• امروز : سه شنبه, ۱ عقرب ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
کل 4034 امروز 9

اخبار ویژه

رئیس جمهور روسیه:شرایط فعلی خاورمیانه سخت و پیچیده است معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا: استخراج نفت در حوزه آمو دریا افزایش یافته است طالبان:اجازه قاچاق را در مرزهای خود نمی‌دهیم صلیب سرخ: بحران سوءتغذیه در میان زنان و کودکان در افغانستان افزایش یافته است وزیرمهاجرین: کشورهای غربی برای تخریب نظام کنونی افغانستان تبلیغات می‌کنند صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل ۲۰ مکتب را در قندهار بازسازی می‌کند عضو پارلمان سابق افغانستان: دولت غنی در کشتار شیعیان با گروه‌های تکفیر همسو بود وزارت صنعت: نشست دو جانبه تجارتی میان افغانستان و قزاقستان برگزار شد تیم ملی زیر ۱۷ سال افغانستان تیم ملی فلیپین را شکست داد طالبان به پرواز هندی اجازه عبور از آسمان افغانستان را نداد مجاهد: عوامل دخیل در حملات علیه شیعیان در غور کشته شدند رزا اوتونبایوا: بیش پنج میلیون کودک در افغانستان به آموزش دسترسی ندارند سازمان ملل: اقدامات رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است‌ طالبان: تحریم‌ها بزرگترین مشکل بخش خصوصی افغانستان است ریاست معادن پنجشیر:در شش ماه ۳۶ هزار قیراط زمرد پنجشیر از طریق داوطلبی به فروش رسیده است

2

افتتاح پروژه تولید ده میگاوات انرژی خورشیدی در کابل

  • کد خبر : 66164
  • 29 میزان 1403 - 0:15
افتتاح پروژه تولید ده میگاوات انرژی خورشیدی در کابل

پروژه تولید ده میگاوات انرژی خورشیدی در نغلوی کابل از سوی وزارت انرژی و آب به بهره‌برداری سپرده شد. عبداللطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب در مراسم افتتاح این پروژه گفته است که از این ده میگاوات انرژی، یک‌هزار خانواده، پارک‌های صنعتی کابل و شفاخانه‌ها بهره‌مند می‌شوند. سرپرست وزارت انرژی تصریح کرده است که […]

پروژه تولید ده میگاوات انرژی خورشیدی در نغلوی کابل از سوی وزارت انرژی و آب به بهره‌برداری سپرده شد.

عبداللطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب در مراسم افتتاح این پروژه گفته است که از این ده میگاوات انرژی، یک‌هزار خانواده، پارک‌های صنعتی کابل و شفاخانه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

سرپرست وزارت انرژی تصریح کرده است که این وزارت پروژه‌های زیادی را در بخش تولید انرژی، ساخت بندها و واردات انرژی در کشور روی دست دارد.

عبداللطیف منصور گفت: حدود هشت ماه پیش تهداب اش را گذاشتیم و امروز به بهره‌برداری سپرده می‌شود و به شبکه عمومی وصل می‌شود. این یکی از دست‌آوردهای وزارت انرژی و آب است که ما دیدیم.

عبدالرحمن راشد معین وزارت مهاجران و عودت کنندگان که در این مراسم حضور داشت، گفت: امارت اسلامی در این سه سال گذشته پروژه‌هایی را تطبیق کرد که رژیم سابق در بیست سال گذشته با وجود سرازیر شدن میلیاردها دالر، تطبیق نکردند و نتوانستند.

در همین حال رئیس اداره امور نیز در این مراسم گفته است که امارت اسلامی بر اساس اولویت‌ها، برای رسیدگی به خواست‌های مردم تلاش می‌کند و حکومت سرپرست در حفاظت از سرمایه و جان سرمایه‌گذاران و شهروندان خود را مسوول می‌داند.

نورالحق انور رئیس اداره امور افزود: بازرگان به این ضرورت دارد که مال اش تضمین شود. پیش از مال، موضوع تضمین جان اش در میان است که باید تضمین شود و افزون بر آن، نگه‌داری از عقیده و اعمال یک بازرگان و سرمایه‌گذار بسیار ضروری است.

امین‌الله عبید والی کابل گفته است: حالا امنیت تامین است و ما از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم که در هر بخش و در هر زمان در کشور سرمایه‌گذاری کنند.

پروژه تولید ده میگاوات انرژی خورشیدی با سرمایه‌گذاری هفت اعشاریه شش میلون دالر در ده ماه تکمیل شده است.

مسئول شرکت قراردادی پروژه ده میگاوات انرژی خورشیدی نغلوی کابل از سرمایه‌گذاران در بیرون از افغانستان خواسته است که برای سهم داشتن در آبادی افغانستان، به کشور برگردند.

نزدیک به ده روز پیش، مسئولان بلندپایه امارت اسلامی کار ساخت‌وساز دستگاه تولید ۲۲.۷۵ میگاوات انرژی خورشیدی در ولسوالی سروبی کابل را به ارزش ۱۸میلیون و ۲۰۰هزار دالر امریکایی به یک شرکت ترکی و افغانی واگذار کرد که قرار است این پروژه تا هشت ماه آینده تکمیل شود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.