• امروز : چهارشنبه, ۴ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 25 September - 2024
کل 3705 امروز 12

اخبار ویژه

مجاهد:سازمان ملل باید ماموریت خود را در زمینه تعامل با امارت اسلامی به درستی انجام دهد وزارت صنعت: ۹‌‌ تفاهم‌نامه‌ی همکاری با مؤسسات ملی و بین‌المللی امضا کرد رهبر طالبان: در فرمان جدید برخی مقامات را تغییر و تبدیل کرد وزارت دفاع روسیه:تلفات ارتش اوکراین در کورسک ادامه دارد امیر قطر: اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نسل‌کشی است ریاست معادن ولایت پنجشیر: ۲۶۳۸ قیراط زمرد پنجشیر به فروش رسیده است ۷۰۰هزار نفر در یک سال گذشته از پاکستان به افغانستان برگشتند وزارت خارجه: سفیر امارت اسلامی به صورت رسمی کارش را در ازبکستان آغاز کرد سهیل شاهین: جهان به جای انتقاد راه تعامل را با امارت اسلامی در پیش بگیرد وزارت خارجه طالبان:جنایات رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را تهدید می‌کند جمهوریخواهان آمریکا: به دنبال توقف کمک‌‌های مالی به افغانستان چین: خواستار توجه و رسیدگی به بحران بشری در افغانستان شد بزرگان و علمای ولایت بغلان خواستار ساخت شفاخانه و مکاتب در این ولایت شدند مسئول سیاست خارجی اروپا نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار داد والی هرات: دومین قطار ترانزیتی حامل مواد معدنی افغانستان عازم ترکیه شد

1

مجاهد:سازمان ملل باید ماموریت خود را در زمینه تعامل با امارت اسلامی به درستی انجام دهد

  • کد خبر : 65082
  • 04 میزان 1403 - 20:03
مجاهد:سازمان ملل باید ماموریت خود را در زمینه تعامل با امارت اسلامی به درستی انجام دهد

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به برخی اظهارات درباره افغانستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفته است که این سازمان باید در پالیسی خود تغییرات مثبت به میان آورد. آقای مجاهد افزوده است که سازمان ملل متحد باید ماموریت اش را در زمینه تعامل با حکومت سرپرست افغانستان به درستی انجام […]

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به برخی اظهارات درباره افغانستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفته است که این سازمان باید در پالیسی خود تغییرات مثبت به میان آورد.

آقای مجاهد افزوده است که سازمان ملل متحد باید ماموریت اش را در زمینه تعامل با حکومت سرپرست افغانستان به درستی انجام بدهد.

به گفته سخنگوی امارت اسلامی، نیاز است تا جهان و کشورها با امارت اسلامی تعامل خوب داشته باشند.

ذبیح‌الله مجاهد افزود: سازمان ملل متحد در این عرصه باید وظیفه خود را به گونه درست انجام بدهد و هم‌چنان از همان موقف فعلی که افغانستان را نمی‌گذارد به پیش برود یا تماس خوب با کشورها داشته باشد، باید بگذرد. یک تغییر مثبت در پالیسی شان به وجود بیاید.

جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا و امام‌علی رحمان رییس‌جمهور تاجیکستان در سخن‌رانی شان در نخستین روز هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به اوضاع افغانستان اشاره کرده‌اند.

رییس‌جمهور امریکا گفته است که جنگ افغانستان از سه رییس‌جمهور به وی باقی مانده بود و او باید تصمیم خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را عملی می‌کرد و به بزرگ‌ترین جنگ امریکا پایان می‌بخشید. آقای بایدن، تصمیم خروج امریکا از افغانستان را تصمیم دشوار؛اما درست خواند.

جو بایدن گفته است: افغانستان منحیث بزرگ‌ترین جنگ امریکا جاگزین ویتنام شده بود و من به‌عنوان یک رییس‌جمهور مصمم به ختم آن بودم که انجامش دادم، تصمیم مشکلی بود اما تصمیم درستی بود. چهار رییس‌جمهور به این تصمیم روبه‌رو شده بودند و من مصمم بودم که به‌عنوان پنجمین رییس‌جمهور آن را جا نگذارم.

امام‌علی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان نیز در این نشست از پشتیبانی کشورش از صلح و ثبات در افغانستان اطمینان داده و از جامعه جهانی خواسته است تا از هیچ تلاشی برای کمک به مردم افغانستان از بهر جلوگیری از بحران بشری دریغ نکند.

رییس‌جمهور تاجیکستان گفته است: ما از صلح و ثبات پایدار و هم‌چنان از پیشرفت‌های اقتصادی و اجتماعی در افغانستان، کشور همسایه، پشتیبانی می‌کنیم.

تاجیکستان همیشه آماده است تا با کمک‌های خود و تقویت و توسعه طیف گسترده‌ای از بخش‌های زندگی صلح‌آمیز در افغانستان موافقت کند. به دنبال این، من مکررا از جامعه بین‌المللی می‌خواهم که از هیچ تلاشی برای کمک به مردم رنج کشیده افغانستان از جمله مناطق آسیب‌دیده از حوادث طبیعی دریغ نکند تا از ایجاد یک بحران بشری در این کشور جنگ‌زده جلوگیری کند.

محمدنبی افغان آگاه مسایل اقتصادی گفت: منطقه با ما وابسته است. آسیای مرکزی تا حد زیاد به این قایل شده و با قدامات و امکانات قوی کوشش می‌کنند این‌جا [افغانستان] بیایند، اقتصاد افغانستان هم بر پا ایستاد می‌شود و پروژه‌های نیمه‌کاره هم آغاز می‌شود که در کنار ما، فایده آن‌ها هم است.

هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از بیست‌وچهارم ماه سپتمبر آغاز شده و تا بیست‌وهشتم همین ماه ادامه پیدا می‌کند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65082

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.