• امروز : چهارشنبه, ۲ عقرب ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
کل 4050 امروز 12

اخبار ویژه

امارت اسلامی برای باشندگان امتداد خط دیورند شناسامه می‌دهد وزارت کار و امور اجتماعی: در ربع دوم سال جاری بیش از ۳۴ هزار جواز کار توزیع شده است جمعیت هلال احمر افغانی: زمینه درمان۸۰۰ بیماران چشم به صورت رایگان فراهم شده است وزارت صحت فلسطین: شمار شهدای حملات رژیم اسرائیل بر نوار غزه به ۴۲ هزار و ۷۱۸ نفر رسیده است زخمی شدن ۱۵ غیرنظامی در حمله هوایی ارتش پاکستان وزیر امر به معروف: امارت اسلامی به تمامی حقوق شرعی زنان در کشور متعهد است ایران: سیاست ما در برابر افغانستان روشن است و با تغییر افراد تغییر نمی‌کند وزارت انرژی: هیئتی به ریاست عبداللطیف منصور به چین سفر کرده است تأکیدسازمان ملل و اوزبکستان بر ثبات و کمک‌ به افغانستان محمد عفیف: حزب‌الله مسئولیت عملیات اقامتگاه نتانیاهو را به عهده می‌گیرد مولوی عبدالکبیر: امارت اسلامی از مکاتب خصوصی حمایت می‌کند وصف فرمانده شهید یحیی سنوار در بیان شاعر انقلابی اداره ملی احصائیه افغانستان در سال جاری دو میلیون تُن گندم کمبود داریم مخالفت۶۰ درصد از مردم آلمان با صادرات تسلیحات به اسرائیل سرنوشت بیش از ۷۰ هزار پناهجوی افغانستان در گرو انتخابات آمریکا

1

تأکیدسازمان ملل و اوزبکستان بر ثبات و کمک‌ به افغانستان

  • کد خبر : 66296
  • 02 عقرب 1403 - 0:27
تأکیدسازمان ملل و اوزبکستان بر ثبات و کمک‌ به افغانستان

اولیور استولپ نماینده منطقه‌ای دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد در دیدار با نماینده ویژه ازبیکستان بر تامین صلح و ثبات و رساندن کمک‌های بشری به افغانستان تاکید ورزیده است. بر بنیاد خبرنامه وزارت خارجه ازبیکستان، دو طرف توافق کرده‌اند که به تبادل نظر در زمینه پیکار با قاچاق مواد مخدر و جرایم […]

اولیور استولپ نماینده منطقه‌ای دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد در دیدار با نماینده ویژه ازبیکستان بر تامین صلح و ثبات و رساندن کمک‌های بشری به افغانستان تاکید ورزیده است.

بر بنیاد خبرنامه وزارت خارجه ازبیکستان، دو طرف توافق کرده‌اند که به تبادل نظر در زمینه پیکار با قاچاق مواد مخدر و جرایم ادامه دهند.

وزارت خارجه ازبیکستان هم‌چنان گفته است که نماینده منطقه‌ای دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم ملل متحد در امور افغانستان، آسیای مرکزی، ایران و پاکستان در این دیدار تلاش‌های تاشکند را در ایجاد صلح و ثبات بلندمدت در افغانستان، ایجاد موقف منطقه‌ای یک‌پارچه در مورد افغانستان و ارایه کمک‌های بشری به مردم افغانستان مهم خوانده است.

در بخشی از خبرنامه وزارت خارجه ازبیکستان چنین آمده است: آقای استولپ از تلاش‌های ازبیکستان در ایجاد موقف منطقه‌ای منسجم در مورد افغانستان، ایجاد صلح و ثبات بلندمدت در این کشور و هم‌چنین ارایه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان قدردانی کرد. طرفین توافق کردند که به تماس‌های منظم و تبادل نظر در حال و آینده در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرایم ادامه دهند.

ازبیکستان روابط خوبی با حکومت سرپرست افغانستان دارد. تاشکند به تاریخ نزدهم ماه میزان سال روان خورشیدی، اعتمادنامه‌ عبدالغفار بحر سفیر امارت اسلامی را نیز پذیرفت.

در همین حال رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر نیز روابط حکومت سرپرست با ازبیکستان را خوب توصیف کرده و گفته است که با سفارت این کشور در قطر پیرامون موضوعات گونه‌گون در تماس است.

سهیل شاهین رئیس دفتر امارت اسلامی در قطر گفت: اخیرا کشور ازبیکستان سفیر امارت اسلامی را پذیرفته است و ما در دوحه نیز با سفارت آن کشور در تماس هستیم و هرازگاهی در مورد بهبود روابط بین دو کشور صحبت می‌کنیم.

سلیم پیگیر آگاه مسایل سیاسی درباره روابط با ازبیکستان گفت: ازبیکستان در طول سه سال توانسته که با مردم افغانستان روابط نیک داشته باشد و یک پل مستقیم میان سایر کشورهای آسیای مرکزی باشد. ازبیکستان کمک‌های بی‌شماری به مردم افغانستان کرده و سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف در افغانستان کرده.

پیش از این رئیس استخبارات و سرحدات ازبیکستان در نشست عمومی سازمان همکاری شانگهای در تاشکند، پیکار امارت اسلامی با داعش را ستوده و هم‌چنان همکاری ازبیکستان با افغانستان را در پیکار با هراس‌افگنی مهم خوانده بود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66296

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.