• امروز : دوشنبه, ۲۶ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل 3594 امروز 14

اخبار ویژه

تبصره بخش مطبوعات سفارت روسیه در افغانستان هیئتی از پاکستان برای گفتگو در مورد درگیری‌های مرزی با طالبان به قندهار سفرکره است وزارت دارایی طالبان:۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون بدهی خارجی دولت سابق را پرداخت شد برلین و تاشکند برای اخراج پناهجویان افغانستان به ازبکستان توافق کردند تیم فوتسال‌ افغانستان:در اولین بازی خود برابر آنگولا ۶ بر ۴ پیروز شد اداره تعلیمات مسلکی: این اداره در ده سکتور ۱۱۱ رشته را برای جوانان آموزش می‌دهد فیفا: مهران غلامی را به عنوان جوان‌ترین بازی‌کن در جام جهانی اوزبکستان معرفی کرد کمپاین تطبیق واکسین به دلیل نداشتن محرم توسط واکسیناتوران زن متوقف شد سازمان‌ملل: پاکستان ۶۲۵ مهاجر افغانستان را در یک هفته اخراج کرده است عالمان دین بر پیروی از راه و روش پیامبر اسلام (ص) تأکیدکردند عالمان دین بر پیروی از راه و روش پیامبر اسلام (ص) تأکیدکردند وزارت معارف: بیش از هشت هزار بست در این وزارت خالی است وزیرداخله:جهانیان از طالبان به دلیل تمکین نکردن به خواسته‌آن‌ها ناراضی هستند مجلس نمایندگان آمریکا از تصویب قطعنامه‌ای برای حمایت از مخالفان طالبان خبر داد فطرت:نیروهای طالبان برای زندگی آرام مردم تلاش می‌کنند

3

وزیرخارجه:افغانستان هدف جنگ تبلیغاتی قرار گرفته است

  • کد خبر : 63978
  • 11 سنبله 1403 - 0:07
وزیرخارجه:افغانستان هدف جنگ تبلیغاتی قرار گرفته است

سرپرست وزارت خارجه در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی گفته است که افغانستان هدف جنگ تبلیغاتی قرار گرفته و گزارش‌ها در باره کشور، یک‌طرفه و غرض‌آلود نشر می‌شوند. امیرخان متقی در این نشست از دست‌آوردهای امارت اسلامی در سه سال پسین سخن زده و افزوده است که با وجود پیکار حکومت سرپرست در برابر […]

سرپرست وزارت خارجه در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی گفته است که افغانستان هدف جنگ تبلیغاتی قرار گرفته و گزارش‌ها در باره کشور، یک‌طرفه و غرض‌آلود نشر می‌شوند.

امیرخان متقی در این نشست از دست‌آوردهای امارت اسلامی در سه سال پسین سخن زده و افزوده است که با وجود پیکار حکومت سرپرست در برابر هراس‌افگنی و مواد مخدر، باز هم بالای افغانستان تحریم‌های اقتصادی وضع شده است. به باور آقای متقی، حق به رسمیت شناسی امارت اسلامی نیز به گونه ناعادلانه گرفته شده است.

او هم‌چنان گفته است که امارت اسلامی در برابر هراس‌افگنی و مواد مخدر در کشور پیکار کرده؛ اما با آن‌هم تحریم‌های اقتصادی بالای حکومت سرپرست وضع شده و به گونه ناعادلانه جلو به رسمیت شانسی امارت اسلامی گرفته شده است.

آقای متقی گفته است: حق به رسمیت شناخته شدن به گونه غیرمنصفانه از امارت اسلامی گرفته شده و حق نمایندگی در سازمان‌های بین‌المللی تخصصی که غیرقابل انکار است، نیز از امارت اسلامی گرفته شده. افزون بر این، هدف یک جنگ منظم تبلیغاتی و موضوع گزارش‌های یک طرفه و مغرض قرار گرفته است.

این وزیر حکومت سرپرست افغانستان از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواسته است تا در رفع تحریم‌ها بالای امارت اسلامی، تلاش کنند. سرپرست وزارت خارجه هم‌چنان بر ایجاد روابط بر اساس منافع مشترک دو جانبه با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تاکید کرده است.

امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه افزود: خواست اول ما این است که همه کشورها باید در راستای آزادسازی دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان و رفع محدودیت‌های سفری بر مقام‌های امارت اسلامی، تلاش جدی کنند.

عبدالنصیر رشتیا آگاه مسایل سیاسی می‌گوید: در صورتی که افغانستان تعاملات سیاسی خود را با دنیا بیشتر کند و مشکلات سیاسی کم‌تر شود، این بدون شک کمک می‌کند تا تعزیرات اقتصادی از افغانستان برداشته شود و پول‌های منجمدشده آزاد گردد.

سرپرست وزارت خارجه در پنجاهمین نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در کامرون، هم‌چنان به موضوع فلسطین اشاره کرده و خواستار دریافت راه‌حل دایمی و فوری برای این قضیه شد است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=63978

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.