• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3674 امروز 6

اخبار ویژه

رژیم صهیونیستی حملات خود را به لبنان تشدیدکرده است صندوق حمایت از کودکان سازمان‌ملل: ۳۴۳ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه افغان را بستری کردیم مولوی عبدالکبیر: بزرگان و علماء ولایات ننگرهار و لغمان دیدار کرد تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ راه یافت پناهندگان افغانستان و چالش‌های بهداشت روانی در آمریکا پژوهشگر و افغانستان شناس روس:مشروعیت طالبان در افغانستان تثبیت شده است سفیر جدید طالبان در ازبکستان وارد تاشکند شد حزب‌الله: مناطق مختلف شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد اوچا:دفتر هماهنگی کمک‌های سازمان ملل: دولت هالند ۱۵ میلیون یورو به افغانستان کمک کرد ساختمان پارک ملی واخان تکمیل شد برای نخستین بار شفاخانه کادری دانشکده طب دانشگاه هرات فعال شد وزیر خارجه روسیه: هیچ کس خواهان وقوع جنگ هسته‌ای نیست اردوغان: اسرائیل قصد گسترش جنگ را در منطقه دارد یوناما: بر پشتیبانی درازمدت از مردم افغانستان تأکیدکرد وزارت معادن:این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معادن‌ افغانستان کوتاه کرده است

5

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: امارت اسلامی خواهان تعامل مثبت با تمام کشورها است

  • کد خبر : 64341
  • 19 سنبله 1403 - 1:50
معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: امارت اسلامی خواهان تعامل مثبت با تمام کشورها است

مولوی عبدالکبیر در مراسمی در کابل تاکید می‌ورزد که اگر جهانیان بار دیگر برای اشغال به افغانستان بیایند، افغان‌ها اشغال و زورگویی را نمی‌پذیرند. معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این باره گفت: ما به جهانیان می‌گوییم که اگر برای تعامل به افغانستان می‌آیند ما با شما مشکل نداریم؛ اما اگر برای اشغال می‌آیند، تاریخ افغان‌ستان برای […]

مولوی عبدالکبیر در مراسمی در کابل تاکید می‌ورزد که اگر جهانیان بار دیگر برای اشغال به افغانستان بیایند، افغان‌ها اشغال و زورگویی را نمی‌پذیرند.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این باره گفت: ما به جهانیان می‌گوییم که اگر برای تعامل به افغانستان می‌آیند ما با شما مشکل نداریم؛ اما اگر برای اشغال می‌آیند، تاریخ افغان‌ستان برای جهان معلوم است. اگر با افغانستان کسی دشمنی می‌کند موقف افغانستان واضح است که به آن دشمنی می‌کند.

به گفته این مقام امارت اسلامی، کشورهایی که برای تعامل و سرمایه‌گذاری به افغانستان می‌آیند، آغوش امارت اسلامی برای‌شان باز است.

مولوی عبدالکبیر تاکید می‌ورزد که در حال حاضر برای به‌دست‌آوردن قدرت، شهرها ویران نمی‌شوند و نظام اسلامی در کشور حاکم است.

او در این باره افزود: پالیسی خارجی امارت اسلامی افغانستان اقتصاد محور است و ما با تمام کشورهای جهان در چارچوب شریعت اسلامی به تعامل مثبت آماده هستیم.

با گذشت بیش از سه سال از روی کار آمدن دوباره امارت اسلامی، تا اکنون هیچ کشوری حکومت سرپرست را به رسمیت نشناخته است؛ اما سفارت‌خانه‌های امارت اسلامی در شماری از کشورها باز است و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌های برخی از کشورها نیز در افغانستان فعال هستند.

 

ِآژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64341

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.