• امروز : یکشنبه, ۱۵ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
کل 3842 امروز 12

اخبار ویژه

بر اثر جاری شدن سیل در مناطقی از ولایت کنر ۶۰ منزل مسکونی طور کامل تخریب شد در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ۱۸۰نفر شهید و زخمی شدند وزارت صنعت:طالبان و ایران درباره اجرایی کردن توافقات دو طرف گفتگو کردند برادر: برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در کشور عزم قوی داریم سرمایه‌گذاری سازمان جهانی غذا در زمینه تهیه مواد غذایی در مناطق پرخطر افغانستان حقانی: در کنار علوم دینی آموزش علوم معاصر هم نیاز است اداره ملی احصائیه: در ماه سنبله بیش از ۱۳۴ هزار تذکره الکترونیکی توزیع شده است تلاش برای فراهم شدن زمینه آموزش دانش‌آموزان ناشنوا در ولایت فراه ۷۰ نفر کشته در حمله‌ی مرگبار هایتی خیبر:اختلاف‌ درباره قانون جدید را ردکرد تأکید طالبان و روسیه به گسترش همکاری اقتصادی نماینده ویژه روسیه برای افغانستان: حضور طالبان در نشست بریکس به نظر تمام اعضا بستگی دارد دیوان دادگستری اتحادیه اروپا: تنها جنسیت و ملیت برای پذیرش پناهندگی زنان افغانستان کافی است عبدالسلام حنفی: خواستار تقویت روابط امارت اسلامی با چین شد شش سایت مخابراتی در بزرگ‌راه کابل – جلال‌آباد فعال‌شد

0

سرمایه‌گذاری سازمان جهانی غذا در زمینه تهیه مواد غذایی در مناطق پرخطر افغانستان

  • کد خبر : 65565
  • 15 میزان 1403 - 2:59
سرمایه‌گذاری سازمان جهانی غذا در زمینه تهیه مواد غذایی در مناطق پرخطر افغانستان

سازمان جهانی غذا می‌گوید که این سازمان در زمینه پیش‌بینی از سیل و تهیه مواد غذایی در مناطق پرخطر افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کند. این سازمان، با نشر اعلامیه‌ای گفته که افغانستان از لحاظ بحران‌های اقلیمی جز شش کشوری با بالاترین میزان بحران در سطح جهان است. بر بنیاد اعلامیه، سیستم هشدار زودهنگام برنامه جهانی غذا پیش‌بینی […]

سازمان جهانی غذا می‌گوید که این سازمان در زمینه پیش‌بینی از سیل و تهیه مواد غذایی در مناطق پرخطر افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کند.

این سازمان، با نشر اعلامیه‌ای گفته که افغانستان از لحاظ بحران‌های اقلیمی جز شش کشوری با بالاترین میزان بحران در سطح جهان است.

بر بنیاد اعلامیه، سیستم هشدار زودهنگام برنامه جهانی غذا پیش‌بینی می‌کند که سیل در کجا رخ می‌دهد و کدام مناطق بیش‌تر در معرض خطر است.

اعلامیه افزوده که عوامل در نظر گرفته شده شامل بارند‌گی، درجه حرات و ذوب برف، جریان آب در پایین دست و اشباع رودخانه‌ها و حوضچه‌ها بوده است.

سازمان جهانی غذا خاطر نشان کرده که باران‌ها در بخش وسیعی از افغانستان، به‌ویژه شمال کشور که یکی مناطق مهم تولید غله است در زمستان سال جاری خورشیدی کمتر از حد متوسط خواهد بود.

گابریلا لوز، یکی از اعضای تیم هشدار اولیه و پیش‌گیری از قحطی این نهاد در کشور گفته است: “ما پیش‌بینی کرده‌ایم که در نیم‌کره شمالی زمستان امسال ادامه خواهد داشت، به این معنا که باران و برف کمتر از حد متوسط در افغانستان خواهد بود.”

او افزوده که دو سال پیش، تیم هشدار زودهنگام برنامه جهانی غذا در افغانستان یک برنامه آزمایشی را برای شناسایی گرسنگی راه اندازی کرده بود. این پروژه آزمایشی به کمک مالی دولت فرانسه و اتحادیه اروپا راه‌اندازی شده بود.

در اعلامیه آمده که چنین ارزیابی‌هایی به این نهاد فرصت می‌دهد تا حدود سه ماه پیش به مناطق پرخطر کشور کمک‌های اضطراری فراهم کند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65565

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.