• امروز : دوشنبه, ۲ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 23 September - 2024
کل 3688 امروز 8

اخبار ویژه

تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۴ روز چهارشنبه‌باتیم پاراگوئه بازی می‌کند سازمان بین‌المللی مهاجرت:در هفته دوم ماه سپتمبر۸۶هزار افغانستانی از ایران و پاکستان بازگشتند سناتور سابق پاکستانی: سیاست‌ ما در افغانستان، شکست خورده است مسدود ماندن گذرگاه تورخم میلیون‌ها دالر به بازرگانان و کشاورزان زیان وارد شده است وزارت خارجه طالبان:از دعوت نشدن در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتقادکرد دیدار سرپرست وزارت معادن با مسئولان قرارداد دوم مس‌عینک وزارت صحت عامه طالبان: ۶ دوره واکسیناسیون فلج اطفال در سراسر افغانستان به انجام شده است چین: کشورهای آسیب‌زننده به محیط زیست افغانستان پاسخگو باشند رسانه نزدیک به طالبان: داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند سرمایه‌گذاران افغانستان: در بازار مشترک ازبکستان و افغانستان فعالیت‌شان را آغاز کردند ریاست شرکت‌های امارتی: ۴۳ شرکت‌ در بخش‌های گوناگون فعالیت دارند وزارت اقتصاد: در یک سال اخیر تولید ناخالص داخلی ۲.۷درصد افزایش داشته است امارت اسلامی خواستار حضور در نشست سران بریکس شد وزارت امور خارجه: طالبان جان باختن کارگردان معدن در طبس ایران را تسلیت گفت رژیم صهیونیستی حملات خود را به لبنان تشدیدکرده است

0

وزارت خارجه طالبان:از دعوت نشدن در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتقادکرد

  • کد خبر : 65010
  • 03 میزان 1403 - 0:38
وزارت خارجه طالبان:از دعوت نشدن در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتقادکرد

وزارت خارجه از دعوت نشدن نماینده حکومت سرپرست در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد ‌کرده و این تصمیم را جفا در حق افغان‌ها دانسته است. وزارت خارجه بر سپردن کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد به حکومت سرپرست افغانستان نیز تاکید ‌ورزیده است. حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه امارت […]

وزارت خارجه از دعوت نشدن نماینده حکومت سرپرست در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتقاد ‌کرده و این تصمیم را جفا در حق افغان‌ها دانسته است.

وزارت خارجه بر سپردن کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد به حکومت سرپرست افغانستان نیز تاکید ‌ورزیده است.

حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی گفته است: موقف ما در رابطه به چوکی افغانستان در سازمان ملل که به نمایندگان افغان‌ها سپرده نمی‌شود، این است که این [سپرده نشدن] به حق افغان‌ها تجاوز و جفا است. اگر سازمان ملل این چوکی را به نمایندگان واقعی افغانستان بسپارد، آنان می‌توانند کار شان را مسوولانه انجام دهند و از حق افغان‌ها دفاع کنند.

وضعیت افغانستان و چند کشور دیگر از موضوعات مورد بحث در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته شده است. هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در بیست‌وسوم سپتمر آغاز تا هفت روز ادامه می‌یابد.

درهمین حال سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد گفته است که در تمامی جلسات هفتادونهمین دور مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نمایندگی از افغانستان اشتراک خواهد کرد.

نصیراحمد فایق سرپرست نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد گفته است: هفتادونهمین اجلاس مجمع عمومی قرار است از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ سپتمبر برگزار شود و نمایندگی دایمی افغانستان در تمام جلسات اشتراک و حضور خواهد داشت.

در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نمایندگان بیش از ۱۹۰ کشور جهان حضور دارند.

معین گل سمکنی آگاه مسایل سیاسی گفت: موضوعات زیاد است از جمله موضوع مهاجران و بازسازی افغانستان، آنان باید این فرصت را به افغان‌ها می‌دادند تا نمایندگان افغان‌ها در آن‌جا می‌بود.

سلیم پیگیر یکی دیگر از آگاهان مسایل سیاسی گفت: هر وقتی که نمایندگان اصیل افغانستان، امارت اسلامی یا افراد و اشخاص بی‌طرف در همچون نشست‌ها دعوت و اشتراک بکنند، هم صدای مردم افغانستان شنیده می‌شود و هم صدای آنان به مردم افغانستان رسانیده می‌شود.

پیش از این انستیتوت صلح ایالات متحده امریکا گفته بود که به علت عدم به رسمیت شناخته شدن امارت اسلامی از سوی کشورهای عضو سازمان ملل متحد، نماینده حکومت سرپرست افغانستان در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل حضور نخواهد داشت.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65010

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.