• امروز : چهارشنبه, ۱۱ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
کل 3793 امروز 12

اخبار ویژه

کمین نیروهای حزب‌الله برای نظامیان اسرائیلی در شمال سرزمین‌های اشغالی وزیر خارجه کاناد: طالبان نمی‌تواند قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرد طالبان: توانایی کامل تأمین امنیت و از بین بردن داعش را داریم وزارت صحت عامه: بیماری‌های فصلی در کابل افزایش یافته است هشت نفر بر اثر غرق شدن یک قایق در ولایت ننگرهار جان باختند معاون اقتصادی ریاست الوزراء از تأیید طرح‌ سرمایه گذاری ۱۲میلیارد افغانی خبر داد رئیس شورای بازرگانان افغانستان با مقام‌های امریکا و بریتانیا دیدارکرد وزارت خارجه امریکا نماینده ویژه خود برای افغانستان را برکنارکرد حقانی: امارت اسلامی دستورات بین‌المللی را نمی‌پذیرد وزارت فواید عامه: کار قیر‌ریزی و بازسازی ۲۲ کیلومتر شاهراه کنر- نورستان آغازشد خبرنگاران در تخار رسماً از عکاسی و تصویربرداری منع شدند باقری: اگر امریکا اسرائیل دیوانه را کنترل نکند تمام زیرساخت‌های آن‌ها را نابود می‌کنیم رهبری شهید مقاومت در اندیشه فاخر شاعر انقلابی عبدالعزیز نصیر: امارت اسلامی بر تطبیق عدالت در کشور متعهد است وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است

6

وزارت کار و امور اجتماعی:تاپنج سال آینده برای یک‌ میلیون و ۵۰۰هزار نفر زمینه کار فراهم می‌شود

  • کد خبر : 64432
  • 21 سنبله 1403 - 2:03
وزارت کار و امور اجتماعی:تاپنج سال آینده برای یک‌ میلیون و ۵۰۰هزار نفر زمینه کار فراهم می‌شود

مسئولان وزارت کار و امور اجتماعی در برنامه ارایه کارکردهای یک‌ساله گفته‌اند که تا پنج سال آینده برای یک‌ میلیون و ۵۰۰هزار نفر در بخش‌های گوناگون زمینه کار فراهم می‌شود. به گفته آنان، این برنامه بر بنیاد ۱۵ تفاهم‌نامه امضا شده در کنفرانس ملی کار عملی خواهد شد. مسئولان افزوده‌اند که بر بنیاد فرمان رهبر […]

مسئولان وزارت کار و امور اجتماعی در برنامه ارایه کارکردهای یک‌ساله گفته‌اند که تا پنج سال آینده برای یک‌ میلیون و ۵۰۰هزار نفر در بخش‌های گوناگون زمینه کار فراهم می‌شود.

به گفته آنان، این برنامه بر بنیاد ۱۵ تفاهم‌نامه امضا شده در کنفرانس ملی کار عملی خواهد شد.

مسئولان افزوده‌اند که بر بنیاد فرمان رهبر امارت اسلامی، تمامی قوانین، لایحه‌ها و مقرره‌های وزارت کار و امور اجتماعی با توجه به نیازمندی‌های کنونی، به هدف بوجود آمدن رفاه برای کارمندان و مردم در سکتور حکومتی و خصوصی بازنگری شده است.

محمدزاهد احمدزی معین کار وزارت کار و امور اجتماعی در این برنامه گفته است:در افغانستان ۴۰ سال جنگ تیر شده است سطح بی‌کاری پایین است باوجودی‌که در این عرصه زیاد تبلیغات صورت می‌گیرد، و در کشورهای که زیاد خود را پیش‌رفته می‌دانند هم سطح بی‌کاری پایین است.

رحیم‌الله صراح مشاور وزارت کار و امور اجتماعی گفت: قانون کار و قانون اجتماعی، تجدید و بازنگری ۴۰ اسناد تقنینی و فرستادن برای توشیح  به مقام عالی.

معین کار وزارت کار و امور اجتماعی افزوده است که در یک سال گذشته به بیش از ۷۴هزار نفر زمینه آموزش‌های فنی و حرفوی موردنیاز در بازار کار ایجاد شده است.

سخنگوی این وزارت از کارکردهای وزارت کار و امور اجتماعی درباره پیگیری تعهدات کنفرانس ملی کار، توزیع جواز کار، جمع‌آوری معلومات جامع پیرامون بازار کار از ۲۷ ولایت، پیگیری امضای تفاهم‌نامه‌ها با کشورهای قطر، ایران، عربستان سعودی، ترکیه و امارات متحده عرب به‌خاطر اعزام کارگران ماهر به این کشورها سخن گفته است.

سمیع‌الله ابراهیمی در این برنامه هم‌چنان گفته است که ایجاد مرکزهای کاریابی در سطح زون‌ها، نظارت از کارکرد موسسات کاریابی، تدویر برنامه‌های آموزشی، فنی و حرفوی، رسید‌گی به قضایای کودکان، تداوم برنامه‌های حمایوی از کودکان یتیم و بی‌سرپرست، از دیگر دست‌آوردهای یک سال گذشته وزارت کار و امور اجتماعی است.

سمیع‌الله ابراهیمی افزود: برای فرستادن افراد به بیرون از کشور برای کار امضای ۹ تفاهم‌نامه به زبان‌های دری، پشتو و انگلیسی با وزارت خارجه که در این مورد برای نهایی شدن آن نشست‌های نیز شده است.

مسئولان در وزارت کار و امور اجتماعی هم‌چنان آمار داده‌اند که در یک سال گذشته به بیش از ۱۱۸هزار نفر از  شهروندان داخلی و برای ۳هزار و ۳۸۱ نفر از اتباع خارجی جواز کار توزیع کرده‌اند. به همین ترتیب، این وزارت ۷۰ شغل سنگین را که خطرات و عوارض صحی به همراه دارند، مشخص کرده و شرایط کار و معیارهای مهم این شغل‌ها را با کارخانه‌داران در جریان گذاشته است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64432

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.