان به دلیل تمکین نکردن به خواسته‌آن‌ها ناراضی هستند مجلس نمایندگان آمریکا از تصویب قطعنامه‌ای برای حمایت از مخالفان طالبان خبر داد فطرت:نیروهای طالبان برای زندگی آرام مردم تلاش می‌کنند

5

سازمان خوراک و کشاورزی ملل متحد تا پایان سال برای ده میلیون نفر در افغانستان کمک می‌کنیم

  • کد خبر : 64246
  • 17 سنبله 1403 - 0:44
سازمان خوراک و کشاورزی ملل متحد تا پایان سال برای ده میلیون نفر در افغانستان کمک می‌کنیم

ریچارد ترینچارد رییس این نهاد برای افغانستان،  می‌گوید که فعالیت‌های آنان در زمینه فراهم ساختن کمک‌های اضطراری کوتاه‌مدت به کشاورزان، دسترسی کشاورزان به آب و کمک به کشاورزان برای ایجاد معیشت است. ریچارد ترینچارد رییس سازمان خوراک و کشاورزی ملل متحد برای افغانستان گفت: در حال حاضر، سازمان خوراک و کشاورزی بزرگترین برنامه را نسبت […]

ریچارد ترینچارد رییس این نهاد برای افغانستان،  می‌گوید که فعالیت‌های آنان در زمینه فراهم ساختن کمک‌های اضطراری کوتاه‌مدت به کشاورزان، دسترسی کشاورزان به آب و کمک به کشاورزان برای ایجاد معیشت است.

ریچارد ترینچارد رییس سازمان خوراک و کشاورزی ملل متحد برای افغانستان گفت: در حال حاضر، سازمان خوراک و کشاورزی بزرگترین برنامه را نسبت به هر جای دیگر این جهان، در افغانستان دارد و این برنامه به دو یا سه بخش اصلی تقسیم شده است. بخش نخست آن، فراهم ساختن کمک‌های اضطراری کوتاه‌مدت به کشاورزان، تخم‌های گندم، کود کیمیاوی، تخم‌های سبزیجات، فراهم ساختن تولیدات دامداری، واکسیناسیون و محصولات تابستانی است و آب، دومین بخش بزرگ این برنامه است.

آمارهای سازمان خوراک و کشاورزی ملل متحد نشان می‌دهد که در سال گذشته، این نهاد برای بیش از ۱۸.۶ میلیون نفر در افغانستان کمک کرده که بیشتر کمک‌های آنان برای پشتیبانی از کشاورزان متمرکز بوده است.

ساخت ۶۰۰ کیلومتر کانال، بیش از ۷۰۰ چک‌دم برای توقف سیلاب‌ها و بیش از ۱۸ میلیون خندق برای ذخیره آب در هماهنگی با برنامه جهانی خوراک و برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد ایجاد شده است.

ریچارد ترینچارد افزود: سال گذشته، سازمان خوراک و کشاورزی، برنامه جهانی خوراک و توسعه‌ای سازمان ملل کارهای زیادی را انجام دادند. ۶۰۰ کیلومتر کانال ساخته شد و بیش از ۷۰۰ چک‌دم برای توقف سیلاب‌ها و بیش از ۱۸ میلیون خندق برای ذخیره آب ایجاد شده‌اند.

رییس سازمان خوراک و کشاورزی ملل متحد برای افغانستان در بخشی از سخنانش می‌گوید که سیلاب‌ها و بارندگی‌های اخیر نیز آسیب‌های زیادی به کشاورزان در شماری از ولایت‌ها وارد کرده است.

ریچارد ترینچارد در این باره گفت: شماری زیادی از کشاورزانی را دیده‌ام که از این آفات متضرر شده‌اند و سیلاب‌های سال جاری یکی از مثال‌های آن است. من به ولسوالی برکه و نهرین بغلان رفتم و ویرانی بزرگی را ناشی از سیلاب‌ها دیدم. زمین، خانه‌ها و متأسفانه زندگی‌های زیادی از بین رفته بودند. ما از این کشاورزان و جوامع که متضرر شده‌اند حمایت می‌کنیم و از همه مهم‌تر چیزی که همیشه ستوده‌ام، مقاومت و پایداری کشاورزان است.

سازمان خوراک و کشاورزی ملل متحد، از ۶۰ سال بدین‌سو در افغانستان فعالیت می‌کند که بیشتر فعالیت این نهاد، پشتیبانی از کشاورزان و دامداران در افغانستان است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64246

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.