• امروز : جمعه, ۲۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3987 امروز 10

اخبار ویژه

جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است روسیه: آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد غلامی ستاره تیم ملی فوتسال افغانستان به باشگاه (limones 5 agency) اسپانیا پیوست اوچا:دولت آلمان ۱۱٫۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است شهادت یحیی سنوار در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی پلیس نیمروز: ۱۲ تن مواد مخدر در این ولایت کشف و امحا شد در دو ماه گذشته ۹۵۰۰ تُن پیاز از قندهار به کشورهای پاکستان و هند صادر شده است وزارت صنعت:در شش ماه نخست سال جاری به ارزش ۸۰ میلیون دالر زعفران از افغانستان صادر شده است بازگشایی راه تورخم پس از دو ماه معاون سیاسی ریاست‌الوزرا:دو عضو دائم شورای امنیت با امارت اسلامی همکاری می‌کنند بازگشت بیش از ۵۷۴ هزار پناهجوی افغانستان از ایران و پاکستان یوناما: خواستار حضور افغانستان در نشست آتی تغییرات اقلیمی شد رهبر جنبش تحفظ پشتون‌‌ها: خواستار حمایت اقوام غیر پشتون افغانستان از این جنبش شد ملاعبدالغنی برادر:کشت خشخاش به صفر رسیده است وزارت صنعت: افغانستان در نمایشگاه بین‌المللی ترکیه شرکت می‌کند

0

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا:دو عضو دائم شورای امنیت با امارت اسلامی همکاری می‌کنند

  • کد خبر : 66064
  • 27 میزان 1403 - 0:38
معاون سیاسی ریاست‌الوزرا:دو عضو دائم شورای امنیت با امارت اسلامی همکاری می‌کنند

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در برنامه‌ای گفته است که پیش از این در شورای امنیت فیصله‌هایی بر ضد امارت اسلامی صورت می‌گرفت؛ ولی اکنون دو عضو دایمی شورای امنیت در نشست‌های این شورا با امارت اسلامی همکاری دارند. معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این برنامه در کابل، بار دیگر بر تعامل با کشورهای جهان تاکید […]

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در برنامه‌ای گفته است که پیش از این در شورای امنیت فیصله‌هایی بر ضد امارت اسلامی صورت می‌گرفت؛ ولی اکنون دو عضو دایمی شورای امنیت در نشست‌های این شورا با امارت اسلامی همکاری دارند.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در این برنامه در کابل، بار دیگر بر تعامل با کشورهای جهان تاکید ورزیده و افزوده است که هیچ مشکلی در تعامل امارت اسلامی با جهان وجود ندارد.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا گفت: ما در بخش سیاسی در حدی رسیده‌ایم که در شورای امنیت، دو عضو دایمی بیشتر وقت‌ها با ما همکاری می‌کنند. حتا در رابطه با قانون امر به معروف که در دنیا غوغا برپا کرد، درباره این قانون هم ملل متحد و شورای امنیت نتوانستند که بر خلاف ما فیصله صادر کنند.

مولوی عبدالکبیر بار دیگر از کار گرفته نشدن خاک افغانستان در برابر کشورهای دیگر اطمینان داده است. او در این باره گفت: اگر دنیا تشویش دارد که در افغانستان گروه‌هایی‌ست که به آنان مشکلات ایجاد می‌کنند؛ قبلا هم کدام مشکل به شما نبود و این یک ادعا از طرف شما بود، اکنون هم نیست.

این مقام بلندپایه امارت اسلامی در این برنامه تصریح کرده که امارت اسلامی در بخش سیاسی به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست یافته و در حال حاضر ۴۰ نمایندگی سیاسی امارت اسلامی در کشورهای جهان فعالیت دارند.

مولوی عبدالکبیر هم‌چنان افزوده است که در جریان سفرش به ایران و قطر، با نمایندگان برخی کشورهای دیگر به‌شمول فرانسه، کانادا، استرالیا، کوریای جنوبی، ایتالیا، آلمان و امریکا گفت‌وگو کرده و آنان گفته‌اند که به جز مساله‌ی آموزش دختران، هیچ مشکلی در تعامل با امارت اسلامی ندارند.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا افزود: ما بسیار به جرعت به آن‌ها گفتیم که به جز مساله آموزش زنان، که درباره آن هم وزیران ما فیصله نکرده اند که نمی‌شود، هر موضوعی که شما دارید، برای تعامل ما آماده هستیم.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا هم‌چنان از حضور بیست ساله امریکا در کشور انتقاد کرده و افزوده است که در جریان حضور بیست ساله کشورهای خارجی در افغانستان، استفاده از مواد مخدر به اوج خود رسیده بود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66064

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.