• امروز : سه شنبه, ۳ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 24 September - 2024
کل 3702 امروز 9

اخبار ویژه

وزارت دفاع روسیه:تلفات ارتش اوکراین در کورسک ادامه دارد امیر قطر: اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نسل‌کشی است ریاست معادن ولایت پنجشیر: ۲۶۳۸ قیراط زمرد پنجشیر به فروش رسیده است ۷۰۰هزار نفر در یک سال گذشته از پاکستان به افغانستان برگشتند وزارت خارجه: سفیر امارت اسلامی به صورت رسمی کارش را در ازبکستان آغاز کرد سهیل شاهین: جهان به جای انتقاد راه تعامل را با امارت اسلامی در پیش بگیرد وزارت خارجه طالبان:جنایات رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را تهدید می‌کند جمهوریخواهان آمریکا: به دنبال توقف کمک‌‌های مالی به افغانستان چین: خواستار توجه و رسیدگی به بحران بشری در افغانستان شد بزرگان و علمای ولایت بغلان خواستار ساخت شفاخانه و مکاتب در این ولایت شدند مسئول سیاست خارجی اروپا نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار داد والی هرات: دومین قطار ترانزیتی حامل مواد معدنی افغانستان عازم ترکیه شد ژاپن برای حضور افغانستان در کنفرانس تغییرات اقلیمی تلاش می‌کند گسترش همکاری‌ اقتصادی ایران و افغانستان در انرژی و محیط زیست تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۴ روز چهارشنبه‌باتیم پاراگوئه بازی می‌کند

1

سهیل شاهین: جهان به جای انتقاد راه تعامل را با امارت اسلامی در پیش بگیرد

  • کد خبر : 65051
  • 04 میزان 1403 - 0:20
سهیل شاهین: جهان به جای انتقاد راه تعامل را با امارت اسلامی در پیش بگیرد

پس از نگرانی‌ها از اوضاع زنان در افغانستان و عملی نشدن تعهدات دوحه از سوی امارت اسلامی در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر گفته است که جهان به جای انتقاد، راه تعامل را با امارت اسلامی در پیش بگیرد. به باور رییس دفتر […]

پس از نگرانی‌ها از اوضاع زنان در افغانستان و عملی نشدن تعهدات دوحه از سوی امارت اسلامی در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سهیل شاهین رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر گفته است که جهان به جای انتقاد، راه تعامل را با امارت اسلامی در پیش بگیرد.

به باور رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر، تعامل مثبت جهان با امارت اسلامی می‌تواند سبب ایجاد اعتماد میان طرف‌ها شود.

سهیل شاهین در این باره افزوده است: اگر ملل متحد و جامعه جهانی به جای انتقادها، از راه تعامل مثبت از بهر حل مسایل تلاش کنند، این در حل مشکلات و ایجاد اعتماد میان دو طرف موثر است.

در سوی دیگر انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در نشستی درباره زنان افغانستان، از امارت اسلامی خواسته است تا محدودیت‌ها بر زنان و دختران را بردارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است: بدون زنان تحصیل کرده، بدون زنان در مشاغل از جمله در رهبری و بدون به رسمیت شناختن حقوق و آزادی‌های نیمی از جمعیت کشور، افغانستان هرگز نمی‌تواند جایگاه شایسته خود را در سطح جهانی بدست آورد.

رزماری دی‌کارلو معاون دبیرکل سازمان ملل نیز در این نشست که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شده بود، هشدار داده است که به دلیل عدم پابندی امارت اسلامی به تعهداتی که کرده، روند دوحه در خطر متوقف ‌شدن است. خانم دی‌کارلو افزوده است که جامعه بین‌المللی انتظار دارد تا امارت اسلامی با حسن نیت در این روند شرکت کند.

رزماری دی‌کارلو افزوده است: اکنون شرایط به حد زیادی پیچیده است. به‌خصوص در شرایطی که اکنون قانون امر به معروف را داریم. ما کشورهای عضو داشتیم که تمایل به مشارکت و پیشبرد قدم به قدم پروژه را داشتند. به هر حال، در حال حاضر خطر توقف این روند وجود دارد.

هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد آغاز شده و قرار است تا شش روز دیگر هم‌چنان ادامه داشته باشد.

گفته شده است که نمایندگان بیش از ۱۹۰ کشور در این نشست حضور خواهند داشت و مساله‌ی افغانستان و فلسطین نیز در این نشست به بحث گرفته می‌شود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65051

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.