• امروز : جمعه, ۲۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3987 امروز 10

اخبار ویژه

جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است روسیه: آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد غلامی ستاره تیم ملی فوتسال افغانستان به باشگاه (limones 5 agency) اسپانیا پیوست اوچا:دولت آلمان ۱۱٫۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است شهادت یحیی سنوار در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی پلیس نیمروز: ۱۲ تن مواد مخدر در این ولایت کشف و امحا شد در دو ماه گذشته ۹۵۰۰ تُن پیاز از قندهار به کشورهای پاکستان و هند صادر شده است وزارت صنعت:در شش ماه نخست سال جاری به ارزش ۸۰ میلیون دالر زعفران از افغانستان صادر شده است بازگشایی راه تورخم پس از دو ماه معاون سیاسی ریاست‌الوزرا:دو عضو دائم شورای امنیت با امارت اسلامی همکاری می‌کنند بازگشت بیش از ۵۷۴ هزار پناهجوی افغانستان از ایران و پاکستان یوناما: خواستار حضور افغانستان در نشست آتی تغییرات اقلیمی شد رهبر جنبش تحفظ پشتون‌‌ها: خواستار حمایت اقوام غیر پشتون افغانستان از این جنبش شد ملاعبدالغنی برادر:کشت خشخاش به صفر رسیده است وزارت صنعت: افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی ترکیه شرکت می‌کند

1

وزارت انرژی برای عملی‌سازی پروژه انتقال آب پنجشیر به کابل از طریق سرمایه‌گذاری خصوصی تلاش می‌کند

  • کد خبر : 65949
  • 24 میزان 1403 - 0:49
وزارت انرژی برای عملی‌سازی پروژه انتقال آب پنجشیر به کابل از طریق سرمایه‌گذاری خصوصی تلاش می‌کند

مطیع‌الله عابد، سخنگوی این وزارت، می‌گوید پرونده این پروژه برای منظوری به دفتر رهبر امارت اسلامی فرستاده شده است. سخنگوی وزارت انرژی و آب افزود: پروژه چگونگی عملی‌سازی انتقال آب پنجشیر از سوی وزارت انرژی و آب تکمیل شده و اکنون برای منظوری به دفتر امیرالمومنین ارسال شده است. وزارت انرژی و آب در تلاش […]

مطیع‌الله عابد، سخنگوی این وزارت، می‌گوید پرونده این پروژه برای منظوری به دفتر رهبر امارت اسلامی فرستاده شده است.

سخنگوی وزارت انرژی و آب افزود: پروژه چگونگی عملی‌سازی انتقال آب پنجشیر از سوی وزارت انرژی و آب تکمیل شده و اکنون برای منظوری به دفتر امیرالمومنین ارسال شده است. وزارت انرژی و آب در تلاش است تا از طریق دونرها یا سرمایه‌گذاری خصوصی، بودجه این پروژه را تامین و کار آن را آغاز کند.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که سرمایه‌گذاران داخلی آماده‌اند تا روی این پروژه مهم سرمایه‌گذاری کنند.

خان جان الکوزی، عضو هیأت مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: سرمایه‌داران داخلی و خارجی علاقه‌مند مشارکت در این پروژه هستند، زیرا واقعاً سودآور است.

برخی کارشناسان معتقدند که انتقال آب پنجشیر به سرمایه‌گذاری هنگفت و زمان بیش‌تری نیاز دارد، بنابراین ابتدا باید روی ساخت بند باغ‌دره و کانال‌های بند شاه و عروس کار شود.

امان‌الله غالب، رییس پیشین شرکت برشنا، گفت: اگر دولت توانایی مالی ندارد، می‌تواند از طریق دونرها و تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری روی این پروژه، بودجه تامین کند. دولت نیز می‌تواند برای فروش و مدیریت آب از بودجه خود حمایت کند آن وقت مشکل آن حل می‌شود.

کم‌بود آب آشامیدنی و کاهش آب‌های زیرزمینی در پایتخت از نگرانی‌های جدی محسوب می‌شوند که علاوه بر مسوولان امارت اسلامی، باشندگان کابل را نیز نگران کرده است.

این در حالی است که روز گذشته والی کابل در دیدار با شماری از نهادهای خارجی، از آن‌ها درخواست کرد تا در زمینه تامین و مدیریت آب در پایتخت با امارت اسلامی هم‌کاری کنند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65949

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.