• امروز : جمعه, ۲۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3987 امروز 10

اخبار ویژه

جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است روسیه: آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد غلامی ستاره تیم ملی فوتسال افغانستان به باشگاه (limones 5 agency) اسپانیا پیوست اوچا:دولت آلمان ۱۱٫۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است شهادت یحیی سنوار در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی پلیس نیمروز: ۱۲ تن مواد مخدر در این ولایت کشف و امحا شد در دو ماه گذشته ۹۵۰۰ تُن پیاز از قندهار به کشورهای پاکستان و هند صادر شده است وزارت صنعت:در شش ماه نخست سال جاری به ارزش ۸۰ میلیون دالر زعفران از افغانستان صادر شده است بازگشایی راه تورخم پس از دو ماه معاون سیاسی ریاست‌الوزرا:دو عضو دائم شورای امنیت با امارت اسلامی همکاری می‌کنند بازگشت بیش از ۵۷۴ هزار پناهجوی افغانستان از ایران و پاکستان یوناما: خواستار حضور افغانستان در نشست آتی تغییرات اقلیمی شد رهبر جنبش تحفظ پشتون‌‌ها: خواستار حمایت اقوام غیر پشتون افغانستان از این جنبش شد ملاعبدالغنی برادر:کشت خشخاش به صفر رسیده است وزارت صنعت: افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی ترکیه شرکت می‌کند

1

وزارت زراعت: سی‌ویکمین نمایشگاه محصولات زراعتی در کابل گشایش یافت

  • کد خبر : 66030
  • 26 میزان 1403 - 0:18
وزارت زراعت: سی‌ویکمین نمایشگاه محصولات زراعتی در کابل گشایش یافت

سی‌ویکمین نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری روز چهارشنبه از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با حضور مقام‌های بلندپایه امارت اسلامی در کابل گشایش یافت. مقام‌های امارت اسلامی در برنامه گشایش این نمایشگاه از کشاورزان به‌عنوان تامین‌کننده‌های اصلی نیازهای بنیادی مردم افغانستان نام برده و گفته‌اند که هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی محصولات کشاورزی […]

سی‌ویکمین نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری روز چهارشنبه از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری با حضور مقام‌های بلندپایه امارت اسلامی در کابل گشایش یافت.

مقام‌های امارت اسلامی در برنامه گشایش این نمایشگاه از کشاورزان به‌عنوان تامین‌کننده‌های اصلی نیازهای بنیادی مردم افغانستان نام برده و گفته‌اند که هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی محصولات کشاورزی و بازاریابی برای آن می‌باشد.

به گفته معاونان اقتصادی و سیاسی ریاست‌الوزرا، با رویکار آمدن دوباره حکومت سرپرست، کشت کوکنار به صفر نزدیک شده و تلاش‌ها برای تهیه کشت بدیل برای کشاورزان و مدیریت آب‌های کشور نیز در کشور جریان دارد.

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا گفته است: امارت اسلامی افغانستان برای تقویت سکتور زراعت و مالداری تلاش‌ها مسلسل می‌کند و از محصولات داخلی نیز پشتیبانی می‌کند.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا گفت: ما از کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای همسایه می‌خواهیم که در برابر بازرگانان افغان موانع ایجاد نکنند، راه‌ها بند نکنند و اجازه دهند که تولیدات زراعتی افغانستان به بازارهای جهانی برسد.

سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری نیز گفته است که برداشت محصولات زراعتی در سال روان در کشور، ۶۵ درصد بیشتر از نیازهای مردم بوده است. سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری هم‌چنان گفته است با آن‌که جنگ‌های بیش از چهار دهه زیرساخت‌های افغانستان را ویران کرده و به سکتور کشاورزی نیز آسیب‌های جدی وارد کرده است؛ اما در سه سال گذشته کشاورزی در افغانستان شاهد رشد و توسعه ی چشم‌گیر بوده است.

عطاءالله عمری سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری گفت: همه محصولات ما امسال فراوان بود و به حد کافی زیاد بود. اگر تخمین بزنیم، ۲۵ تا ۳۰ درصد محصولات ما افغانستان را کفایت می‌کند، ۶۰ تا ۶۵ درصدش از ملت و مردم ما اضافه است.

در سوی دیگر سرپرست‌وزیران صنعت و تجارت و مهاجران نیز بر پشتیبانی از تولیدات زراعتی و بازاریابی به این محصولات در داخل و بیرون از کشور تاکید کرده‌اند.

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت گفت: با پیروی از پالیسی‌های اقتصادمحور امارت اسلامی افغانستان، حمایت از سکتور خصوصی را جهت ایجاد فرصت‌های شغلی در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

بر بنیاد اطلاعات وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، ۳۱مین نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری در ۲۶۳ غرفه که ۵۶غرفه‌ی آن برای تولیدات صنایع زنان اختصاص یافته، برای چهار روز راه‌اندازی شده است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66030

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.