• امروز : سه شنبه, ۱ عقرب ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
کل 4034 امروز 9

اخبار ویژه

رئیس جمهور روسیه:شرایط فعلی خاورمیانه سخت و پیچیده است معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا: استخراج نفت در حوزه آمو دریا افزایش یافته است طالبان:اجازه قاچاق را در مرزهای خود نمی‌دهیم صلیب سرخ: بحران سوءتغذیه در میان زنان و کودکان در افغانستان افزایش یافته است وزیرمهاجرین: کشورهای غربی برای تخریب نظام کنونی افغانستان تبلیغات می‌کنند صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل ۲۰ مکتب را در قندهار بازسازی می‌کند عضو پارلمان سابق افغانستان: دولت غنی در کشتار شیعیان با گروه‌های تکفیر همسو بود وزارت صنعت: نشست دو جانبه تجارتی میان افغانستان و قزاقستان برگزار شد تیم ملی زیر ۱۷ سال افغانستان تیم ملی فلیپین را شکست داد طالبان به پرواز هندی اجازه عبور از آسمان افغانستان را نداد مجاهد: عوامل دخیل در حملات علیه شیعیان در غور کشته شدند رزا اوتونبایوا: بیش پنج میلیون کودک در افغانستان به آموزش دسترسی ندارند سازمان ملل: اقدامات رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است‌ طالبان: تحریم‌ها بزرگترین مشکل بخش خصوصی افغانستان است ریاست معادن پنجشیر:در شش ماه ۳۶ هزار قیراط زمرد پنجشیر از طریق داوطلبی به فروش رسیده است

1

خیبر: پس از رویکار آمدن امارت اسلامی، ۸۰ درصد حقوق زنان در کشور تامین شده است

  • کد خبر : 66167
  • 29 میزان 1403 - 0:20
خیبر: پس از رویکار آمدن امارت اسلامی، ۸۰ درصد حقوق زنان در کشور تامین شده است

سیف‌الاسلام خیبر سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر گفته است که پس از رویکار آمدن دوباره امارت اسلامی، ۸۰ درصد حقوق زنان در کشور تامین شده است. سخنگوی این وزارت افزوده است آنان [امارت اسلامی] برای تامین بیشتر حقوق شهروندان کشور به‌گونه بهتر، تلاش می‌کنند. سیف‌الاسلام خیبر گفت: هشتاد درصد حقوق زنان […]

سیف‌الاسلام خیبر سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر گفته است که پس از رویکار آمدن دوباره امارت اسلامی، ۸۰ درصد حقوق زنان در کشور تامین شده است.

سخنگوی این وزارت افزوده است آنان [امارت اسلامی] برای تامین بیشتر حقوق شهروندان کشور به‌گونه بهتر، تلاش می‌کنند.

سیف‌الاسلام خیبر گفت: هشتاد درصد حقوق زنان به آنان داده شده است، این حقوق چه در بخش ازدواج است، چه در بخش میراث، یا آزادی‌ها که اسلام برای شان داده است و حق اساسی شان است، این وزارت و محتسبین هشتاد درصد رسیدگی کرده است.

به گفته سیف‌الاسلام خیبر، وزارت امر به معروف و نهی از منکر برای تامین حقوق شهروندان به‌شمول زنان جدی است و پس از رویکار آمدن دوباره امارت اسلامی، در بخش تامین حقوق میراث نیز اقدام‌های خوبی صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر افزود: از همه حقوق زنان، به فیصدی کم حقوق شنان رسیدگی نشده که تلاش می‌کنیم به آن نیز رسیدگی کنیم.

هم‌زمان شماری از عالمان دین تاکید می‌کنند که امارت اسلامی باید برای تامین حقوق شهروندان تلاش‌های بیشتر انجام دهد.

سمیع‌الله محمدی عالم دین گفت: در اسلام در همه بخش‌های زندگی برای زنان تسهیلات وجود دارد؛ فراهم کردن تسهیلات در بخش آموزش، در بخش صحت و به همین گونه رسیدگی به فقر و ناداری آنان. حقوق مردان هم در اسلام است و حقوق زنان بانوان هم.

عبدالرحمن عابد یکی دیگر از عالمان دین گفت: باید حقوق مردان و زنان تامین شود. به حقوق زنان بیشتر توجه و رسیدگی شود چرا که زنان قشر محروم و قشر ناتوان است.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر پیش از این گفته بود که در بیش از سه سال گذشته به بیش از ۴۵۰۰ پرونده زنان در بخش میراث رسیدگی کرده و از نزدیک به پنج هزار ازدواج اجباری نیز جلوگیری کرده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66167

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.