• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3641 امروز 9

اخبار ویژه

همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است

0

وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند

  • کد خبر : 64834
  • 30 سنبله 1403 - 0:10
وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در برنامه تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله این وزارت، از برگزاری نشست فارمت مسکو پیرامون افغانستان تا دو هفته دیگر خبر داده است. آقای متقی در این برنامه گفته است که از امارت اسلامی به‌گونه رسمی در نشست فارمت مسکو دعوت شده و هیات بلندپایه امارت اسلامی در این نشست اشتراک می‌کند. […]

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در برنامه تشریح دست‌آوردهای یک‌ساله این وزارت، از برگزاری نشست فارمت مسکو پیرامون افغانستان تا دو هفته دیگر خبر داده است.

آقای متقی در این برنامه گفته است که از امارت اسلامی به‌گونه رسمی در نشست فارمت مسکو دعوت شده و هیات بلندپایه امارت اسلامی در این نشست اشتراک می‌کند.

سرپرست وزارت خارجه در این باره افزود: انتظار می‌رود نشست فارمت مسکو تا دو هفته آینده برگزار شود. دعوت رسمی آن رسیده است و هیات بلندپایه امارت اسلامی در آن نشست اشتراک خواهد کرد.

در سویی دیگر سفیر روسیه در کابل روز گذشته در دیدار با سرپرست وزارت خارجه خواهان شرکت هیأت امارت اسلامی در تمامی نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که به میزبانی روسیه برگزار می‌شود، شده است. دیمیتری ژیرینوف در این دیدار روابط امارت اسلامی با روسیه را برای مسکو مهم خوانده است.

برخی از آگاهان مسایل سیاسی نیز نقش مسکو را در مسایل مربوط به افغانستان را مهم خوانده و باور دارند که روسیه می‌تواند نقش موثری در ادغام دوباره افغانستان به جامعه جهانی داشته باشد.

فضل‌الرحمن اوریا آگاه مسایل سیاسی در این باره گفت: فارمت مسکو علاقه‌مند است تحریم‌هایی که امریکا بر ضد افغانستان وضع کرده، همه اش رفع شود و تمام دنیا به‌ویژه جهان غرب، بهای اشتباهات خود را بپردازد.

سلیم پیگیر یکی دیگر از آگاهان مسایل سیاسی می‌گوید: اگر دوامدار در همچو نشست‌ها از امارت اسلامی دعوت شود، هم به نفع امارت اسلامی و هم به نفع مردم افغانستان تمام می‌شود.

این در حالی‌ست که مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در دیدار با ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه برای افغانستان، خواهان عضویت رسمی افغانستان در فارمت مسکو شده بود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64834

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.