• امروز : جمعه, ۶ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
کل 3736 امروز 7

اخبار ویژه

مشاور سابق امنیت ملی ترامپ خواستار تضعیف طالبان شد اداره محیط‌زیست:برنامه شش ماهه برای مقابله با آلودگی هوا در زمستان روی دست داریم ۳۲۰ کارخانه تولید کفش در هرات فعالیت دارند آمریکا: امارت اسلامی باید به تعهداتش عمل کند نظری: کاهش کمک‌های بشری به افغانستان خلاف حقوق بین‌المللی است وزارت حج و اوقاف: برای آگاهی دینی مردم از طریق مساجد تلاش‌ می‌کنیم وزیرخارجه ایران:آمریکا پاسخگوی وضعیت کنونی در افغانستان باشد اتاق تجارت افغانستان: ۵۰ درصد صادرات زغال‌سنگ افغانستان کاهش یافته است رهبر طالبان: دادگاه عالی با قاطعیت احکام شرعی را پیاده کند سفارت افغانستان در لندن بسته شد خلیلزاد: خروج آشفته از افغانستان نتیجه ضعف‌های اطلاعاتی بود معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا شرکت‌‌های داخلی و خارجی علاقه‌مندسرمایه‌گذری در افغانستان هستند سهیل شاهین:نام مقام‌های امارت اسلامی در فهرست سیاه مانع برقراری روابط کابل با کشورها است فعالیت کارخانه ذوب‌آهن در شهرک صنعتی هرات مذاکرات امارت اسلامی با مقام‌های ایران برای حل مشکلات مهاجرین

0

۳۲۰ کارخانه تولید کفش در هرات فعالیت دارند

  • کد خبر : 65177
  • 07 میزان 1403 - 1:00
۳۲۰ کارخانه تولید کفش در هرات فعالیت دارند

مسئولان محلی در هرات می‌گویند در حال حاضر ۳۲۰ کارخانه خرد و بزرگ تولید کفش در این ولایت فعالیت دارند که روزانه تا ۵۰هزار جوره کفش تولید می‌کنند. در میان این کارخانه‌ها، ده کارخانه صنعتی کلان تولید کفش نیز وجود دارد که به تازکی فعالیت شان را در هرات آغاز کرده‌اند. عبدالوهاب امینی مسئول اتحادیه […]

مسئولان محلی در هرات می‌گویند در حال حاضر ۳۲۰ کارخانه خرد و بزرگ تولید کفش در این ولایت فعالیت دارند که روزانه تا ۵۰هزار جوره کفش تولید می‌کنند.

در میان این کارخانه‌ها، ده کارخانه صنعتی کلان تولید کفش نیز وجود دارد که به تازکی فعالیت شان را در هرات آغاز کرده‌اند.

عبدالوهاب امینی مسئول اتحادیه تولیدکنندگان کفش در هرات گفت: روز ۵۰هزار جوره تولید می‌شود. اگر از صنعت کفش پشتیبانی شود، شاید در هر روز به ۲۰۰هزار جوره هم برسد.

واردات کفش از کشورهای همسایه بر کار و بار تولیدکنندگان کفش داخلی اثرهای منفی گذاشته است. با آن هم، آمارها نشان می‌دهند که تولیدات کفش در هرات در مقایسه با سال پیش، ده درصد افزایش یافته است.

مصطفی درویشی مسئول یکی از کارخانه‌های تولید کفش گفت: تولیدات خارجی وقتی به کشور میاید، قیمت آن خیلی پایین است. محصول گمرکی آن پایین و فروشندگان ارزان می‌فروشند. اگر محصول گمرکی را بالا ببرند، قیمت آن بالا می‌رود و در نتیجه ما هم می‌توانیم یک لقمه نان بدست بیاوریم.

محیی‌الدین کارمند کارخانه تولید کفش می‌گوید: کفش از کشورهای دیگر مثل ایران، پاکستان و چین زیاد میاید و این سبب می‌شود که کار ما ضعیف شود.

بیشتر از ۴هزار نفر در کارخانه‌های تولید کفش در هرات مصروف کار هستند. این افراد با آموختن صنعت تولید کفش، به نیروی حرفه‌ای مبدل شده‌اند.

غلام حبیب کارمند کارخانه تولید کفش گفت: احتیاج کشور مردم نیستیم و در همین‌جا کار خود را می‌کنیم. ما در زمستان بوت و در تابستان چبلی تولید می‌کنیم.

در چند سال پسین نزدیک به هفتاد کارخانه تولید کفش در هرات به علت واردات کفش از بیرون کشور، از فعالیت بازماندند.

در کارگاه‌های تولیدت کفش در شهر هرات، انواع گوناگون کفش‌های مردانه، زنانه، کودکانه و کفش‌های بهاری و زمستانی تولید می‌شوند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65177

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.