• امروز : سه شنبه, ۱۰ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
کل 3780 امروز 13

اخبار ویژه

عبدالعزیز نصیر: امارت اسلامی بر تطبیق عدالت در کشور متعهد است وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است تولید پنبه در قندوز کاهش یافته است کابینه جاپان استعفا کرد مولوی عبدالکبیر: افغانستان ظرفیت تبدیل شدن به کشور صادراتی انرژی را دارد افزایش ۱۴درصدی ارزش افغانی در برابر دالر حمایت دبیر کل سازمان ملل از ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای توسعه پایدار افغانستان در آسیای میانه پولیس هند دو شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرد اتاق تجارت: سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در هفته آینده برگزار می‌شود بیماری‌های قلبی عامل ۲۱ درصد مرگ‌ومیر در افغانستان است امضای سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق برشنا با شرکت‌های داخلی شورای علمای شیعه افغانستان سید حسن نصرالله یک فکر و یک راه است مقامات مرزی افغانستان و ایران برای هماهنگی بیشتر نیروهای مرزی دو کشور گفتگو کردند عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان دانش‌آموزان در پامیر بدخشان: به علت نبود مکتب لیسه از آموزش تا صنف دوازدهم محروم هستند

0

وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است

  • کد خبر : 65347
  • 10 میزان 1403 - 14:10
وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است

وزارت فواید عامه آمار می‌دهد که در ماه سنبله سال جاری خورشیدی از طریق راه‌های‌آهن کشور بیش از ۳۰۰ هزار تُن انتقالات انجام شده است. محمد اشرف حق شناس سخنگوی این وزارت می‌افزاید که از این مقدار بیش از هشت هزار  تُن کالا های صادراتی است که بخش زیاد آن‌را میوه خشک و  آب آنار […]

وزارت فواید عامه آمار می‌دهد که در ماه سنبله سال جاری خورشیدی از طریق راه‌های‌آهن کشور بیش از ۳۰۰ هزار تُن انتقالات انجام شده است.

محمد اشرف حق شناس سخنگوی این وزارت می‌افزاید که از این مقدار بیش از هشت هزار  تُن کالا های صادراتی است که بخش زیاد آن‌را میوه خشک و  آب آنار تشکیل می‌دهند.

به گفته‌ی او، بیش‌ترین انتقالات کالاهای وارداتی و صادراتی در ماه سنبله سال جاری خورشیدی از طریق راه‌های آهن در مسیرهای حیرتان، آقینه و تورغندی انجام شده‌اند.

انتقالات انجام شده از طریق راه‌آهن‌های کشور در ماه سنبله به شرح زیر است:

•    راه‌آهن حیرتان: ۲۵۰ هزار و ۳۵۷ تُن

•    راه‌آهن آقینه: ۲۶ هزار و ۷۰ تُن

•    راه‌آهن تورغندی: ۴۰ هزار و ۶۱۸ تُن

سخنگوی وزارت فواید عامه بیان کرد: در ماه سنبله سال روان بیش از ۳۱۷ هزار متریک تُن انتقالات صورت گرفته که بیش از ۲۵۰ هزار تُن آن از طریق بندر حیرتان و متباقی آن از طریق بندرهای دیگر است که شامل تیل، گاز مایع، گندم، آرد، روغن، مواد خوراکی و مواد ساختمانی است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان انتقالات از طریق راه‌آهن را در کاهش هزینه‌ها مهم دانسته و بر نیاز به سرمایه‌گذاری بیش‌تر در ساخت و بازسازی خطوط راه‌آهن کشور تاکید کرد.

خانجان الکوزی عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفت: انتقال کالاها از طریق راه‌آهن نه تنها برای صادرات و واردات بلکه برای انتقالات داخلی نیز حائز اهمیت است.

عبدالنصیر رشتیا آگاه مسایل اقتصادی گفت: افغانستان متاسفانه فاقد ترانسپورتیشن مجهز و فاقد جاده‌های معیاری است، از این لحاظ ما در بحث تجارت با مشکلات جدی مواجه استیم، حالا این‌که انتقالات از طریق راه‌آهن صورت می‌گیرد، بدون شک می‌تواند تاثیرات بالای بهای کالاها در مارکیت داشته باشد، به این معنا که کالاها در عرصه وقت به مارکیت می رسد با قیمت مناسب.

بربنیاد اطلاعات وزارت فواید عامه در حال حاضر افغانستان ۲۶۰ کیلومتر راه‌آهن فعال دارد که افغانستان را از طریق کشورهای ازبیکستان، ترکمنستان، ایران به سایر کشورها وصل می‌کند و همه روزه از طریق این خطوط به کشورهای منطقه انتقالات انجام می‌شود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65347

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.