• امروز : شنبه, ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
کل 3663 امروز 7

اخبار ویژه

وزیر خارجه روسیه: هیچ کس خواهان وقوع جنگ هسته‌ای نیست اردوغان: اسرائیل قصد گسترش جنگ را در منطقه دارد یوناما: بر پشتیبانی درازمدت از مردم افغانستان تأکیدکرد وزارت معادن:این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معادن‌ افغانستان کوتاه کرده است انتقاد سهیل شاهین از عدم عوت به نشست مجمع عمومی سازمان ملل معاون وزیر حج و اوقاف طالبان:در شرایط کنونی وحدت مسلمانان از همیشه مهم‌تر است منیر اکرم: به گفتگو با طالبان متعهد هستیم تیم ملی کرکت افغانستان در دومین بازی خود با افریقای جنوبی پیروز شد رئیس الوزرای طالبان: به هیچ کسی اجازه‌ی بحث نفاق‌افکنانه را نمی‌دهیم حنفی: از نهادهای مددرسان خواست به منظور ایجاد زمینه‌های کاری با امارت اسلامی همکاری کنند صندوق امانی افغانستان در سویس ۳۳۷ میلیون دالر سود کرده است وزارت دفاع روسیه:۱۲۴ تانک اوکراین را در محور کورسک منهدم کردیم رهبر طالبان: بر نقش عالمان دین در ثبات اجتماعی کشور تأکیدکرد تراژدی مافوق تصور جنایات‌ صهیونیست در ۳۵۰ روز جنگ در غزه سازمان ملل: خاورمیانه در آستانه فاجعه است

0

وزارت معادن:این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معادن‌ افغانستان کوتاه کرده است

  • کد خبر : 64932
  • 01 میزان 1403 - 0:24
وزارت معادن:این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معادن‌ افغانستان کوتاه کرده است

مسوولان وزارت معادن و پترولیم در برنامه ارایه کارکردهای یک‌ساله گفته‌اند که این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معدن‌های طلای افغانستان کوتاه کرده است. حسام‌الدین صابری معین مالی و اداری وزارت معادن و پترولیم با اشاره به وجود مافیا در معدن‌های کشور گفته است که در راستای مبارزه با مافیا، وزارت معادن و پترولیم […]

مسوولان وزارت معادن و پترولیم در برنامه ارایه کارکردهای یک‌ساله گفته‌اند که این وزارت دست حلقه‌های مافیایی را از معدن‌های طلای افغانستان کوتاه کرده است.

حسام‌الدین صابری معین مالی و اداری وزارت معادن و پترولیم با اشاره به وجود مافیا در معدن‌های کشور گفته است که در راستای مبارزه با مافیا، وزارت معادن و پترولیم دست‌آوردهای چشم‌گیری داشته است.

به گفته مسئولان، وزارت معادن و پترولیم در سال ۱۴۰۲ خورشیدی، بیش از ده میلیارد و ۴۰۰ میلیون افغانی و از آغاز سال ۱۴۰۳ خورشیدی تا اکنون بیش از چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون افغانی عواید بدست آورده است.

آقای صابری با تاکید بر این‌که امارت اسلامی به گونه جدی از معادن پاسداری می‌کند، گفت: با گذشت هر روز گروه مافیایی در این قسمت در حال تمام شدن است. امید است که به‌زودی تمامش کنترول شود؛ صد فیصد شاید در کنترول نباشد، اگر بگویم که صد فیصد در کنترول است، شاید به دور از واقعیت باشد؛ اما اکنون برایش رسیدگی کرده‌ایم.

به گونه روزافزون حلقات مافیایی در این بخش از بین رفته و امید است که بزودی به گونه مکمل معادن کنترول شود. صد فیصد اگر بگویم بیرون از واقعیت خواهد بود، الحمدالله اکنون ما رسیدگی کردیم پس از این حلقات مافیایی در معادن افغانستان تصرف نخواهند داشت.

در همین حال سخن‌گوی وزارت معادن و پترولیم تاکید ورزیده است که این وزارت در یک سال پسین در بخش اکتشاف و استخراج معادن در کشور دست‌آوردهای چشم‌گیری داشته است.

همایون افغان سخنگوی وزارت معادن و پترولیم گفت: وزارت در سال ۱۴۰۲ مجموعا ده میلیارد و ۴۷۹ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۵۶۸ افغانی عواید جمع‌آوری کرده است.

آقای افغان هم‌چنین با اشاره به اهمیت پروسس مواد معدنی معادن گوناگون در افغانستان، افزوده است که وزارت معادن در یک سال پسین برای ۵۲ شرکت جواز فعالیت پروسس منرال‌های معدنی صادر کرده است.

سخنگوی وزارت معادن و پترولیم افزود: وزارت معادن و پترولیم به منظور تشویق سرمایه‌گذاری در منابع معدنی، سهولت‌های لازم را فراهم کرده و توانسته است برای ۵۲ شرکت مجوزهای پروسس صادر کند که شامل معادن مختلف مانند کرومایت، تالک، گچ، مرمر، جغل و ریگ می‌شوند.

بر بنیاد آمارهای وزارت معادن و پترولیم، این وزارت ۶۴۷ ساحه معادن گوناگون را سروی کرده و هم اکنون، ۵۴۴ معدن در حال اکتشاف و استخراج دارند که ۱۵۰ هزار نفر به‌گونه‌ی مستقیم و غیرمستقیم در این معادن کار می‌کنند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=64932

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.