• امروز : جمعه, ۲۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3987 امروز 10

اخبار ویژه

جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است روسیه: آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد غلامی ستاره تیم ملی فوتسال افغانستان به باشگاه (limones 5 agency) اسپانیا پیوست اوچا:دولت آلمان ۱۱٫۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است شهادت یحیی سنوار در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی پلیس نیمروز: ۱۲ تن مواد مخدر در این ولایت کشف و امحا شد در دو ماه گذشته ۹۵۰۰ تُن پیاز از قندهار به کشورهای پاکستان و هند صادر شده است وزارت صنعت:در شش ماه نخست سال جاری به ارزش ۸۰ میلیون دالر زعفران از افغانستان صادر شده است بازگشایی راه تورخم پس از دو ماه معاون سیاسی ریاست‌الوزرا:دو عضو دائم شورای امنیت با امارت اسلامی همکاری می‌کنند بازگشت بیش از ۵۷۴ هزار پناهجوی افغانستان از ایران و پاکستان یوناما: خواستار حضور افغانستان در نشست آتی تغییرات اقلیمی شد رهبر جنبش تحفظ پشتون‌‌ها: خواستار حمایت اقوام غیر پشتون افغانستان از این جنبش شد ملاعبدالغنی برادر:کشت خشخاش به صفر رسیده است وزارت صنعت: افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی ترکیه شرکت می‌کند

0

محیط زیست: استخراج معدن مس‌عینک بر اساس معیارهای محیط زیستی آغاز می‌شود

  • کد خبر : 66036
  • 26 میزان 1403 - 0:32
محیط زیست: استخراج معدن مس‌عینک بر اساس معیارهای محیط زیستی آغاز می‌شود

اداره ملی حفاظت محیط زیست می‌گوید که ارزیابی‌های در خصوص نحوه استخراج معدن مس‌عینک، به‌گونه‌ای که به محیط زیست آسیب وارد نشود، آغاز شده است. به گفته مسئولان این اداره، شرکت قراردادی باید عملیات استخراج این پروژه را بر اساس معیارهای جهانی آغاز کند. زین‌العابدین عابد، معاون تخنیکی و مسلکی اداره ملی حفاظت محیط زیست، […]

اداره ملی حفاظت محیط زیست می‌گوید که ارزیابی‌های در خصوص نحوه استخراج معدن مس‌عینک، به‌گونه‌ای که به محیط زیست آسیب وارد نشود، آغاز شده است.

به گفته مسئولان این اداره، شرکت قراردادی باید عملیات استخراج این پروژه را بر اساس معیارهای جهانی آغاز کند.

زین‌العابدین عابد، معاون تخنیکی و مسلکی اداره ملی حفاظت محیط زیست، گفت: هدف اصلی این پروژه آبادی کشور است و معیارهای محیط زیستی برای جلوگیری از آسیب به مردم مورد مطالعه قرار گرفته و پس از ارزیابی پروپوزل‌ها، جواز لازم صادر خواهد شد.

هم‌زمان، مسئولان وزارت معادن و پترولیم اطمینان داده‌اند که استخراج معدن مس‌عینک به‌گونه‌ی معیاری انجام خواهد شد و پس از آن، عملیات ذوب و پروسس نیز صورت خواهد گرفت.

حمیدالله حبیبی، رئیس پروژه مس‌عینک در وزارت معادن و پترولیم، بیان کرد: آماده‌سازی ساحه، مرحله ساختمانی، کندن‌کاری، پروسس، ذوب و پاک‌کاری ساحه، هر یک به‌طور جداگانه عملی خواهد شد.

معاون فنی شرکت ام‌سی‌سی چین نیز می‌گوید که استخراج مس‌عینک لوگر از پروژه‌های مهم چین در آسیای میانه است.

شیونگ، معاون فنی و انجینیری شرکت ام‌سی‌سی چین، که شرکت قراردادی پروژه مس عینک است، گفت: اطمینان حاصل می‌شود که پروژه مس‌عینک برای افغانستان موثر خواهد بود. همچنین، تلاش‌های زیادی برای ارتقای توسعه اقتصادی، افزایش عواید کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی برای مردم افغانستان صورت خواهد گرفت.

قرارداد معدن مس‌عینک که به مدت ۳۰ سال با شرکت ام‌سی‌سی چین به امضا رسیده است، تخمین زده شده که ذخایر مس در این معدن بیش از ۱۱ میلیون تُن است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66036

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.