• امروز : سه شنبه, ۱ عقرب ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
کل 4034 امروز 9

اخبار ویژه

رئیس جمهور روسیه:شرایط فعلی خاورمیانه سخت و پیچیده است معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا: استخراج نفت در حوزه آمو دریا افزایش یافته است طالبان:اجازه قاچاق را در مرزهای خود نمی‌دهیم صلیب سرخ: بحران سوءتغذیه در میان زنان و کودکان در افغانستان افزایش یافته است وزیرمهاجرین: کشورهای غربی برای تخریب نظام کنونی افغانستان تبلیغات می‌کنند صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل ۲۰ مکتب را در قندهار بازسازی می‌کند عضو پارلمان سابق افغانستان: دولت غنی در کشتار شیعیان با گروه‌های تکفیر همسو بود وزارت صنعت: نشست دو جانبه تجارتی میان افغانستان و قزاقستان برگزار شد تیم ملی زیر ۱۷ سال افغانستان تیم ملی فلیپین را شکست داد طالبان به پرواز هندی اجازه عبور از آسمان افغانستان را نداد مجاهد: عوامل دخیل در حملات علیه شیعیان در غور کشته شدند رزا اوتونبایوا: بیش پنج میلیون کودک در افغانستان به آموزش دسترسی ندارند سازمان ملل: اقدامات رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است‌ طالبان: تحریم‌ها بزرگترین مشکل بخش خصوصی افغانستان است ریاست معادن پنجشیر:در شش ماه ۳۶ هزار قیراط زمرد پنجشیر از طریق داوطلبی به فروش رسیده است

2

یک زن در ولایت بدخشان برای ۵۰ زن زمینه کار فراهم کرده است

  • کد خبر : 66143
  • 28 میزان 1403 - 15:07
یک زن در ولایت بدخشان برای ۵۰ زن زمینه کار فراهم کرده است

یک زن در شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان، با راه‌اندازی یک کارگاه صنایع دستی، برای حدود ۵۰ زن دیگر زمینه کار فراهم کرده است. راحله اسلمی می‌گوید که این کارگاه را با هدف پشتیبانی و توانمندسازی زنان ایجاد کرده است. به گفته او، قالین‌بافی، خیاطی، بافت دسترخوان، خامک‌دوزی و گل‌دوزی از جمله هنرهای دستی زنان […]

یک زن در شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان، با راه‌اندازی یک کارگاه صنایع دستی، برای حدود ۵۰ زن دیگر زمینه کار فراهم کرده است.

راحله اسلمی می‌گوید که این کارگاه را با هدف پشتیبانی و توانمندسازی زنان ایجاد کرده است.

به گفته او، قالین‌بافی، خیاطی، بافت دسترخوان، خامک‌دوزی و گل‌دوزی از جمله هنرهای دستی زنان در این کارگاه است.

راحله اسلمی افزود: پنجاه نفر اینجا کار می‌کنند؛ ده نفر در رغزه، هشت نفر در خیاطی، هشت نفر در گل‌دوزی، شش نفر در لیاف‌بافی و هشت نفر در یخن‌دوزی مشغول هستند.

زنان کارآموز این کارگاه خواستار پشتیبانی مالی از سوی مسئولان و نهادهای کمک‌رسان هستند.

خدیجه، یکی از کارآموزان، گفت: خواست ما از امارت اسلامی این است که به ما کمک کند تا بتوانیم در اینجا کار کرده و پیش‌رفت کنیم.

ماه‌بیگم، کارآموز دیگر، اظهار داشت: خوشحال هستیم که این کارگاه ایجاد شده و ما می‌توانیم اینجا کار کنیم.

ریاست صنعت و تجارت بدخشان نیز از حمایت این‌گونه فعالیت‌ها اطمینان می‌دهد.

ثمرالدین رحمانی، مدیر امور تشبثات ریاست صنعت و تجارت بدخشان، گفت: مؤسسات هم در این راستا هم‌کاری می‌کنند. زنان بیوه و نیازمند کار پیدا کرده‌اند. این یک صنعت خوب است و ریاست صنعت و تجارت از این بخش‌ها حمایت می‌کند.

براساس معلومات ریاست صنعت و تجارت بدخشان، هم‌اکنون بیش از یک هزار زن در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت در فعالیت‌های بازرگانی مشغول هستند و این تعداد در حال افزایش است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66143

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.