• امروز : جمعه, ۶ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
کل 3729 امروز 12

اخبار ویژه

اتاق تجارت افغانستان: ۵۰ درصد صادرات زغال‌سنگ افغانستان کاهش یافته است رهبر طالبان: دادگاه عالی با قاطعیت احکام شرعی را پیاده کند سفارت افغانستان در لندن بسته شد خلیلزاد: خروج آشفته از افغانستان نتیجه ضعف‌های اطلاعاتی بود معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا شرکت‌‌های داخلی و خارجی علاقه‌مندسرمایه‌گذری در افغانستان هستند سهیل شاهین:نام مقام‌های امارت اسلامی در فهرست سیاه مانع برقراری روابط کابل با کشورها است فعالیت کارخانه ذوب‌آهن در شهرک صنعتی هرات مذاکرات امارت اسلامی با مقام‌های ایران برای حل مشکلات مهاجرین سازمان جهانی بهداشت: بیماری تب دنگی در افغانستان از افزایش یافته است بند آب توری در شهر قلات: با حضور عبدالغنی گشایش یافت امارت اسلامی: حقوق تمامی شهروندان کشور تامین است بختیار سعید اف: افغانستان کلید ثبات و توسعه پایدار در منطقه است هواشناسی: احتمالا باران شدید همراه با سیلاب‌های آنی در ۱۱ ولایت کشور وزارت دفاع روسیه:۳۴۰ اوکراینی در شبانه‌روز گذشته کشته شدند حضور هیئت طالبان در مجمع بین‌المللی انرژی روسیه

0

مذاکرات امارت اسلامی با مقام‌های ایران برای حل مشکلات مهاجرین

  • کد خبر : 65138
  • 06 میزان 1403 - 11:24
مذاکرات امارت اسلامی با مقام‌های ایران برای حل مشکلات مهاجرین

حمدالله فطرت معاون سخنگوی امارت اسلامی گفته است که مقام‌های حکومت سرپرست با مقام‌های ایرانی در حال مذاکره هستند تا بتوانند راه‌حلی به چالش‌های مهاجران دریابند. معاون سخنگوی امارت اسلامی در این باره گفته است: برای حل چالش‌های مهاجران افغانستان ما تلاش می‌کنیم وزارت خارجه و وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان در این مورد تلاش می‌کنند […]

حمدالله فطرت معاون سخنگوی امارت اسلامی گفته است که مقام‌های حکومت سرپرست با مقام‌های ایرانی در حال مذاکره هستند تا بتوانند راه‌حلی به چالش‌های مهاجران دریابند.

معاون سخنگوی امارت اسلامی در این باره گفته است: برای حل چالش‌های مهاجران افغانستان ما تلاش می‌کنیم وزارت خارجه و وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان در این مورد تلاش می‌کنند و با ایران در این مورد گفت‌وگو شده و تلاش می‌شود که به مشکلات موجود مهاجران در ایران رسیدگی شود.

پیش از این گزارش‌هایی که از ایران نشر شد، حاکی از آن است که هیچ اتباع داخلی و اتباع خارجی به‌شمول افغان‌ها نمی‌توانند در کنار جاده‌های تهران دست‌فروشی کنند.

سید بیگی مدیرعامل شرکت صنایع و ساماندهی مشاغل تهران تاکید کرده است که اتباع خارجی به‌شمول افغان‌ها نیز از این امر مستثنی نیستند؛ چون به حکومت این کشور مالیه نمی‌پردازند.

سید بیگی افزوده است: این پسندیده نیست اتباع غیرمجازی که مجوز قانونی برای تابعیت ایران را ندارند، در کشور تردد کنند و از منابع ملی ما استفاده کنند. به آن‌ها اجازه این کار را نمی‌دهیم.

مدیرعامل شرکت صنایع و ساماندهی مشاغل تهران تاکید کرده است، اتباعی که از تابعیت قانونی در ایران برخوردار هستند، می‌توانند برای دریافت غرفه برای کسب و کار درخواست کنند، در این صورت ممکن است این امکان در اختیار آن‌ها قرار داده شود.

محمدخان محمدزی فعال عرصه حقوق مهاجران گفت: مشکلات این مهاجران فاقد مدرک نیاز است چی نیاز است قانون‌مند شود چی نیاز است مج.زی باید صادر شود برای این افراد از طریق رای زنی‌های دو کشور مشکلات آنان باید حل شود.

هم‌زمان برخی از مهاجران که در ایران زندگی می‌کنند،گفته‌اند که این شب و روز ممنوعیت‌ها و فشارهای حکومت ایران بالای مهاجران افغان در حال افزایش است که نگرانی آنان را برانگیخته است.

نقیب‌الله مهاجر افغانستان در ایران گفت: مشکلات مهاجران افغانستان در ایران زیاد است  حتی وقتی به نانوایی‌ها برویم برای ما نان نمی‌دهند قطع است کارگرانی که افغان باشد نمی‌گیرند در ایران برای کار و فروش‌گاه‌های که کارکنان آن افغان باشد یا پلمپ می‌کنند یا مسدود می‌شوند.

پیش از این سرپرست وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان در سفر به ولایت پنجشیر گفته بود که ایران باید به بدرفتاری خود با مهاجران افغان پایان دهد و نظر به قوانین بین‌المللی، با همه مهاجران رفتار کند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65138

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.