• امروز : سه شنبه, ۱ عقرب ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
کل 4034 امروز 9

اخبار ویژه

رئیس جمهور روسیه:شرایط فعلی خاورمیانه سخت و پیچیده است معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا: استخراج نفت در حوزه آمو دریا افزایش یافته است طالبان:اجازه قاچاق را در مرزهای خود نمی‌دهیم صلیب سرخ: بحران سوءتغذیه در میان زنان و کودکان در افغانستان افزایش یافته است وزیرمهاجرین: کشورهای غربی برای تخریب نظام کنونی افغانستان تبلیغات می‌کنند صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل ۲۰ مکتب را در قندهار بازسازی می‌کند عضو پارلمان سابق افغانستان: دولت غنی در کشتار شیعیان با گروه‌های تکفیر همسو بود وزارت صنعت: نشست دو جانبه تجارتی میان افغانستان و قزاقستان برگزار شد تیم ملی زیر ۱۷ سال افغانستان تیم ملی فلیپین را شکست داد طالبان به پرواز هندی اجازه عبور از آسمان افغانستان را نداد مجاهد: عوامل دخیل در حملات علیه شیعیان در غور کشته شدند رزا اوتونبایوا: بیش پنج میلیون کودک در افغانستان به آموزش دسترسی ندارند سازمان ملل: اقدامات رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بین‌المللی است‌ طالبان: تحریم‌ها بزرگترین مشکل بخش خصوصی افغانستان است ریاست معادن پنجشیر:در شش ماه ۳۶ هزار قیراط زمرد پنجشیر از طریق داوطلبی به فروش رسیده است

1

سی‌ویکمین نمایشگاه فرآورده‌های کشاورزی کابل پس از چهار روز پایان یافت

  • کد خبر : 66170
  • 29 میزان 1403 - 0:28
سی‌ویکمین نمایشگاه فرآورده‌های کشاورزی کابل پس از چهار روز پایان یافت

سی‌ویکمین نمایشگاه فرآورده‌های کشاورزی و مالداری که در بادام باغ کابل برگزار شده بود، پایان یافت. شماری از غرفه‌داران از برگزاری این نمایشگاه ابراز خرسندی کرده و گفته‌اند که فروشات شان در این چهار روز رونق داشته است. محمد ولی یکی از غرفه‌داران از ولایت بدخشان گفت: یازده قلم مواد را در این نمایش‌گاه به […]

سی‌ویکمین نمایشگاه فرآورده‌های کشاورزی و مالداری که در بادام باغ کابل برگزار شده بود، پایان یافت.

شماری از غرفه‌داران از برگزاری این نمایشگاه ابراز خرسندی کرده و گفته‌اند که فروشات شان در این چهار روز رونق داشته است.

محمد ولی یکی از غرفه‌داران از ولایت بدخشان گفت: یازده قلم مواد را در این نمایش‌گاه به نمایش گذاشتیم. به برکت و یاری خدا و همکاری امارت اسلامی محصولات ما همه به فروش رسید و مشتری‌های ما بسیار عالی بودند.

احمد جواد غرفه‌دار از بغلان گفته است: محصولات مختلف از قبیل عسل، روغن کنجد، روغن زغر، روغن پنبه‌دانه و انواع محصولات که دهاقین ما تولید می‌کنند و محصولات ارگانیک را این‌جا آوردیم و به نمایش گذاشتیم.

در این نمایش‌گاه ۲۶۳ غرفه باز شده بود.

در همین حال برخی بازدیدکنندگان، برگزاری هم‌چون نمایش‌گاه‌ها را از بهر آشنایی با فرآورده‌های کشاورزی و تولیدات کشور، سودمند می‌دانند.

الهام، بازدید کننده گفت: خرسند هستیم که هم‌چون نمایشگاه‌ها از تمام ولایت‌های کشور در کابل ایجاد می‌شود و محصولات تمام افغانستان در آن وجود دارد.

سونیا بازدیدکننده دیگر می‌گوید: نمایش‌گاه‌های بیشتر برگزار شود تا ما بتوانیم با محصولات کشور خود آشنایی بیشتر پیدا کنیم.

در سوی دیگر برخی از زنان متشبث در این نمایش‌گاه، از امارت اسلامی خواسته‌اند که از تولیدات زنان پشتیبانی کرده و زمینه‌های به نمایش گذاشتن محصولات آنان را فراهم کند.

گل مکی یکی از غرفه‌داران در این نمایش‌گاه گفت: این‌که نمایش‌گاه برگزار می‌شود، به فایده ما است، چون ما هر ماه تولیدات تازه داریم و در کنارش این را مردم ما می‌فهمند که زن‌ها افغانستان هم توانایی کار را دارند.

ندیمه غرفه‌دار از ولایت بادغیس می‌گوید: خواست ما از امارت اسلامی این است که برای ما فرصت‌های بیشتری مهیا بکند تا ما بتوانیم محصولات که در خانه تولید می‌کنیم، این‌جا به فروش برسانیم.

در همین حال اتاق زراعت و مالداری بر پشتیبانی بیشتر غرفه‌داران و کسانی‌که که در بخش‌های تولیدات داخلی فعالیت می‌کنند، تاکید می‌کند.

میرویس حاجی‌زاده معاون اول اتاق زراعت و مالداری گفت: در شرایط فعلی این گونه نمایش‌گاه‌ها باید بیشتر ایجاد شود. برگزاری نمایشگاه به معنای تشویق تولیدکننده است و به معنای آشنایی مستهلک با تولید ما است.

مسئولان بلندپایه‌ی امارت اسلامی در برنامه گشایش این نمایش‌گاه گفته بودند که کشاورزان از تامین کنندگان اصلی نیازهای بنیادی مردم افغانستان اند و برداشت محصولات زراعتی در سال روان ۶۵ درصد بیشتر از نیازهای مردم کشور است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66170

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.