• امروز : سه شنبه, ۳ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 24 September - 2024
کل 3702 امروز 9

اخبار ویژه

وزارت دفاع روسیه:تلفات ارتش اوکراین در کورسک ادامه دارد امیر قطر: اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نسل‌کشی است ریاست معادن ولایت پنجشیر: ۲۶۳۸ قیراط زمرد پنجشیر به فروش رسیده است ۷۰۰هزار نفر در یک سال گذشته از پاکستان به افغانستان برگشتند وزارت خارجه: سفیر امارت اسلامی به صورت رسمی کارش را در ازبکستان آغاز کرد سهیل شاهین: جهان به جای انتقاد راه تعامل را با امارت اسلامی در پیش بگیرد وزارت خارجه طالبان:جنایات رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را تهدید می‌کند جمهوریخواهان آمریکا: به دنبال توقف کمک‌‌های مالی به افغانستان چین: خواستار توجه و رسیدگی به بحران بشری در افغانستان شد بزرگان و علمای ولایت بغلان خواستار ساخت شفاخانه و مکاتب در این ولایت شدند مسئول سیاست خارجی اروپا نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار داد والی هرات: دومین قطار ترانزیتی حامل مواد معدنی افغانستان عازم ترکیه شد ژاپن برای حضور افغانستان در کنفرانس تغییرات اقلیمی تلاش می‌کند گسترش همکاری‌ اقتصادی ایران و افغانستان در انرژی و محیط زیست تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۴ روز چهارشنبه‌باتیم پاراگوئه بازی می‌کند

1

وزارت خارجه: سفیر امارت اسلامی به صورت رسمی کارش را در ازبکستان آغاز کرد

  • کد خبر : 65054
  • 04 میزان 1403 - 0:29
وزارت خارجه: سفیر امارت اسلامی به صورت رسمی کارش را در ازبکستان آغاز کرد

حافظ ضیا احمد تکل معاون سخن‌گوی وزارت خارجه گفته است که عبدالغفار بحر در جریان معرفی‌اش از دیپلمات‌ها خواسته که به شهروندان افغانستان مقیم ازبکستان خدمات بهتر انجام دهند. آقای بحر در این برنامه از همکاری کامل در این زمینه با دیپلمات‌ها نیز اطمینان داده است. معاون سخنگوی وزارت خارجه درباره معرفی سفیر تازه گفت: […]

حافظ ضیا احمد تکل معاون سخن‌گوی وزارت خارجه گفته است که عبدالغفار بحر در جریان معرفی‌اش از دیپلمات‌ها خواسته که به شهروندان افغانستان مقیم ازبکستان خدمات بهتر انجام دهند.

آقای بحر در این برنامه از همکاری کامل در این زمینه با دیپلمات‌ها نیز اطمینان داده است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه درباره معرفی سفیر تازه گفت: «در این مراسم، سفیر به تمام دیپلمات‌ها از همکاری کامل اطمینان داده و از آن‌ها خواسته که نمایندگی خوب کنند و به افغان‌های که مقیم ازبکستان هستند، خدمات بهتر انجام دهند.

در مراسم معرفی سفیر امارت اسلامی در ازبکستان، معین وزارت صحت عامه، شماری از بازرگان افغانستان، دیپلمات‌ها و کارمندان سفارت حضور داشتند.

شماری از آگاهان، آغاز کار سفیر جدید امارت اسلامی در ازبکستان را مهم می‌دانند و بر این باور اند که این اقدام در راستای برقراری روابط خوب و تعامل مثبت سودمند است.

حمیدالله هوتک آگاه مسایل سیاسی در این باره گفت: فرستادن سفیر به ازبیکستان، جدا از این‌که افغانستان را به رسمیت می‌شناسد یا خیر، اما حضور سفیر در آن کشور مهم است و بر رفت‌وآمد میان افغانستان و ازبکستان تاثیرگذار است.

عزیز معارج دیپلمات پیشین می‌گوید: با آغاز کار سفیر افغانستان در ازبیکستان روابط دیپلماتیک تامین می‌شود و این به‌گونه‌ی اعلام نشده، رسمت شناختن امارت اسلامی هم است.

ازبکستان از میان کشورهای است که سفارت اش در افغانستان باز است و روابط خوب اقتصادی با کابل دارد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65054

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.