• امروز : شنبه, ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
کل 3663 امروز 7

اخبار ویژه

وزیر خارجه روسیه: هیچ کس خواهان وقوع جنگ هسته‌ای نیست اردوغان: اسرائیل قصد گسترش جنگ را در منطقه دارد یوناما: بر پشتیبانی درازمدت از مردم افغانستان تأکیدکرد وزارت معادن:این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معادن‌ افغانستان کوتاه کرده است انتقاد سهیل شاهین از عدم عوت به نشست مجمع عمومی سازمان ملل معاون وزیر حج و اوقاف طالبان:در شرایط کنونی وحدت مسلمانان از همیشه مهم‌تر است منیر اکرم: به گفتگو با طالبان متعهد هستیم تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی خود با افریقای جنوبی پیروز شد رئیس الوزرای طالبان: به هیچ کسی اجازه‌ی بحث نفاق‌افکنانه را نمی‌دهیم حنفی: از نهادهای مددرسان خواست به منظور ایجاد زمینه‌های کاری با امارت اسلامی همکاری کنند صندوق امانی افغانستان در سویس ۳۳۷ میلیون دالر سود کرده است وزارت دفاع روسیه:۱۲۴ تانک اوکراین را در محور کورسک منهدم کردیم رهبر طالبان: بر نقش عالمان دین در ثبات اجتماعی کشور تأکیدکرد تراژدی مافوق تصور جنایات‌ صهیونیست در ۳۵۰ روز جنگ در غزه سازمان ملل: خاورمیانه در آستانه فاجعه است

1

یوناما: بر پشتیبانی درازمدت از مردم افغانستان تأکیدکرد

  • کد خبر : 64936
  • 01 میزان 1403 - 0:30
یوناما: بر پشتیبانی درازمدت از مردم افغانستان تأکیدکرد

دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما بر پشتیبانی از شهروندان افغانستان در درازمدت تاکید کرده است. اندریکا راتواته معاون یوناما هنگام بازدید از پروژه‌های سازمان ملل متحد در ولایت‌های خوست و پکتیا گفته است که چالش‌های گوناگون از جمله بازگشت مهاجران افغانستان از پاکستان و ایران و تاثیرات منفی اقلیمی، فقر […]

دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما بر پشتیبانی از شهروندان افغانستان در درازمدت تاکید کرده است.

اندریکا راتواته معاون یوناما هنگام بازدید از پروژه‌های سازمان ملل متحد در ولایت‌های خوست و پکتیا گفته است که چالش‌های گوناگون از جمله بازگشت مهاجران افغانستان از پاکستان و ایران و تاثیرات منفی اقلیمی، فقر را در افغانستان گسترش داده و این کشور را آسیب‌پذیرتر کرده است.

آقای راتواته گفته است که برای شهروندان افغانستان نه تنها در بخش نیازهای بشردوستانه؛ بل باید روز راه‌حل‌های پایدار نیز کار شود. به گفته آقای راتواته، راه‌حل‌های پایدار در مناطق دوردست، جوامع را توانمند می‌سازد تا نیازهای شان را بازتاب دهند.

اندریکا راتواته معاون دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد گفته است: «ما به‌ویژه به مناطق دورافتاده و کم‌تر خدمت شده، چهل میلیون دالر را از طریق صندوق وجهی خاص سازمان ملل اختصاص دادیم. اهمیت راه‌حل‌های پایدار در این مناطق این است که جوامع را توانمند ساخته و نیازهای شان را بازتاب می‌دهد. این رویکرد با جوامع تعامل می‌کند تا نیازها را شناسایی کرده و برای رفع نیاز‌ها راه‌حل‌هایی را مشخص ساخته و در صورت نیاز، جوامع و مقامات را  در تطبیق این پروژه‌ها دخیل می‌سازد.»

در همین حال شماری از آگاهان بر این باور اند که پشتیبانی جامعه جهانی در کوتاه‌مدت هیچ سودی برای کاهش فقر در افغانستان ندارد و برای اثرگذاری کمک‌ها در طولانی مدت، نیاز است تا این کمک‌ها در بخش‌های زیربنایی هزینه شوند.

عبدالنصیر رشتیا آگاه مسایل اقتصادی گفت: جامعه بین‌المللی، افغانستان را در بحث کمک‌های اقتصادی همکاری کند، این خیلی موثریت بلند اقتصادی دارد چون حکومت برنامه‌های استراتژیک اقتصادی خود را دارد و حکومت در صورتی‌که دنیا با آن همکاری بکند، می‌تواند پروژه‌های انکشافی درازمدت را حرکت بدهند تا درآمد ثابت برای مردم افغانستان ایجاد شود.

عبدالغفار نظامی یکی دیگر از آگاهان مسایل اقتصادی گفت: اگر تاثیرات کمک‌های جهانی را در اقتصاد خانواده‌های افغان بررسی کنیم، می‌توانیم احساس کنیم که پیشرفت بسیار کم در  زندگی این خانواده‌ها ایجاد شده.

پیش از این رئیس یوناما در نشست ویژه شورای امنیت درباره افغانستان، از بحران اقتصادی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته بود که سازمان ملل برای کمک به شهروندان این کشور در سال ۲۰۲۴ میلادی سه میلیارد دالر درخواست کرده است؛ اما تا اکنون تنها ۳۰ درصد این بودجه که ۹۰۰ میلیون دالر می‌شود، دریافت شده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64936

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.