• امروز : جمعه, ۲۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3995 امروز 6

اخبار ویژه

رئیس جمهور روسیه:تأکیدکرد مسکو به اوکراین اجازه نخواهد داد که سلاح هسته‌ای داشته باشد کمیساریای عالی سازمان ملل شهروندان افغانستان به بزرگ‌ترین جمعیت پناهندگان‌در جهان تبدیل شده‌اند عبدالکبیر: امارت اسلامی تلاش دارد افغانستان را در بخش تولید انرژی به خودکفایی برساند درمان کودکان ناشنوا برای نخستین بار در کشور واکنش‌ها به شهادت یحیی سنوار رهبر سیاسی حماس ۵۸.۹ درصد از جمعیت فقیر در افغانستان را کودکان تشکیل می‌دهند. هیئت ۲۵۰ نفری طالبان به قزاقستان سفر کرد طالبان: خون السنوار نقشه آزادی را ترسیم می‌کند جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است روسیه: آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد غلامی ستاره تیم ملی فوتسال افغانستان به باشگاه (limones 5 agency) اسپانیا پیوست اوچا:دولت آلمان ۱۱٫۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است شهادت یحیی سنوار در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی پلیس نیمروز: ۱۲ تن مواد مخدر در این ولایت کشف و امحا شد در دو ماه گذشته ۹۵۰۰ تُن پیاز از قندهار به کشورهای پاکستان و هند صادر شده است

0

عبدالکبیر: امارت اسلامی تلاش دارد افغانستان را در بخش تولید انرژی به خودکفایی برساند

  • کد خبر : 66122
  • 28 میزان 1403 - 0:54
عبدالکبیر: امارت اسلامی تلاش دارد افغانستان را در بخش تولید انرژی به خودکفایی برساند

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا  در برنامه گشایش یک مارکیت تجارتی در کابل  گفته است که امارت اسلامی تلاش دارد با استفاده از منابع داخلی، افغانستان را در بخش تولید انرژی به خودکفایی برساند. مولوی عبدالکبیر با اشاره به راه‌اندازی پروژه‌های زیربنایی در کشور، از شهروندان خواسته است که با امارت اسلامی برای رشد اقتصادی […]

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا  در برنامه گشایش یک مارکیت تجارتی در کابل  گفته است که امارت اسلامی تلاش دارد با استفاده از منابع داخلی، افغانستان را در بخش تولید انرژی به خودکفایی برساند.

مولوی عبدالکبیر با اشاره به راه‌اندازی پروژه‌های زیربنایی در کشور، از شهروندان خواسته است که با امارت اسلامی برای رشد اقتصادی افغانستان همکاری کنند.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا تاکید کرده است که رشوه‌ستانی و فساد اداری در اداره‌های حکومتی از بین رفته و هم‌اکنون سهولت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در کشور فراهم شده است.

مولوی عبدالکبیر در این برنامه افزود: از کشورهای بیرونی برای ما برق میاید و اما در افغانستان از طریق آب، هم‌چنان آفتاب و زغال سنگ که داریم، بسیاری امکانات است که ما بتوانیم کشور خود را از لحاظ برق به یک کشور صادراتی مبدل بسازیم و برای کشور خود و کشورهای دیگر نیز برق تولید کنیم.

به گفته مولوی عبدالکبیر، امارت اسلامی برای توسعه اقتصاد کشور، پروژه‌های گوناگون را در بخش‌های مدیرت آب، ساخت‌وساز جاده‌ها، شاهراه‌ها و جاده‌های حلقوی راه‌اندازی کرده است. معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در ادامه سخنانش هم‌چنان گفته که امارت اسلامی به هدف ترقی و خدمت به شهروندان آمده است.

مولوی عبدالکبیر افزود: ما بخاطر این نیامده‌ایم که بالای مردم کشور ظلم، جبر و زوگویی کنیم بلکه ما نظام اسلامی آورده‌ایم و نظام اسلامی باید به خدمت دولت باشد و نظام اسلامی باید برای ترقی ملت کار کند.

محمدخالد سجستانی معاون خدمات شهری شهرداری کابل در این برنامه گفت: هرنوع سهولتی در چارچوب شریعت و اصول شاورالی کابل باشد، ما حاضر هستیم در شب و روز برای سرمایه‌گذاران این را فراهم کنیم که مانند این مارکیت در مارکیت‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنند و سرمایه خود را در کشور عزیز ما افغانستان مصرف کنند.

مسئولان مارکیت تجارتی تازه افتتاح شده، هزینه ساخت این مارکیت را پانزده میلیون دالر گفته‌اند که در یک سال تکمیل شده است.

محمدموسی عیسی‌زی آمر پروژه ساخت‌وساز مارکیت گفت: قابل یادآوری است که در این مارکیت تجارتی دکان‌ها، خانه‌ها، دفترها و دیگر بخش‌های آن برای آنعده از سرمایه‌گذران که می‌خواهند در این مارکیت معیاری سرمایه‌گذاری کنند به قیمت مناسب و با تخفیف به فروش و به کرایه داده می‌شود.

این در حالی‌ست که مقام‌های امارت اسلامی همواره از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواسته‌اند تا روی پروژه‌های زیربنایی افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66122

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.