• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3628 امروز 9

اخبار ویژه

۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است رهبر طالبان: نیروهای امنیتی با مردم رفتار نیک داشته باشند رئیس‌جمهور ترکمنستان:جامعه جهانی با واقع بینی به افغانستان کمک کند علماء و بزرگان ولایت جوزجان خواستار توجه به پروژه‌های انکشافی در این ولایت شدند معین امور جوانان وزارت فرهنگ:۲۰ میلیون جوان در کشور واجد شرایط کار هستند برخی اعضای سازمان ملل از طالبان خواستند حقوق زنان را تامین کند معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: تعامل مثبت با کشورها اولویت امارت اسلامی است استانکزی: نشست‌های مخالفان در خارج از افغانستان تاثیری ندارد برگزاری نشست کمیسیون سیاسی طالبان به ریاست مولوی عبدالکبیر وزارت عدلیه طالبان: شهرک خالد بن ولید در ولایت بلخ را دولتی اعلام کرد خیرخواه: حکومت طالبان از همه اقوام تشکیل شده است خالد مشعل: از مطالبات خود کوتاه نمی‌آییم ۹ شهید و ۲۷۵۰ زخمی در انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان تیم ملی فوتسال در دومین دیدار خود روز چهارشنبه با تیم ملی آرژانتین بازی می‌کند

3

وزارت صنعت:در پنج ماه نخست سال جاری ۷۰۰ میلیون دالر با کشورهای آسیای میانه داد و ستد انجام شده است

  • کد خبر : 64594
  • 24 سنبله 1403 - 11:38
وزارت صنعت:در پنج ماه نخست سال جاری ۷۰۰ میلیون دالر با کشورهای آسیای میانه داد و ستد انجام شده است

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که در پنج ماه نخست سال جاری خورشیدی، افغانستان به ارزش نزدیک به ۷۰۰ میلیون دالر با کشورهای آسیای میانه داد و ستد انجام داده است. آخندزاده عبدالسلام جواد سخنگوی این وزارت می‌افزاید که حدود ۶۰ میلیون دالر صادرات صورت گرفته و این وزارت در تلاش است تا میزان صادرات […]

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که در پنج ماه نخست سال جاری خورشیدی، افغانستان به ارزش نزدیک به ۷۰۰ میلیون دالر با کشورهای آسیای میانه داد و ستد انجام داده است.

آخندزاده عبدالسلام جواد سخنگوی این وزارت می‌افزاید که حدود ۶۰ میلیون دالر صادرات صورت گرفته و این وزارت در تلاش است تا میزان صادرات به کشورهای آسیای میانه را افزایش دهد.

پس از روی‌کار آمدن دوباره امارت اسلامی، توجه بیش‌تری به گسترش روابط تجاری افغانستان با کشورهای آسیای میانه شده است. دیدارها و مذاکرات نمایندگان امارت اسلامی با نمایندگان کشورهای آسیای میانه و برگزاری نمایش‌گاه‌های مشترک، به توسعه تجارت میان افغانستان و این کشورها کمک کرده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت تصریح کرد: داد و ستد افغانستان با کشورهای آسیای میانه در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۳ به‌طور عادی جریان داشته است، که به ارزش ۶۸۴ میلیون دالر شامل ۶۰ میلیون دالر صادرات و ۶۲۴ میلیون دالر واردات بوده است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری نیز بر لزوم فراهم‌سازی سهولت‌ها در زمینه تجارت و ترانزیت با کشورهای آسیای میانه تاکید کرده است.

جان آقا نوید سخنگوی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: روابط ما با کشورهای مختلف جهان، از جمله کشورهای منطقه، در حال گسترش است. صادرات ما رو به افزایش است و واردات از کشورهای مختلف ادامه دارد.

سخی احمد پیمان معاون اول اتاق صنایع و معادن افغانستان افزود: ما بیش‌تر مواد نفتی را از کشورهای آسیای میانه وارد می‌کنیم و صادرات ما کالاهای صنعتی است. امیدوارم توازن بین صادرات و واردات ما با کشورهای آسیای میانه به حدی برسد که این منطقه به بازار خوبی برای کالاهای تولیدی افغانستان تبدیل شود.

بر اساس اطلاعات وزارت صنعت و تجارت، افغانستان سالانه حدود ده میلیارد دالر داد و ستد دارد که از این میان، دو میلیارد دالر صادرات و هشت میلیارد دالر واردات از کشورهای دیگر صورت می‌گیرد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64594

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.