• امروز : سه شنبه, ۱ عقرب ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
کل 4038 امروز 13

اخبار ویژه

اداره ملی احصائیه افغانستان در سال جاری دو میلیون تُن گندم کمبود داریم مخالفت۶۰ درصد از مردم آلمان با صادرات تسلیحات به اسرائیل سرنوشت بیش از ۷۰ هزار پناهجوی افغانستان در گرو انتخابات آمریکا اکسپرس تریبون: پاکستان در پی کاهش تعامل با طالبان است رئیس جمهور روسیه:شرایط فعلی خاورمیانه سخت و پیچیده است معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا: استخراج نفت در حوزه آمو دریا افزایش یافته است طالبان:اجازه قاچاق را در مرزهای خود نمی‌دهیم صلیب سرخ: بحران سوءتغذیه در میان زنان و کودکان در افغانستان افزایش یافته است وزیرمهاجرین: کشورهای غربی برای تخریب نظام کنونی افغانستان تبلیغات می‌کنند صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل ۲۰ مکتب را در قندهار بازسازی می‌کند عضو پارلمان سابق افغانستان: دولت غنی در کشتار شیعیان با گروه‌های تکفیر همسو بود وزارت صنعت: نشست دو جانبه تجارتی میان افغانستان و قزاقستان برگزار شد تیم ملی زیر ۱۷ سال افغانستان تیم ملی فلیپین را شکست داد طالبان به پرواز هندی اجازه عبور از آسمان افغانستان را نداد مجاهد: عوامل دخیل در حملات علیه شیعیان در غور کشته شدند

0

اکسپرس تریبون: پاکستان در پی کاهش تعامل با طالبان است

  • کد خبر : 66271
  • 01 عقرب 1403 - 15:46
اکسپرس تریبون: پاکستان در پی کاهش تعامل با طالبان است

به گزارش آژانس خبری پامیر، اکسپرس تریبون، نشریه نزدیک به ارتش پاکستان به نقل از منابع نوشت تردید پاکستان در تعیین نماینده ویژه، ناشی از راهبرد جدید این کشور در کاهش تعامل با طالبان است. این در حالی است که پس از گذشت بیش از شش هفته از برکناری «آصف درانی» نماینده ویژه پیشین پاکستان […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، اکسپرس تریبون، نشریه نزدیک به ارتش پاکستان به نقل از منابع نوشت تردید پاکستان در تعیین نماینده ویژه، ناشی از راهبرد جدید این کشور در کاهش تعامل با طالبان است.

این در حالی است که پس از گذشت بیش از شش هفته از برکناری «آصف درانی» نماینده ویژه پیشین پاکستان از سمت‌اش، دولت این کشور تاکنون اقدامی برای انتخاب جانشین او انجام نداده است.

اکسپرس تربیون افزود مقام‌های وزارت خارجه پاکستان باور دارند با وجود محدودیت‌های کنونی، می‌توانند بدون نیاز به یک نماینده ویژه، امور مربوط به افغانستان را پیش ببرند.

در حالی که بسیاری از کشورها برای تعامل بیش‌تر با طالبان نمایندگان ویژه‌ تعیین کرده‌اند، پاکستان با تصمیم شگفت‌آور، در دهم ماه سپتامبر میلادی، آصف درانی را از سمت نماینده ویژه‌اش برکنار کرد.

این اقدام بدون ارائه هیچ توضیح رسمی صورت گرفت و موجی از ابهام و انتقاد را نیز برانگیخته است.

در این گزارش آمده است آصف درانی که در ماه می ۲۰۲۳ میلادی جانشین «محمد صادق» شده بود، نتوانست تاثیر مثبتی بر روابط پاکستان و افغانستان بگذارد.

اکسپرس تریبون پیش از این در گزارشی درباره دلیل برکناری آصف درانی نوشته بود وی در زمان مأموریتش نتوانست هیچ تأثیری بر روابط پاکستان و افغانستان بگذارد و در کابل نیز هیچ مقبولیتی نداشت.

گفتنی است که با برگشت حاکمیت طالبان بر افغانستان، انتظار می‌رفت روابط تاریخی میان پاکستان و آنان موجب بهبود تعامل‌های میان دو طرف شود؛ اما بر عکس، اوضاع پیچیده‌تر شد.

به گزارش این نشریه، پاکستان اکنون در شرایطی قرار دارد که به نظر می‌رسد از انتصاب یک نماینده ویژه جدید برای افغانستان به دلیل عدم تاثیرگذاری این نقش خودداری می‌کند و سیاست کلی خود را به سمت کاهش تعاملات با طالبان و تمرکز بر مقابله با تهدیدات داخلی سوق داده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66271

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.