• امروز : سه شنبه, ۳ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 24 September - 2024
کل 3693 امروز 13

اخبار ویژه

بزرگان و علمای ولایت بغلان خواستار ساخت شفاخانه و مکاتب در این ولایت شدند مسئول سیاست خارجی اروپا نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار داد والی هرات: دومین قطار ترانزیتی حامل مواد معدنی افغانستان عازم ترکیه شد ژاپن برای حضور افغانستان در کنفرانس تغییرات اقلیمی تلاش می‌کند گسترش همکاری‌ اقتصادی ایران و افغانستان در انرژی و محیط زیست تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۴ روز چهارشنبه‌باتیم پاراگوئه بازی می‌کند سازمان بین‌المللی مهاجرت:در هفته دوم ماه سپتمبر۸۶هزار افغانستانی از ایران و پاکستان بازگشتند سناتور سابق پاکستانی: سیاست‌ ما در افغانستان، شکست خورده است مسدود ماندن گذرگاه تورخم میلیون‌ها دالر به بازرگانان و کشاورزان زیان وارد شده است وزارت خارجه طالبان:از دعوت نشدن در هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل انتقادکرد دیدار سرپرست وزارت معادن با مسئولان قرارداد دوم مس‌عینک وزارت صحت عامه طالبان: ۶ دوره واکسیناسیون فلج اطفال در سراسر افغانستان به انجام شده است چین: کشورهای آسیب‌زننده به محیط زیست افغانستان پاسخگو باشند رسانه نزدیک به طالبان: داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند سرمایه‌گذاران افغانستان: در بازار مشترک ازبکستان و افغانستان فعالیت‌شان را آغاز کردند

0

گسترش همکاری‌ اقتصادی ایران و افغانستان در انرژی و محیط زیست

  • کد خبر : 65025
  • 03 میزان 1403 - 14:38
گسترش همکاری‌ اقتصادی ایران و افغانستان در انرژی و محیط زیست

به گزارش آژانس خبری پامیر، سرمایه گذاران ایرانی در دیدارهای جداگانه‌ای با مسئولان شرکت برق «برشنا» و کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست افغانستان در زمینه تجهیزات پایش کیفیت آب و هوا، اقلیم، آب و خاک، آلودگی‌های زیست محیطی و نیز تأسیسات برق، سیستم‌های دیجیتال و افزایش ظرفیت تولید برق در راستای گسترش همکاری‌های اقتصادی دو […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، سرمایه گذاران ایرانی در دیدارهای جداگانه‌ای با مسئولان شرکت برق «برشنا» و کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست افغانستان در زمینه تجهیزات پایش کیفیت آب و هوا، اقلیم، آب و خاک، آلودگی‌های زیست محیطی و نیز تأسیسات برق، سیستم‌های دیجیتال و افزایش ظرفیت تولید برق در راستای گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور تبادل نظر کردند.

عبدالباری عمر، مدیر عامل شرکت برشنا با استقبال از سرمایه گذاران ایرانی گفت: اکنون فضای سرمایه گذاری در بخش برق افغانستان برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت برشنا همچنین در دیدار با سرمایه گذاران ایرانی بر همکاری متقابل در زمینه تاسیسات برق، سیستم‌های  دیجیتال و افزایش ظرفیت تولید برق تاکید کرد.

مطیع الحق خالص، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افغانستان دنیز ر دیدار با کارشناسان محیط زیست ایران خواستار همکاری این هیئت در زمینه پایش کیفیت آب و هوا، اقلیم، آب و خاک، آلودگی‌های زیست محیطی و همکاری و مشارکت با این سازمان شد.

حضور اقتصادی ایران به ویژه بخش خصوصی در افغانستان، می‌تواند به نفع هر دو کشور باشد. ایران می‌تواند از بازار بزرگ افغانستان بهره‌برداری کرده و به توسعه صنایع خود کمک کند. افغانستان نیز با جذب سرمایه‌گذاری‌های ایران می‌تواند به بازسازی زیرساخت‌ها و توسعه اقتصادی خود سرعت بخشد. با این حال، برای تحقق این هدف، باید چالش‌های موجود به طور جدی مورد توجه قرار گرفته و راهکارهای مناسبی برای رفع آن‌ها اتخاذ شود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65025

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.