• امروز : جمعه, ۶ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
کل 3736 امروز 7

اخبار ویژه

مشاور سابق امنیت ملی ترامپ خواستار تضعیف طالبان شد اداره محیط‌زیست:برنامه شش ماهه برای مقابله با آلودگی هوا در زمستان روی دست داریم ۳۲۰ کارخانه تولید کفش در هرات فعالیت دارند آمریکا: امارت اسلامی باید به تعهداتش عمل کند نظری: کاهش کمک‌های بشری به افغانستان خلاف حقوق بین‌المللی است وزارت حج و اوقاف: برای آگاهی دینی مردم از طریق مساجد تلاش‌ می‌کنیم وزیرخارجه ایران:آمریکا پاسخگوی وضعیت کنونی در افغانستان باشد اتاق تجارت افغانستان: ۵۰ درصد صادرات زغال‌سنگ افغانستان کاهش یافته است رهبر طالبان: دادگاه عالی با قاطعیت احکام شرعی را پیاده کند سفارت افغانستان در لندن بسته شد خلیلزاد: خروج آشفته از افغانستان نتیجه ضعف‌های اطلاعاتی بود معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا شرکت‌‌های داخلی و خارجی علاقه‌مندسرمایه‌گذری در افغانستان هستند سهیل شاهین:نام مقام‌های امارت اسلامی در فهرست سیاه مانع برقراری روابط کابل با کشورها است فعالیت کارخانه ذوب‌آهن در شهرک صنعتی هرات مذاکرات امارت اسلامی با مقام‌های ایران برای حل مشکلات مهاجرین

0

مشاور سابق امنیت ملی ترامپ خواستار تضعیف طالبان شد

  • کد خبر : 65186
  • 07 میزان 1403 - 1:25
مشاور سابق امنیت ملی ترامپ خواستار تضعیف طالبان شد

به گزارش آژانس خبری پامیر، هربرت ریموند مک مستر مشاور سابق امنیت ملی دولت ترامپ خواستار اقدامات آمریکا برای تضعیف حکومت طالبان شد و تأکید کرد از اقداماتی که سبب تقویت پایه‌های حکومت آنان می‌شود، باید جلوگیری کرد. مک مستر در نشست انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان که در دانشگاه جورج واشنگتن برگزار شد، با اشاره […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، هربرت ریموند مک مستر مشاور سابق امنیت ملی دولت ترامپ خواستار اقدامات آمریکا برای تضعیف حکومت طالبان شد و تأکید کرد از اقداماتی که سبب تقویت پایه‌های حکومت آنان می‌شود، باید جلوگیری کرد.

مک مستر در نشست انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان که در دانشگاه جورج واشنگتن برگزار شد، با اشاره به نحوه رفتار و حکومتداری طالبان گفت آنچه در سه سال گذشته در افغانستان اتفاق افتاد، کاملاً قابل پیش‌بینی بود.

وی همچنین سیاست آمریکا در قبال جنگ افغانستان را ناقص خواند و گفت استراتژی آمریکا با توجه به واقعیت‌های موجود در افغانستان قابل درک نبود.

مشاور سابق امنیت ملی دولت ترامپ روند مذاکرات صلح دوحه میان آمریکا و طالبان را نیز زیر سئوال برد و گفت این مذاکرات حکومت اشرف غنی را بی‌اعتبار کرد.

مک مستر در ادامه تصریح کرد: به نظر من، وضعیت افغانستان و فروپاشی نیروهای امنیتی تحمیل شکست بر خود بود. این زدن به ریشه خود مبتنی بر یک توهم بود، مبتنی بر یک داستان خود پرداخته بود تا خروج از این کشور را توجیه کنند.

وی با اظهار اینکه توافقنامه دوحه سند تسلیم آمریکا به طالبان بود، گفت: بایدن به هیچ یک از توافقات دولت ترامپ به جز توافقنامه دوحه این قدر ایمان نداشت و آن را مو به مو اجرا کرد.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی در کتاب جدید خود با عنوان «در جنگ با خودمان» نوشته بود ترامپ بر این باور بود که شکست نظامی طالبان ممکن نیست و به همین دلیل حاضر به پذیرش توافق دوحه شد.

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65186

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.