• امروز : جمعه, ۶ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
کل 3729 امروز 12

اخبار ویژه

اتاق تجارت افغانستان: ۵۰ درصد صادرات زغال‌سنگ افغانستان کاهش یافته است رهبر طالبان: دادگاه عالی با قاطعیت احکام شرعی را پیاده کند سفارت افغانستان در لندن بسته شد خلیلزاد: خروج آشفته از افغانستان نتیجه ضعف‌های اطلاعاتی بود معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا شرکت‌‌های داخلی و خارجی علاقه‌مندسرمایه‌گذری در افغانستان هستند سهیل شاهین:نام مقام‌های امارت اسلامی در فهرست سیاه مانع برقراری روابط کابل با کشورها است فعالیت کارخانه ذوب‌آهن در شهرک صنعتی هرات مذاکرات امارت اسلامی با مقام‌های ایران برای حل مشکلات مهاجرین سازمان جهانی بهداشت: بیماری تب دنگی در افغانستان از افزایش یافته است بند آب توری در شهر قلات: با حضور عبدالغنی گشایش یافت امارت اسلامی: حقوق تمامی شهروندان کشور تامین است بختیار سعید اف: افغانستان کلید ثبات و توسعه پایدار در منطقه است هواشناسی: احتمالا باران شدید همراه با سیلاب‌های آنی در ۱۱ ولایت کشور وزارت دفاع روسیه:۳۴۰ اوکراینی در شبانه‌روز گذشته کشته شدند حضور هیئت طالبان در مجمع بین‌المللی انرژی روسیه

0

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا شرکت‌‌های داخلی و خارجی علاقه‌مندسرمایه‌گذری در افغانستان هستند

  • کد خبر : 65147
  • 06 میزان 1403 - 11:57
معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا شرکت‌‌های داخلی و خارجی علاقه‌مندسرمایه‌گذری در افغانستان هستند

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا گفته است که ده‌ها شرکت‌ داخلی و خارجی علاقه‌مند اند که بیشتر از پنج میلیارد دالر در افغانستان سرمایه‌گذری کنند. در خبرنامه معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا آمده است که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌خواهند که در بخش‌های کشاورزی، زیربناها، صنعت، انرژی، معادن، مخابرات، بهداشت و حمل‌ونقل در کشور سرمایه‌گذاری کنند. حمدالله فطرت معاون […]

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا گفته است که ده‌ها شرکت‌ داخلی و خارجی علاقه‌مند اند که بیشتر از پنج میلیارد دالر در افغانستان سرمایه‌گذری کنند.

در خبرنامه معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا آمده است که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌خواهند که در بخش‌های کشاورزی، زیربناها، صنعت، انرژی، معادن، مخابرات، بهداشت و حمل‌ونقل در کشور سرمایه‌گذاری کنند.

حمدالله فطرت معاون سخنگوی امارت اسلامی در این باره گفته است: شرکت‌های داخلی و خارجی علاقه‌مندی نشان داده‌اند که در بخش‌های کشاورزی، زیربناها، صنعت، انرژی، معادن، مخابرات، بهداشت و ترانسپورت به ارزش حدود پنج میلیارد و ۳۴۸ میلیون دالر سرمایه‌گذاری کنند.

در سوی دیگر وزیر دولت در امور همکاری‌های بین‌المللی قطر در دیدار با معاون اداره توسعه جهانی ایالات متحده امریکا درباره اوضاع افغانستان و پروژه‌های توسعه‌ای در این کشور گفت‌وگو کردند.

محمدنبی افغان آگاه مسایل اقتصادی درباره فعالیت نهاد توسعه جهانی ایالات متحده امریکا گفت: یواس‌ای‌آی‌دی بسیار فعال بود و به حد زیاد با سکتور خصوصی کمک می‌کرد؛ مخصوصا در بخش انتقال میوه با کشاورزان کمک می‌کرد و در پروژه‌های زیربنایی تا حد زیاد دخیل بود.

سید مسعود یکی دیگر از آگاهان مسایل اقتصادی درباره اهمیت فعالیت نهاد توسعه جهانی ایالات متحده امریکا گفت: فکر می‌کنم اگر یواس‌ای‌آی‌دی دوباره پس از سه سال فعالیت خود را در افغانستان آغاز کند، این یک نوع باورمندی منطقوی را ایجاد می‌کند.

وزارت اقتصاد آغاز فعالیت‌های دوباره اداره توسعه جهانی ایالات متحده امریکا را در رشد اقتصادی کشور مهم ‌دانسته و ‌افزوده که نیاز است تا اداره توسعه جهانی ایالات متحده و دیگر نهادها فعالیت‌های شان را در افغانستان از سر بگیرند.

عبداللطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد در این باره گفت:  یواس‌ای‌آی‌دی می‌تواند در توسعه اقتصاد کشور مانند رشد زراعت، تجارت و صنایع کوچک و متوسط و هم‌چنین مدیریت منابع طبیعی مثل محیط‌زیست و مسایل زیرساختی مثل آب‌رسانی، برق‌رسانی و اعمار جاده‌ها به مردم افغانستان کمک کند.

اداره توسعه جهانی ایالات متحده امریکا بزرگ‌ترین پروژه‌ها از جمله کاسا یک‌هزار را در افغانستان پشتیبانی می‌کرد که پس از رویکار آمدن دوباره امارت اسلامی، فعالیت‌ خود را در افغانستان متوقف کرد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65147

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.