• امروز : جمعه, ۶ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
کل 3736 امروز 7

اخبار ویژه

مشاور سابق امنیت ملی ترامپ خواستار تضعیف طالبان شد اداره محیط‌زیست:برنامه شش ماهه برای مقابله با آلودگی هوا در زمستان روی دست داریم ۳۲۰ کارخانه تولید کفش در هرات فعالیت دارند آمریکا: امارت اسلامی باید به تعهداتش عمل کند نظری: کاهش کمک‌های بشری به افغانستان خلاف حقوق بین‌المللی است وزارت حج و اوقاف: برای آگاهی دینی مردم از طریق مساجد تلاش‌ می‌کنیم وزیرخارجه ایران:آمریکا پاسخگوی وضعیت کنونی در افغانستان باشد اتاق تجارت افغانستان: ۵۰ درصد صادرات زغال‌سنگ افغانستان کاهش یافته است رهبر طالبان: دادگاه عالی با قاطعیت احکام شرعی را پیاده کند سفارت افغانستان در لندن بسته شد خلیلزاد: خروج آشفته از افغانستان نتیجه ضعف‌های اطلاعاتی بود معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا شرکت‌‌های داخلی و خارجی علاقه‌مندسرمایه‌گذری در افغانستان هستند سهیل شاهین:نام مقام‌های امارت اسلامی در فهرست سیاه مانع برقراری روابط کابل با کشورها است فعالیت کارخانه ذوب‌آهن در شهرک صنعتی هرات مذاکرات امارت اسلامی با مقام‌های ایران برای حل مشکلات مهاجرین

0

نظری: کاهش کمک‌های بشری به افغانستان خلاف حقوق بین‌المللی است

  • کد خبر : 65171
  • 07 میزان 1403 - 0:41
نظری: کاهش کمک‌های بشری به افغانستان خلاف حقوق بین‌المللی است

معین مسلکی وزارت اقتصاد می‌افزاید که از کمک‌های بشردوستانه نباید به‌عنوان ابزار سیاسی برای پیش‌برد اهداف خاص کار گرفته شود. آقای نظری با تاکید بر این‌که کمک‌های بشردوستانه نباید به مسایل سیاسی پیوند داده شود، گفت: مشروط ساختن کمک‌های بشردوستانه بر خلاف حقوق و اخلاق بین‌المللی است. کشورها نباید کمک‌های بشردوستانه را به مسایل سیاسی […]

معین مسلکی وزارت اقتصاد می‌افزاید که از کمک‌های بشردوستانه نباید به‌عنوان ابزار سیاسی برای پیش‌برد اهداف خاص کار گرفته شود.

آقای نظری با تاکید بر این‌که کمک‌های بشردوستانه نباید به مسایل سیاسی پیوند داده شود، گفت: مشروط ساختن کمک‌های بشردوستانه بر خلاف حقوق و اخلاق بین‌المللی است. کشورها نباید کمک‌های بشردوستانه را به مسایل سیاسی گره بزنند و از این کمک‌ها به‌عنوان ابزار سیاسی در راستای پیشبرد مقصدهای سیاسی استفاده بکنند.

این سخنان در حالی ابراز می‌شوند که دان مویزر عضو مجلس نمایندگان امریکا، لایحه‌ جدید‌ی را به کانگرس معرفی کرده که بر بنیاد آن، ادامه کمک‌های مالی امریکا به افغانستان مشروط به آزادی شهروندان امریکایی در افغانستان است.

این عضو مجلس نمایندگان امریکا تاکید کرده که این لایحه به منظور تضمین آزادی رایان کوربت و جورج گلزمن تدوین شده است.

دان مویزر در این باره گفته است: ایالات متحده بزرگ‌ترین اهداکننده کمک‌های بشردوستانه به افغانستان است و لایحه‌ من تضمین می‌کند که حتی یک دالر دیگر نیز ارسال نخواهد شد تا زمانی‌که تمام شهروندان امریکایی آزاد شوند.

میرشکیب میر آگاه مسایل اقتصادی چنین دیدگاه دارد: اگر کمک‌های امریکا واقعا به مردم افغانستان اختصاص پیدا می‌کند و به مردم افغانستان می‌رسد؛ مردمی که با مشکلات اقتصادی به‌سر می‌برند، پس در این صورت نباید مشروط به مسایل سیاسی شود.

درهمین حال شماری از باشنده‌های کابل خواهان ادامه کمک‌های بشردوستانه هستند و می‌گویند که اگر این کمک‌های به افغانستان توقف یابد، بسیاری از خانواده‌ها با چالش‌های اقتصادی روبه‌رو خواهند شد.

سید جوره باشنده کابل می‌گوید: امروز در کابل بسیار معیوب و معلول و کسانی هستند که نیازمند کمک اند، باید به این افراد توجه شود.

این در حالی‌ست که پس از رویکار آمدن دوباره امارت اسلامی در افغانستان، امریکا نزدیک به ۳ میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65171

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.