• امروز : جمعه, ۳۰ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
کل 3644 امروز 12

اخبار ویژه

شیخ هبت‌الله: کشورهایی که ادعا دارند حقوق بشر در افغانستان نقض شده خود ناقض حقوق بشر هستند ترکمنستان ۱.۵ میلیارد دلار در پروژه‌های مشترک زیربنایی با افغانسستان سرمایه‌گذاری می‌کند روسیه: پیش‌بینی منفی غربی درباره افغانستان تحقق نیافته است همکاری اسلام‌آباد و مسکو برای بهبود اوضاع افغانستان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر بلینکن را در مورد خروج از افغانستان فراخواند مفتی اهل سنت عراق: حمایت از آرمان فلسطین بر اساس کلمه توحید بر همه مسلمانان واجب است مجمع عمومی سازمان ملل متحد: قطعنامه‌‌ی علیه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد وزیر مهاجرین با سفیر قطر در کابل دیدار کرد واکنش طالبان به نگرانی اعضای شورای امنیت حقایق باید در نظر گرفته شود بانک مرکزی: ارزش افغانی در برابر دالر سه درصد افزایش یافته است وزیرخارجه: هیئت امارت اسلامی در نشست فارمت مسکو شرکت می‌کند حقانی: جامعه جهانی پذیرفته که افغانستان تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است

6

طالبان:به تیراندازی نیروهای پاکستانی پاسخ دادیم

  • کد خبر : 64194
  • 16 سنبله 1403 - 0:19
طالبان:به تیراندازی نیروهای پاکستانی پاسخ دادیم

وزارت دفاع گفته است که درگیری روز چهارشنبه میان نیروهای امارت اسلامی و مرزبانان پاکستانی در ولسوالی زازی میدان خوست پس از یک ساعت پایان یافت. این وزارت افزوده است که این درگیری هنگامی آغاز شد که نیروهای امارت اسلامی سرگرم ساخت یک پوسته در خاک کشور بودند و نیروهای پاکستانی به آنان تیراندازی کرد. عنایت‌الله […]

وزارت دفاع گفته است که درگیری روز چهارشنبه میان نیروهای امارت اسلامی و مرزبانان پاکستانی در ولسوالی زازی میدان خوست پس از یک ساعت پایان یافت.

این وزارت افزوده است که این درگیری هنگامی آغاز شد که نیروهای امارت اسلامی سرگرم ساخت یک پوسته در خاک کشور بودند و نیروهای پاکستانی به آنان تیراندازی کرد.

عنایت‌الله خوارزمی سخنگوی وزارت دفاع در یک خبرنامه گفته است: در هنگام اعمار پوسته از سوی مجاهدین ما، از طرف پاکستانی‌ها تیراندازی صورت گرفت و نیروهای ما به فیرهای جوابی اقدام نمودند، در نتیجه درگیری صورت گرفت و‌ بعد از یک ساعت تبادل آتش، درگیری توقف یافت.

محمد صادق شینواری آگاه مسایل نظامی تاکید دارد که انگیزه این درگیری‌ها باید بررسی شود. او در این باره افزود: برخوردهای مسلحانه که قبلاَ هم در مرزهای بین پاکستان و افغانستان رخ داده یا هم شب گذشته آغاز گردید، باید علت و انگیزه این برخوردهای مسلحانه از طرف یک کمیسیون بی طرف به گونه همه‌جانبه بررسی شود.

در همین حال باشندگان خوست، درگیری‌ها در امتداد خط فرضی میان افغانستان و پاکستان را به زیان هر دو کشور دانسته و خواهان حل این گونه مشکلات از راه‌های دیپلماتیک هستند.

جنت‌گل باشنده خوست گفت: خواست ما از امارت اسلامی و حکومت پاکستان این است که این مشکلات را از طریق گفت‌و گو حل ساخته و به مشکلات نقطه پایان بگذارند.

شاهین یکی دیگر از باشنده‌های خوست گفته: وقت و ناوقت در مناطق گوناگون کشور درگیری رخ می‌دهد، خواست مردم از هر دو طرف این است که این مشکلات باید از راه مذاکره حل شود چون جنگ راه‌حل نیست.

این در حالی‌ست که نزدیک به یک ماه پیش نیز بر سر ساخت یک پوسته امنیتی در مربوطات گذرگاه تورخم میان نیروهای امارت اسلامی و مرزبانان پاکستانی درگیری رخ داده بود که در نتیجه آن، سه نفر کشته شده و سه تن دیگر زخم برداشته‌ بودند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64194

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.