• امروز : سه شنبه, ۱ عقرب ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
کل 4038 امروز 13

اخبار ویژه

اداره ملی احصائیه افغانستان در سال جاری دو میلیون تُن گندم کمبود داریم مخالفت۶۰ درصد از مردم آلمان با صادرات تسلیحات به اسرائیل سرنوشت بیش از ۷۰ هزار پناهجوی افغانستان در گرو انتخابات آمریکا اکسپرس تریبون: پاکستان در پی کاهش تعامل با طالبان است رئیس جمهور روسیه:شرایط فعلی خاورمیانه سخت و پیچیده است معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا: استخراج نفت در حوزه آمو دریا افزایش یافته است طالبان:اجازه قاچاق را در مرزهای خود نمی‌دهیم صلیب سرخ: بحران سوءتغذیه در میان زنان و کودکان در افغانستان افزایش یافته است وزیرمهاجرین: کشورهای غربی برای تخریب نظام کنونی افغانستان تبلیغات می‌کنند صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل ۲۰ مکتب را در قندهار بازسازی می‌کند عضو پارلمان سابق افغانستان: دولت غنی در کشتار شیعیان با گروه‌های تکفیر همسو بود وزارت صنعت: نشست دو جانبه تجارتی میان افغانستان و قزاقستان برگزار شد تیم ملی زیر ۱۷ سال افغانستان تیم ملی فلیپین را شکست داد طالبان به پرواز هندی اجازه عبور از آسمان افغانستان را نداد مجاهد: عوامل دخیل در حملات علیه شیعیان در غور کشته شدند

1

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا: استخراج نفت در حوزه آمو دریا افزایش یافته است

  • کد خبر : 66264
  • 01 عقرب 1403 - 0:39
معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا: استخراج نفت در حوزه آمو دریا افزایش یافته است

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا می‌گوید که با فعال شدن ۲۵ چاه نفتی جدید در حوزه نفتی آمو دریا، میزان استخراج روزانه نفت در این حوزه به سه هزار تُن خواهد رسید. حمدالله فطرت، معاون سخنگوی امارت اسلامی، می‌افزاید که در حال حاضر ۲۴ چاه فعال در این حوزه وجود دارد که روزانه یک‌هزار و ۳۰۰ تُن […]

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا می‌گوید که با فعال شدن ۲۵ چاه نفتی جدید در حوزه نفتی آمو دریا، میزان استخراج روزانه نفت در این حوزه به سه هزار تُن خواهد رسید.

حمدالله فطرت، معاون سخنگوی امارت اسلامی، می‌افزاید که در حال حاضر ۲۴ چاه فعال در این حوزه وجود دارد که روزانه یک‌هزار و ۳۰۰ تُن نفت از آنها استخراج می‌شود.

به گفته‌ی آقای فطرت، نفت استخراج‌شده در داخل کشور پروسس می‌شود.

فطرت تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴ چاه فعال داریم که حدود ۱۳.۵ تُن نفت استخراج می‌کنند. وزارت معادن و پترولیم در نظر دارد تا پایان سال جاری ۲۵ چاه دیگر را فعال کند که از این میان، ۱۸ چاه جدید حفاری می‌شود، ۲ چاه اکتشاف و ۵ چاه بازسازی خواهند شد.

در همین حال، برخی آگاهان اقتصادی تاکید دارند که مسئولان باید حفاری چاه‌های جدید را بر اساس برنامه‌ای دقیق و سنجیده انجام دهند و در زمینه پروسس نفت استخراج‌شده، سرمایه‌گذاران را جذب کنند.

عبدالظهور مدبر، آگاه مسایل اقتصادی، گفت: افغانستان از لحاظ منابع طبیعی بالقوه غنی است، اما متأسفانه ماشین‌آلات مدرن برای پروسس این منابع را در اختیار نداریم. نیاز است که با کشورهای دیگر برای واردات تجهیزات پروسس همکاری کنیم.

محمد آصف ستانکزی، آگاه اقتصادی دیگر، افزود: تولید و پروسس منابع طبیعی می‌تواند فرصت‌های شغلی ایجاد کند و تأثیر مثبتی بر کاهش تورم در افغانستان داشته باشد.

بر اساس آمارهای وزارت معادن و پترولیم، هم‌اکنون تنها ۱۰درصد از نیازهای نفتی افغانستان از منابع داخلی تأمین می‌شود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66264

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.