• امروز : دوشنبه, ۹ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
کل 3775 امروز 8

اخبار ویژه

افزایش ۱۴درصدی ارزش افغانی در برابر دالر حمایت دبیر کل سازمان ملل از ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای توسعه پایدار افغانستان در آسیای میانه پولیس هند دو شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرد اتاق تجارت: سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در هفته آینده برگزار می‌شود بیماری‌های قلبی عامل ۲۱ درصد مرگ‌ومیر در افغانستان است امضای سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق برشنا با شرکت‌های داخلی شورای علمای شیعه افغانستان سید حسن نصرالله یک فکر و یک راه است مقامات مرزی افغانستان و ایران برای هماهنگی بیشتر نیروهای مرزی دو کشور گفتگو کردند عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان دانش‌آموزان در پامیر بدخشان: به علت نبود مکتب لیسه از آموزش تا صنف دوازدهم محروم هستند معرفی میثم آشتیانی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان در کابل سیل در ننگرهار و لغمان خسارات هنگفتی وارد کرده است انتونیو گوترش: از طالبان خواست محدودیت‌های وضع‌شده برای زنان را بردارد وزیر امر به معروف و نهی از منکر: تطبیق شریعت اسلامی مسئولیت نظام اسلامی است برگزاری نشست شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی

0

امضای سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق برشنا با شرکت‌های داخلی

  • کد خبر : 65316
  • 10 میزان 1403 - 0:24
امضای سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق برشنا با شرکت‌های داخلی

شرکت برشنا سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق از طریق انرژی آفتابی و حرارتی را با شرکت‌های داخلی در حضور معاون سیاسی ریاست‌الوزرا و برخی مقام‌های امارت اسلامی امضا کرد. به گفته مسئولان این شرکت، دو تفاهم‌نامه که هرکدام ظرفیت تولید ۱۰۰ میگاوات برق دارند، مربوط به انرژی آفتابی است و یک تفاهم‌نامه دیگر […]

شرکت برشنا سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق از طریق انرژی آفتابی و حرارتی را با شرکت‌های داخلی در حضور معاون سیاسی ریاست‌الوزرا و برخی مقام‌های امارت اسلامی امضا کرد.

به گفته مسئولان این شرکت، دو تفاهم‌نامه که هرکدام ظرفیت تولید ۱۰۰ میگاوات برق دارند، مربوط به انرژی آفتابی است و یک تفاهم‌نامه دیگر برای تولید ۴۰ میگاوات برق از زغال‌سنگ در پایتخت امضا شده است.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا، در این نشست گفته است که افغانستان ظرفیت بزرگی در تولید انرژی دارد.

او با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاری در تولید انرژی از منابع داخلی افغانستان، تأکید کرد که تلاش‌های مسئولان برای افزایش تولید انرژی و رسیدن کشور به خودکفایی به‌طور جدی ادامه دارد.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این باره گفت: ما کوشش می‌کنیم که زمینه سرمایه‌گذاری روی منابع انرژی داخلی را فراهم کنیم و افغانستان را در این زمینه خودکفا بسازیم.

در همین حال، نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت، می‌گوید که توزیع زمین در ۵۲ پارک صنعتی از سوی رهبر امارت اسلامی تأیید شده و در حال حاضر ۸۰۰ متقاضی زمین در این پارک‌ها وجود دارند که همه آن‌ها به انرژی برق نیازمند هستند.

آقای عزیزی افزود که رسیدن صنعت افغانستان به خودکفایی بدون داشتن انرژی کافی ممکن نیست.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت در این باره گفت: قوانین پارک‌های صنعتی از طرف جناب شیخ صاحب توشیح شد و به دسترس ما قرار گرفت و این را به تمام سکتور خصوصی رساندیم.

عبدالباری عمری رییس عمومی شرکت برشنا، می‌گوید که این شرکت بدون کمک خارجی در سه سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در افزایش تولید انرژی از منابع داخلی و تنظیم شبکه‌ها، سب‌استیشن‌ها و دیگر بخش‌ها داشته است.

آقای عمر با اشاره به وجود ظرفیت‌های بزرگ تولید انرژی از منابع آبی، بادی، حرارتی و دیگر منابع در افغانستان، از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواست که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

رییس عمومی شرکت برشنا در این باره گفت: ما کوشش می‌کنیم که در آینده نزدیک سیستم میترها را تصحیح کنیم. ما روی میترهای سمارت کار می‌کنیم.

در پایان نشست، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در انرژی برق افغانستان با شرکت برشنا و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، با حضور برخی نمایندگان سازمان ملل و تمویل‌کنندگان، به‌صورت گرافیکی و ویدیویی به اشتراک گذاشته شد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65316

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.