• امروز : جمعه, ۶ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
کل 3736 امروز 7

اخبار ویژه

مشاور سابق امنیت ملی ترامپ خواستار تضعیف طالبان شد اداره محیط‌زیست:برنامه شش ماهه برای مقابله با آلودگی هوا در زمستان روی دست داریم ۳۲۰ کارخانه تولید کفش در هرات فعالیت دارند آمریکا: امارت اسلامی باید به تعهداتش عمل کند نظری: کاهش کمک‌های بشری به افغانستان خلاف حقوق بین‌المللی است وزارت حج و اوقاف: برای آگاهی دینی مردم از طریق مساجد تلاش‌ می‌کنیم وزیرخارجه ایران:آمریکا پاسخگوی وضعیت کنونی در افغانستان باشد اتاق تجارت افغانستان: ۵۰ درصد صادرات زغال‌سنگ افغانستان کاهش یافته است رهبر طالبان: دادگاه عالی با قاطعیت احکام شرعی را پیاده کند سفارت افغانستان در لندن بسته شد خلیلزاد: خروج آشفته از افغانستان نتیجه ضعف‌های اطلاعاتی بود معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا شرکت‌‌های داخلی و خارجی علاقه‌مندسرمایه‌گذری در افغانستان هستند سهیل شاهین:نام مقام‌های امارت اسلامی در فهرست سیاه مانع برقراری روابط کابل با کشورها است فعالیت کارخانه ذوب‌آهن در شهرک صنعتی هرات مذاکرات امارت اسلامی با مقام‌های ایران برای حل مشکلات مهاجرین

0

وزارت حج و اوقاف: برای آگاهی دینی مردم از طریق مساجد تلاش‌ می‌کنیم

  • کد خبر : 65168
  • 07 میزان 1403 - 0:30
وزارت حج و اوقاف: برای آگاهی دینی مردم از طریق مساجد تلاش‌ می‌کنیم

معین وزارت ارشاد، حج و اوقاف گفته است که با نظرداشت شرایط زمانی، موضوعات مشخص هر هفته از سوی این وزارت انتخاب و به مسجدها فرستاده می‌شود تا شهروندان از آن آگاهی یابند. عارف‌الله عارف معین مالی و اداری این وزارت افزوده است که علما در بیان حقایق و بیان تاریخ اسلام به شهروندان کشور، […]

معین وزارت ارشاد، حج و اوقاف گفته است که با نظرداشت شرایط زمانی، موضوعات مشخص هر هفته از سوی این وزارت انتخاب و به مسجدها فرستاده می‌شود تا شهروندان از آن آگاهی یابند.

عارف‌الله عارف معین مالی و اداری این وزارت افزوده است که علما در بیان حقایق و بیان تاریخ اسلام به شهروندان کشور، نقش اثرگذار دارند.

معین مالی و اداری وزارت ارشاد، حج و اوقاف افزود: هر روزی که می‌رسد؛ مثلن روزهای رمضان و حج، موضوع را مطابق به روز می‌دهیم. این سودمند است که مسلمانان روزها را به یاد داشته باشند و عمل کنند.

عارف‌الله عارف تاکید ورزیده است که این وزارت با کم‌بود عالمان دین روبه‌رو نیست و تلاش دارد ظرفیت علمی عالمان دینی را افزایش دهد.

هم‌زمان برخی از عالمان دین نیز نقش منابر و مساجد را برای بلند بردن سطح آگاهی دینی و اجتماعی شهروندان کشور مهم تلقی می‌کنند.

عبدالسلام متوکل عالم دین گفت: همین منبر و مسجد است که در زمان پیامبر ص محل وزارت داخله، خارجه و سوق ملت‌ها به طرف دین و دنیا بوده. پس معلوم می‌شود که منابر مساجد و علما نقش برجسته در روشن‌گری جامعه و اصلاح جامعه دارند.

شهروندان کشور نیز حضور عالمان دین را در اجتماع مهم عنوان می‌کنند.

محمودشاه یکی از باشنده‌های کابل گفت: نقش علما مهم است زیرا راه دین را به مردم نشان می‌دهند چون بسیاری مردم مکتب نخوانده‌اند و سواد ندارند.

وزارت ارشاد، حج و اوقاف هم‌چنان گفته است که عالمان دین باید موضوعات انتخاب شده را به‌گونه‌ی واضح به شهروندان کشور انتقال بدهند تا در انجام فعالیت‌‌های روزمره از آن کار گیرند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65168

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.