• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3641 امروز 9

اخبار ویژه

همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است

0

همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان

  • کد خبر : 64857
  • 30 سنبله 1403 - 1:05
همکاری اسلام‌آباد و مسکو  برای بهبود اوضاع افغانستان

اسحاق دار معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه پاکستان در یک نشست خبری با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که اسلام‌آباد و مسکو همکاری خوبی درباره افغانستان دارند. اسحاق دار در این نشست خبری افزوده است که هدف آنان، ادامه همکاری برای تامین صلح و ثبات در افغانستان است. معاون نخست‌وزیر و وزیر […]

اسحاق دار معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه پاکستان در یک نشست خبری با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که اسلام‌آباد و مسکو همکاری خوبی درباره افغانستان دارند.

اسحاق دار در این نشست خبری افزوده است که هدف آنان، ادامه همکاری برای تامین صلح و ثبات در افغانستان است.

معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه پاکستان افزوده است: پاکستان، روسیه را به عنوان یک بازیگر مهم در آسیای جنوبی و مرکزی می‌داند. پاکستان و روسیه همکاری خوبی در مورد افغانستان دارند. هدف ما ادامه همکاری با دوستان روسی برای تحقق هدف مشترک ما برای صلح و ثبات در افغانستان است.

هم‌زمان معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اهمیت روابط اقتصادی میان پاکستان، روسیه و افغانستان گفته است که روابط اقتصادی میان این کشورها در حال حاضر در سطح خوبی قرار دارد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در این نشست خبری گفته است: در حال حاضر نیز نمونه‌های بسیار خوبی از انتقال محموله‌ها با کامیون‌ها از طریق ایران، ترکمنستان و یا مستقیما از طریق افغانستان و سپس شمال به آسیای مرکزی وجود دارد. همه‌ی این‌ها در حال وقوع است و این‌ها تحولات بسیار مهمی هستند.

هم‌زمان شماری از آگاهان سیاسی، نقش روسیه و پاکستان را در بهبود اوضاع کشور سودمند می‌دانند.

عبدالنصیر رشتیا آگاه مسایل اقتصادی گفت: از آن‌جایی که افغانستان هنوز هم تحت تعزیرات اقتصادی قرار دارد، داشتن روابط خوب استراتیژیک اقتصادی با کشورهای منطقه و همسایه سبب این می‌شود کا این تحریم‌ها را دور بزنیم.

روسیه از جمله کشورهای است که پس از به قدرت رسیدن دوباره امارت اسلامی، روابط نسبتا خوبی با امارت اسلامی دارد و بارها میزبان نشست‌های گوناگون پیرامون افغانستان بوده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64857

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.