• امروز : شنبه, ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
کل 3656 امروز 12

اخبار ویژه

تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی خود با افریقای جنوبی پیروز شد رئیس الوزرای طالبان: به هیچ کسی اجازه‌ی بحث نفاق‌افکنانه را نمی‌دهیم حنفی: از نهادهای مددرسان خواست به منظور ایجاد زمینه‌های کاری با امارت اسلامی همکاری کنند صندوق امانی افغانستان در سویس ۳۳۷ میلیون دالر سود کرده است وزارت دفاع روسیه:۱۲۴ تانک اوکراین را در محور کورسک منهدم کردیم رهبر طالبان: بر نقش عالمان دین در ثبات اجتماعی کشور تأکیدکرد تراژدی مافوق تصور جنایات‌ صهیونیست در ۳۵۰ روز جنگ در غزه سازمان ملل: خاورمیانه در آستانه فاجعه است انستیتوت صلح ایالات متحده: جامعه جهانی رویکرد روشنی برای برخورد با طالبان ندارد برخورد نامناسب نظامیان پاکستان با برخی از افغان‌ها با واکنش نیروهای امارت اسلامی مواجه شد معین مسلکی وزارت اقتصاد: دشمنان از طریق جنگ اقتصادی تلاش دارند تا مردم افغانستان را به زانو در بیاورند تاکید بر حفظ وحدت در افغانستان شیخ هبت‌الله: کشورهایی که ادعا دارند حقوق بشر در افغانستان نقض شده خود ناقض حقوق بشر هستند ترکمنستان ۱.۵ میلیارد دلار در پروژه‌های مشترک زیربنایی با افغانسستان سرمایه‌گذاری می‌کند روسیه: پیش‌بینی منفی غربی درباره افغانستان تحقق نیافته است

3

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا:روابط سیاسی امارت اسلامی در منطقه و جهان در حال گسترش است

  • کد خبر : 64197
  • 16 سنبله 1403 - 0:28
معاون سیاسی ریاست‌الوزرا:روابط سیاسی امارت اسلامی در منطقه و جهان در حال گسترش است

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در برنامه فراغت ۳۰۰ تن از متخصصان ریاست اکمال تخصص وزارت صحت‌عامه گفته است که روابط سیاسی امارت اسلامی با کشورهای منطقه و فرامنطقه در حال گسترش است. معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این برنامه هم‌چنان گفته که قرار است در آینده نزدیک چندین کشور دیگر نیز نماینده‌های سیاسی امارت اسلامی را […]

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در برنامه فراغت ۳۰۰ تن از متخصصان ریاست اکمال تخصص وزارت صحت‌عامه گفته است که روابط سیاسی امارت اسلامی با کشورهای منطقه و فرامنطقه در حال گسترش است.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این برنامه هم‌چنان گفته که قرار است در آینده نزدیک چندین کشور دیگر نیز نماینده‌های سیاسی امارت اسلامی را بپذیرند.

مولوی عبدالکبیر در این باره افزود: ما با کشورهای منطقه و فرامنطقه روابط فعال دیپلماتیک داریم و در آینده نزدیک یک تعداد کشورهای دیگر هم دیپلمات‌ها و نمایندگی‌های سیاسی امارت اسلامی را خواهند پذیرفت.

معاون اداری ریاست‌الوزرا در این برنامه با تاکید بر بهبود خدمات صحی در کشور، افزوده است که در جریان جنگ‌های تحمیلی به بخش‌های گونه‌گون به‌ویژه بخش صحت آسیب رسیده که نیاز به توجه جدی دارد.

عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست‌الوزرا افزود: ما ضرورت داریم که در همه مناطق افغانستان به‌ویژه مناطق دوردست، کلینیک‌ها ساخته شود و شفاخانه‌های ولایتی، شفاخانه‌های حوزوی و شفاخانه‌هایی که در مرکز داریم، این‌ها واقعا به ریفورم و تقویت نیاز دارند.

نورجلال جلالی سرپرست وزارت صحت عامه نیز در این برنامه بر بهبود خدمات صحی در کشور تاکید ورزیده است.

سرپرست وزارت صحت عامه گفت: متخصصانی داشته باشیم که مجهز با فن‌آوری جدید باشند. ظرفیت‌های شان بالا برود تا مردم رنج‌دیده ما از سفرها [رفتن به خارج] رهایی یابند.

ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی که یکی دیگر از سخن‌رانان این برنامه بود، از داکترانی که به تازگی در بخش‌های گوناگون تخصص گرفته‌اند، خواسته است تا در انجام مسوولیت‌های شان، اصول اسلامی را در نظر بگیرند و نسبت به مردم و کشور باشند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی گفته است: این ملک و مسلمانان بالای شما حق دارد، هر مصرفی که بالای شما شده، از این ملک شده است. شما مسئول هستید که به این ملک خدمت کنید و با آنان متعهد بمانید.

عبدالباقی حقانی سرپرست اداره ملی امتحانات نیز بر بهبود خدمات تحصیلی و شفافیت در آزمون‌ها تاکید کرده است. او در این برنامه افزود:عده‌ی زیادی از جوانان به این فکر اند که چگونه سند بدست بیاورند، به فکر علم نیستند. همین باعث بی اعتباری مردم شده است.

در همین حال برخی از داکترانی که در بخش‌های گونا‌گون تخصص گرفته‌اند از امارت اسلامی می‌خواهند که در بخش‌های افزایش حقوق داکتران و فراهم‌سازی امکانات بیشتر صحی توجه کند.

مصطفی یکی از فارغان گفت: امکانات ما کم است. داکتران ما امکاناتی در سطح جهانی ندارند. ما با چالش‌هایی روبرو هستیم.

به گفته مسئولان وزارت صحت عامه، این نخستین بار است که ۳۰۰ تن که ۸۰ تن شان زنان اند، از ۲۷ بخش تخصصی سند بدست آورده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64197

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.