• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3632 امروز 13

اخبار ویژه

طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است رهبر طالبان: نیروهای امنیتی با مردم رفتار نیک داشته باشند رئیس‌جمهور ترکمنستان:جامعه جهانی با واقع بینی به افغانستان کمک کند علماء و بزرگان ولایت جوزجان خواستار توجه به پروژه‌های انکشافی در این ولایت شدند معین امور جوانان وزارت فرهنگ:۲۰ میلیون جوان در کشور واجد شرایط کار هستند برخی اعضای سازمان ملل از طالبان خواستند حقوق زنان را تامین کند معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: تعامل مثبت با کشورها اولویت امارت اسلامی است استانکزی: نشست‌های مخالفان در خارج از افغانستان تاثیری ندارد برگزاری نشست کمیسیون سیاسی طالبان به ریاست مولوی عبدالکبیر وزارت عدلیه طالبان: شهرک خالد بن ولید در ولایت بلخ را دولتی اعلام کرد

1

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: تعامل مثبت با کشورها اولویت امارت اسلامی است

  • کد خبر : 64788
  • 29 سنبله 1403 - 0:16
معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: تعامل مثبت با کشورها اولویت امارت اسلامی است

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در دیدار تودیعی با سفیر ازبکستان در کابل گفته است که امارت اسلامی بر بنیاد سیاست مستقلانه که پیش گرفته، به تعامل مثبت با کشورها اولویت می‌دهد. معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این دیدار افزوده است که حکومت سرپرست به  تعهدات خود در برابر جامعه جهانی عمل کرده و اجازه نمی‌دهد […]

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در دیدار تودیعی با سفیر ازبکستان در کابل گفته است که امارت اسلامی بر بنیاد سیاست مستقلانه که پیش گرفته، به تعامل مثبت با کشورها اولویت می‌دهد.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این دیدار افزوده است که حکومت سرپرست به  تعهدات خود در برابر جامعه جهانی عمل کرده و اجازه نمی‌دهد خاک افغانستان در برابر کشورها کار گرفته شود.

حمدالله فطرت معاون سخنگوی امارت اسلامی درباره این دیدار  گفت: معاون سیاسی ریاست‌الوزرا گفته امارت اسلامی به اساس سیاست مستقل خویش، به تعامل مثبت اولویت می‌دهد و می‌خواهد بخشی از پروژه‌های اقتصادی در منطقه باشد و هم‌چنان در نظر دارد تا موضوعات قابل بحث را از طریق گفت‌وگو حل کند.

به گفته آقای فطرت، یادگار خواجه شادمانوف سفیر ازبکستان در این دیدار گفته است که مقام‌های اوزبکستانی خواهان روابط بیشتر سیاسی و اقتصادی با افغانستان اند.

هم‌زمان امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در دیدار با یادگار خواجه شادمانوف گفته است که پس از فرستادن سفیر امارت اسلامی به ازبیکستان، فصل جدید روابط میان دو کشور آغاز خواهد شد.

حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه درباره این دیدار گفت: امیرخان متقی حضور دیپلماتیک ازبیکستان را پس از فتح، در کابل ارزشمند دانسته و گفته که با فرستادن سفیر امارت اسلامی به ازبیکستان، فصل جدید روابط میان کابل و تاشکند نیز آغاز خواهد شد.

آگاهان مسایل سیاسی تاکید می‌کنند که امارت اسلامی باید برای رفع چالش‌ها در کشور با تمام کشورها به‌شمول ازبیکستان روابط نیک و تعامل مثبت داشته باشند.

حمیدالله هوتک آگاه مسایل سیاسی گفت: حکومت سرپرست افغانستان هم باید برای تعامل با کشورها راه را باز کند و این یک کار نیک است. کشورها هم باید در عرصه روابط نیک و تعامل مثبت با امارت اسلامی مسوولیت خود را ادا کنند.

سلیم پیگیر یکی دیگر از آگاهان مسایل سیاسی گفت: ما در قدم اول باید با مردم افغانستان تعامل نیک داشته باشیم و خواست‌های مردم را بجا کنیم و بعد از آن، حتا اگر ما نخواهسته باشیم، کشورهای منطقه و جهان با ما تعامل می‌کنند.

بر بنیاد خبرنامه ارگ، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در دیدار با سفیر ازبیکستان افزوده است که حکومت سرپرست می‌خواهد تا در پروژه‌های اقتصادی در منطقه سهم خود را ادا کند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64788

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.