• امروز : پنج شنبه, ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل 3632 امروز 13

اخبار ویژه

طالبان به نشست مشورتی فرمت مسکو در مورد افغانستان دعوت شدند وزیر داخله: جنگ در کشور پایان یافته و زمان بازسازی فرا رسیده است ۱۸۵ هزار پرونده در یک سال گذشته از سوی ستره محکمه حل و فصل شده است محمد نبی عمری: به مشورت و نظر مردم نیاز داریم ۸ عضو داعش در حمله طالبان در ولایت فاریاب کشته شدند کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: حوادث لبنان تکان‌دهنده و نقض قوانین بین‌المللی است رهبر طالبان: نیروهای امنیتی با مردم رفتار نیک داشته باشند رئیس‌جمهور ترکمنستان:جامعه جهانی با واقع بینی به افغانستان کمک کند علماء و بزرگان ولایت جوزجان خواستار توجه به پروژه‌های انکشافی در این ولایت شدند معین امور جوانان وزارت فرهنگ:۲۰ میلیون جوان در کشور واجد شرایط کار هستند برخی اعضای سازمان ملل از طالبان خواستند حقوق زنان را تامین کند معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: تعامل مثبت با کشورها اولویت امارت اسلامی است استانکزی: نشست‌های مخالفان در خارج از افغانستان تاثیری ندارد برگزاری نشست کمیسیون سیاسی طالبان به ریاست مولوی عبدالکبیر وزارت عدلیه طالبان: شهرک خالد بن ولید در ولایت بلخ را دولتی اعلام کرد

2

وزارت زراعت:مجتمع‌های کشاورزی در زون‌های کشور زودتر ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 64709
  • 27 سنبله 1403 - 0:32
وزارت زراعت:مجتمع‌های کشاورزی در زون‌های کشور زودتر ایجاد می‌شود

سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفته است که این وزرات تلاش می‌کند تا مجتمع‌های کشاورزی در زون‌های کشور زودتر ایجاد شوند. مصباح‌الدین مستعین در این باره هم‌چنان گفته است که طرح ایجاد مجتمع‌های کشاورزی در زون‌های افغانستان از سوی رهبر امارت اسلامی نهایی شده و کار روی انتخاب زمین و دیگر بخش‌ها ادامه دارد. […]

سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفته است که این وزرات تلاش می‌کند تا مجتمع‌های کشاورزی در زون‌های کشور زودتر ایجاد شوند.

مصباح‌الدین مستعین در این باره هم‌چنان گفته است که طرح ایجاد مجتمع‌های کشاورزی در زون‌های افغانستان از سوی رهبر امارت اسلامی نهایی شده و کار روی انتخاب زمین و دیگر بخش‌ها ادامه دارد.

این وزارت، ایجاد مجتمع‌های کشاورزی را در راستای به میان آوردن سیستم عصری در بخش کشاورزی و مالداری مهم عنوان کرده است.

سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افزود: در حال حاضر کار روی استملاک و سروی زمین جریان دارد و همچنان نشست‌هایی با سرمایه‌گذارانی که در این کمپلکس‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، در حال برگزاری است و این یک پیشرفت خوب برای زراعت افغانستان است.

با این حال اتاق زراعت و مالداری، ایجاد مجتمع‌های کشاورزی را در راستای جلوگیری از فاسد شدن محصولات و رشد اقتصاد کشور اثرگذار می‌داند.

میرویس حاجی‌زاده معاون اتاق زراعت و مالداری گفت: یک کشوری که زراعتی باشد، به کمپلکس‌های زراعتی، به پروسس و به سردخانه‌های معیاری ضرورت دارد و این‌ها لازمی است. دهقان ستون فقرات هر نظام است و ما باید از زراعت حمایت کنیم.

برخی از آگاهان مسایل زراعتی گفته‌اند که ایجاد مجتمع‌های کشاورزی به‌عنوان یک نشانی مشخص برای گردآوری، پروسس، شست‌وشو و فروش محصولات از اهمیت زیاد اقتصادی برخوردار می‌باشند.

قطب‌الدین یعقوبی آگاه مسایل کشاورزی گفت: مجتمع‌های زراعتی یا به عبارت دیگر مراکز جمع‌آوری، بسته‌بندی، پروسس و ذخیره می‌تواند در بخش زراعت از اهمیت خاصی برخوردار باشد. یکی از اهمیت‌های آن، آدرس مشخص برای فروش محصولات زراعتی است.

پیش از این وزارت زراعت، آبیاری و مالداری آمار داده بود که دو میلیارد افغانی بودجه را در چوکات یک صندوق حمایتی برای مکانیزه‌سازی بخش کشاورزی و دستگیری از کشاورزان اختصاص داده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64709

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.