• امروز : جمعه, ۳۰ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل 3644 امروز 12

اخبار ویژه

شیخ هبت‌الله: کشورهایی که ادعا دارند حقوق بشر در افغانستان نقض شده خود ناقض حقوق بشر هستند ترکمنستان ۱.۵ میلیارد دلار در پروژه‌های مشترک زیربنایی با افغانسستان سرمایه‌گذاری می‌کند روسیه: پیش‌بینی منفی غربی درباره افغانستان تحقق نیافته است همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است

3

وزیرسرحدات:در امارت اسلامی حتی حقوق حیوانات محفوظ است

  • کد خبر : 64037
  • 12 سنبله 1403 - 0:43
وزیرسرحدات:در امارت اسلامی حتی حقوق حیوانات محفوظ است

آقای نوری در نشستی که به هدف حل‌وفصل منازعه بزرگ میان دو قوم در غور برگزار شده بود، افزود که به هیچ‌کس اجازه نخواهند داد که دست به خون‌ریزی، تجاوز و بی‌حرمتی بزند. سرپرست وزارت سرحدات، اقوام و قبایل افزود: در نظام اسلامی به غیر از حقوق بشر، حقوق حیوانات هم محفوظ است. این مقام […]

آقای نوری در نشستی که به هدف حل‌وفصل منازعه بزرگ میان دو قوم در غور برگزار شده بود، افزود که به هیچ‌کس اجازه نخواهند داد که دست به خون‌ریزی، تجاوز و بی‌حرمتی بزند.

سرپرست وزارت سرحدات، اقوام و قبایل افزود: در نظام اسلامی به غیر از حقوق بشر، حقوق حیوانات هم محفوظ است.

این مقام امارت اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، حل‌وفصل منازعات میان اقوام در کشور را یکی از مسوولیت‌ها و اولویت‌های مهم حکومت سرپرست عنوان کرد.

نورالله نوری در این باره گفت: امارت اسلامی مسوولیت دارد و تصمیم دارد: مسوولیت این است که به برای حل‌وفصل خصومت‌ها و دشمنی‌ها کوشش کند.

منازعه بزرگ قومی که بر سر زمین‌های کشاورزی میان قوم‌های سردارخیل و تایمنی در غور، که نزدیک به ۱۰۰ نفر کشته و زخمی بر جا گذاشته بود، با پا درمیانی وزارت سرحدات، اقوام و قبایل به پایان رسید و دو طرف پس از ۱۰۰ سال یک‌دیگر را در آغوش گرفتند.

عبدالرحمان مزمل نماینده قوم تایمنی گفت: از سال ۱۳۰۳ دعوا رسمن به نهادهای دولتی مراجعه شده و تاهنوز ختم نشده بود. در جریان انقلاب ده‌ها نفر از جانبین ما به قتل رسید.

نوراحمد تقی‌زاده نماینده قوم سردارخیل گفت: این قضیه الحمدالله امروز حل شد و ما به صفت نمایندگان قوم در آن حضور داشتیم.

وزارت سرحدات، اقوام و قبایل می‌گوید که در سه سال پسین، بیش از ۲۲۰۰ منازعه قومی در کشور را حل‌وفصل کرده‌اند که بیشتر آن‌ها در ولایت‌های ننگرهار، نورستان، بادغیس، جوزجان و حوزه جنوب شرق و ولایت‌های شمالی کشور بوده‌اند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64037

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.