• امروز : جمعه, ۲۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3987 امروز 10

اخبار ویژه

جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است روسیه: آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد غلامی ستاره تیم ملی فوتسال افغانستان به باشگاه (limones 5 agency) اسپانیا پیوست اوچا:دولت آلمان ۱۱٫۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است شهادت یحیی سنوار در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی پلیس نیمروز: ۱۲ تن مواد مخدر در این ولایت کشف و امحا شد در دو ماه گذشته ۹۵۰۰ تُن پیاز از قندهار به کشورهای پاکستان و هند صادر شده است وزارت صنعت:در شش ماه نخست سال جاری به ارزش ۸۰ میلیون دالر زعفران از افغانستان صادر شده است بازگشایی راه تورخم پس از دو ماه معاون سیاسی ریاست‌الوزرا:دو عضو دائم شورای امنیت با امارت اسلامی همکاری می‌کنند بازگشت بیش از ۵۷۴ هزار پناهجوی افغانستان از ایران و پاکستان یوناما: خواستار حضور افغانستان در نشست آتی تغییرات اقلیمی شد رهبر جنبش تحفظ پشتون‌‌ها: خواستار حمایت اقوام غیر پشتون افغانستان از این جنبش شد ملاعبدالغنی برادر:کشت خشخاش به صفر رسیده است وزارت صنعت: افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی ترکیه شرکت می‌کند

0

وزارت داخله ادعای مقامات پاکستانی مبنی بر قاچاق اسلحه از افغانستان به آن کشور را رد کرد

  • کد خبر : 66011
  • 25 میزان 1403 - 1:10
وزارت داخله ادعای مقامات پاکستانی مبنی بر قاچاق اسلحه از افغانستان به آن کشور را رد کرد

وزارت داخله ادعای مقام‌های پاکستانی مبنی بر قاچاق اسلحه از افغانستان به آن کشور را رد کرده و گفته است که سلاح‌هایی که از تورخم وارد پاکستان شده، مربوط به امارت اسلامی نبوده است. عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت داخله در این باره گفته است که سلاح‌هایی که در اختیار ارگان‌های امنیتی و دفاعی امارت اسلامی […]

وزارت داخله ادعای مقام‌های پاکستانی مبنی بر قاچاق اسلحه از افغانستان به آن کشور را رد کرده و گفته است که سلاح‌هایی که از تورخم وارد پاکستان شده، مربوط به امارت اسلامی نبوده است.

عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت داخله در این باره گفته است که سلاح‌هایی که در اختیار ارگان‌های امنیتی و دفاعی امارت اسلامی قرار دارند، محفوظ و در ذخیره‌گاه‌ها نگه‌داری می‌شوند.

سخنگوی وزارت داخله افزود: رویداد قاچاق سلاح که گویا از طریق تورخم وارد کشور همسایه شده، مربوط به امارت اسلامی افغانستان نبوده و سلاح‌هایی که در اختیار ارگان‌های امنیتی و دفاعی امارت اسلامی قرار دارد، کاملن محفوظ و در دیپوهای کشور نگه‌داری می‌شوند. کسی حق دست‌رسی را ندارد.

به گفته آقای قانع، قاچاق اسلحه در تمام کشورها وجود دارد و ممکن این نوع سلاح‌ها در کشورهای دیگر از طریق بازارهای سیاه خریداری و به یک کشور دیگر قاچاق شود.

پیش از این شماری از مقام‌های گمرک پاکستان گفته بودند که بخشی از سلاح‌ها و مهمات برجامانده امریکا در افغانستان به ارزش بیش از ۱۲۶هزار دالر در تورخم کشف و ضبط شده‌اند.

در بخشی از گزارش رسانه‌های پاکستانی آمده است: سلاح‌های کشف شده شامل سلاح‌های ام ۴، شاجور، تفنگچه، دوربین‌های دید در شب (لیزر) و سایر سلاح‌های مدرن از جمله هزاران مرمی است.

عبدالهادی قریشی آگاه مسایل نظامی درباره جلوگیری از قاچاق سلاح گفت: برای جلوگیری از قاچاق، قانون جزایی معمول است و وضع می‌شود تا سلاح به شکل قاچاق به بیرون از کشور برده نشود.

محمد اسلم دانشمل یکی از آگاهان مسایل سیاسی گفته است: دولت باید چنین افراد [قاچاق‌بران] را شناسایی و ساحاتی را که چنین افراد فعال اند، زیر کنترول بگیرد و آنان را به جزای اعمال شان برساند. در این صورت کسی دست به قاچاق اسلحه نمی‌زند.

سخنگوی وزارت داخله هم‌چنان تاکید کرده است که جلوگیری از خرید، فروش و قاچاق سلاح از افغانستان برای امارت اسلامی اولیت مهم است و بخش‌های کشفی و اطلاعاتی حکومت سرپرست موظف شده‌اند تا کسانی را که دست به چنین کار می‌زنند، شناسایی و به پنجه قانون بسپارند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66011

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.