• امروز : سه شنبه, ۱ عقرب ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
کل 4034 امروز 9

اخبار ویژه

رئیس جمهور روسیه:شرایط فعلی خاورمیانه سخت و پیچیده است معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا: استخراج نفت در حوزه آمو دریا افزایش یافته است طالبان:اجازه قاچاق را در مرزهای خود نمی‌دهیم صلیب سرخ: بحران سوءتغذیه در میان زنان و کودکان در افغانستان افزایش یافته است وزیرمهاجرین: کشورهای غربی برای تخریب نظام کنونی افغانستان تبلیغات می‌کنند صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل ۲۰ مکتب را در قندهار بازسازی می‌کند عضو پارلمان سابق افغانستان: دولت غنی در کشتار شیعیان با گروه‌های تکفیر همسو بود وزارت صنعت: نشست دو جانبه تجارتی میان افغانستان و قزاقستان برگزار شد تیم ملی زیر ۱۷ سال افغانستان تیم ملی فلیپین را شکست داد طالبان به پرواز هندی اجازه عبور از آسمان افغانستان را نداد مجاهد: عوامل دخیل در حملات علیه شیعیان در غور کشته شدند رزا اوتونبایوا: بیش پنج میلیون کودک در افغانستان به آموزش دسترسی ندارند سازمان ملل: اقدامات رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است‌ طالبان: تحریم‌ها بزرگترین مشکل بخش خصوصی افغانستان است ریاست معادن پنجشیر:در شش ماه ۳۶ هزار قیراط زمرد پنجشیر از طریق داوطلبی به فروش رسیده است

2

اتحادیه مکتب‌های خصوصی افغانستان:نزدیک به۱.۵میلیون دانش‌آموز در مکتب‌های خصوصی در کشور مشغول آموزش هستند

  • کد خبر : 66216
  • 30 میزان 1403 - 0:43
اتحادیه مکتب‌های خصوصی افغانستان:نزدیک به۱.۵میلیون دانش‌آموز در مکتب‌های خصوصی در کشور مشغول آموزش هستند

عظیم میدانوال رییس این اتحادیه، همچنان آمار می‌دهد که از این جمله، دو تا سه صد هزار دانش‌آموز دختر نیز در این مکتب‌ها آموزش می‌بینند. رییس اتحادیه مکتب‌های خصوصی افغانستان گفت: ما در مکتب‌های خصوصی یک و نیم میلیون دانش‌آموز داریم که از این میان دو تا سه صد هزار دانش‌آموز دختر از صنف اول […]

عظیم میدانوال رییس این اتحادیه، همچنان آمار می‌دهد که از این جمله، دو تا سه صد هزار دانش‌آموز دختر نیز در این مکتب‌ها آموزش می‌بینند.

رییس اتحادیه مکتب‌های خصوصی افغانستان گفت: ما در مکتب‌های خصوصی یک و نیم میلیون دانش‌آموز داریم که از این میان دو تا سه صد هزار دانش‌آموز دختر از صنف اول تا ششم سرگرم آموزش هستند.

هم‌زمان با این، شماری از دانش‌آموزان مکتب‌های خصوصی می‌گویند که در این مکتب‌ها آموزش‌های نظری و عملی را فرا می‌گیرند و تمام سهولت‌ها برای‌شان فراهم شده است.

نیایش دانش‌آموز گفت: سه سال می‌شود که در این مکتب درس می‌خوانیم و آموزگاران بسیار باتجربه داریم و برای ما کارخانگی و سیمینار می‌دهد و درس‌های نظری و عملی را نیز فرا می‌گیریم.

شاهدالله دانش‌آموز گفت: فزیک، بیالوژی و کمپیوتر را به گونه عملی آموزش می‌‌بینیم و در کنار درس‌های عملی، آموزش نظری نیز فرا می‌گیریم.

برخی از آموزگاران تأکید می‌کنند که در کنار مکتب‌های دولتی، سکتور خصوصی نیز زمینه خوب آموزش را به دانش‌آموزان فراهم کرده است. آنان از حکومت می‌خواهند تا سکتور خصوصی را بیشتر حمایت کند.

بهشته بهار مرزاد آموزگار گفت: سکتور خصوصی بازوی نیرومند حکومت است و مکتب‌های خصوصی زمینه بهتر آموزش برای دانش‌آموزان فراهم کرده است.

تسکین آموزگار گفت: همه امکانات درسی که یک دانش‌آموز به آن نیاز دارد در مکتب‌ها برای شان مهیا شده است تا دانش‌آموزان به گونه درست آموزش ببیند.

براساس اطلاعات اتحادیه مکتب‌های خصوصی افغانستان، در حال حاضر سه و نیم هزار مکتب لیسه، متوسطه و ابتداییه خصوصی در سراسر کشور وجود دارد و مصروف خدمت به دانش‌آموزان هستند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66216

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.