• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3641 امروز 9

اخبار ویژه

همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است

1

۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است

  • کد خبر : 64818
  • 29 سنبله 1403 - 12:08
۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است

مسئولان ستره محکمه  در برنامه تشریح دست‌آوردها گفته‌اند که ستره محکمه در یک سال پسین بیش از ۱۸۵هزار پرونده به‌شمول بیش از سه هزار پرونده زنان را حل‌وفصل کرده است. آنان هم‌چنان گفته‌اند که در این مدت حدود ۱۷۹هزار و ۸۱۸ وثیقه مختلف را نیز اجرا کرده‌اند. عتیق‌الله درویش رییس عمومی دیوان جزای دادگاه عالی […]

مسئولان ستره محکمه  در برنامه تشریح دست‌آوردها گفته‌اند که ستره محکمه در یک سال پسین بیش از ۱۸۵هزار پرونده به‌شمول بیش از سه هزار پرونده زنان را حل‌وفصل کرده است.

آنان هم‌چنان گفته‌اند که در این مدت حدود ۱۷۹هزار و ۸۱۸ وثیقه مختلف را نیز اجرا کرده‌اند.

عتیق‌الله درویش رییس عمومی دیوان جزای دادگاه عالی در این برنامه گفته است: سال گذشته به تعداد ۲۵۰ هزار و ۷۶۲ قضیه حقوقی و جزایی در سه محکمه دوران نموده، که از این میان به ۲۰۳ هزار و ۴۷۸ قضیه در محاکم ابتداییه بوده است.

عتیق‌‎الله درویش افزوده است که بر بنیاد فرمان رهبر امارت اسلامی به مناسبت عید سعید فطر و عید سعید اضحی، بیش از دو هزار نفر از زندان آزاد شده و نزدیک به دو هزار نفر دیگر از تخفیف برخوردار شده‌اند.

رییس عمومی دیوان جزایی دادگاه عالی افزود: به مناسبت عید خرد و بزرگ، به تعداد ۲۳۰۴ تن از زندان آزاد شده و ۱۹۲۰ تن دیگر حسب لزوم دید مراجع ذیربط از تخفیف برخوردار شده‌اند.

در این برنامه هم‌چنان گفته شد که شورای عالی ستره محکمه در سال پار ۳۸ نشست داشته و در این نشست‌ها ۱۹۱ موضوع مختلف را حل‌وفصل کرده است.

به گفته مسئولان ستره محکمه، قوانین وضعی که خلاف اسلام باشد، در نظام کنونی اسلامی نیز قابل اجرا نیست.

محمدشریف حقانی رییس تمیز مرکزی دادگاه عالی گفت: در این‌جا به خاطر که مسایل زیاد است حتما زمان‌بر می‌شود. این نیست که محاکم در آن سستی کرده باشد یا حق یک آدم تلف شود و در حق آن فیصله نشود.

عبدالمالک حقانی معاون اداری دادگاه عالی گفت: امارت اسلامی شخصی قوانین که در آن مصالح موجود نیست و با اسلام در تکر است در این باره هیچ عمل صورت نگرفته است.

 

بر بنیاد اطلاعات ستره محکمه، هیات موظف ریاست تفتیش این اداره، ۵۳۳ موضوع را طبق اصول و مقررات نافذه مورد تفتیش قرار داده است. به گفته مسوولان ستره محکمه، در جریان یک سال ۳۳۵ مورد مصوبات کابینه، احکام و فرامین رهبر امارت اسلامی به آنان مواصلت ورزیده که پیرامون آن اجراآت اصولی نیز انجام شده است.

 

آژانس حبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.