• امروز : دوشنبه, ۹ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
کل 3775 امروز 8

اخبار ویژه

افزایش ۱۴درصدی ارزش افغانی در برابر دالر حمایت دبیر کل سازمان ملل از ایجاد یک مرکز منطقه‌ای برای توسعه پایدار افغانستان در آسیای میانه پولیس هند دو شهروند افغانستان را به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت کرد اتاق تجارت: سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در هفته آینده برگزار می‌شود بیماری‌های قلبی عامل ۲۱ درصد مرگ‌ومیر در افغانستان است امضای سه تفاهم‌نامه برای تولید ۲۴۰ میگاوات برق برشنا با شرکت‌های داخلی شورای علمای شیعه افغانستان سید حسن نصرالله یک فکر و یک راه است مقامات مرزی افغانستان و ایران برای هماهنگی بیشتر نیروهای مرزی دو کشور گفتگو کردند عملیات ویژه طالبان علیه داعش در مناطق مختلف افغانستان دانش‌آموزان در پامیر بدخشان: به علت نبود مکتب لیسه از آموزش تا صنف دوازدهم محروم هستند معرفی میثم آشتیانی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان در کابل سیل در ننگرهار و لغمان خسارات هنگفتی وارد کرده است انتونیو گوترش: از طالبان خواست محدودیت‌های وضع‌شده برای زنان را بردارد وزیر امر به معروف و نهی از منکر: تطبیق شریعت اسلامی مسئولیت نظام اسلامی است برگزاری نشست شورای بازرگانان افغانستان در امارات متحده عربی

0

بیماری‌های قلبی عامل ۲۱ درصد مرگ‌ومیر در افغانستان است

  • کد خبر : 65319
  • 10 میزان 1403 - 0:31
بیماری‌های قلبی عامل ۲۱ درصد مرگ‌ومیر در افغانستان است

معین عرضه خدمات صحی این وزارت در نشستی به هدف گرامی‌داشت از روز جهانی قلب، از نهادهای جهانی خواستار همکاری در زمینه ارایه خدمات درمانی معیاری، به ویژه در بخش قلبی شد. عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه گفت: رهبری وزارت صحت عامه از تمام شریک‌های بهداشتی خود می‌خواهد که با وزارت […]

معین عرضه خدمات صحی این وزارت در نشستی به هدف گرامی‌داشت از روز جهانی قلب، از نهادهای جهانی خواستار همکاری در زمینه ارایه خدمات درمانی معیاری، به ویژه در بخش قلبی شد.

عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه گفت: رهبری وزارت صحت عامه از تمام شریک‌های بهداشتی خود می‌خواهد که با وزارت صحت عامه در ارایه خدمات معیاری همکاری شان را ادامه بدهند.

هم‌زمان با این، رییس انجمن قلبی و وعایویی می‌گوید که در راستای درمان بیماران قلبی، به‌ویژه ایجاد استراتژی‌های بین‌المللی با توجه به فرهنگ مردم کشور و بلندبردن سطح آگاهی مردم باید کار صورت گیرد.

عبدالواحد صدیقی رییس انجمن قلبی و وعایویی افغانستان گفت: در تدوین و تطبیق سراتیژی‌ها و رهنمودهای معیاری، مطابق معیارهای بین‌المللی، موضوعات و فرهنگی جامعه افغانستان باید در نظر گرفته شود.

از سویی هم، نماینده سازمان جهانی بهداشت در این نشست با اشاره به این‌که سطح آگاهی مردم درباره بیماری‌های غیر ساری پایین است و بودجه وزارت صحت نیز برای این بخش کمتر است، از کمک‌های سازمان جهانی بهداشت در راستای پیکار با بیماری‌های غیرساری، به ویژه امراض قلبی، اطمینان داد.

منوال نماینده سازمان جهانی بهداشت در افغانستان گفت: سازمان جهانی بهداشت متعهد است در زمینه جلوگیری، مبارزه، کنترل، تشخیص و درمان بیماری‌های غیرساری، به ویژه امراض قلبی، همکاری تخنیکی خود را با وزارت صحت عامه ادامه دهد تا از این بیماری‌ها جلوگیری شود.

بیست و نهم ماه سپتمبر برابر است با روز جهانی قلب و همه‌ساله از سوی سازمان جهانی بهداشت و وزارت صحت در کشورهای مختلف به منظور آگاهی‌دهی مردم از این روز گرامی‌داشت به عمل می‌آید.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.