• امروز : جمعه, ۲۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3995 امروز 6

اخبار ویژه

رئیس جمهور روسیه:تأکیدکرد مسکو به اوکراین اجازه نخواهد داد که سلاح هسته‌ای داشته باشد کمیساریای عالی سازمان ملل شهروندان افغانستان به بزرگ‌ترین جمعیت پناهندگان‌در جهان تبدیل شده‌اند عبدالکبیر: امارت اسلامی تلاش دارد افغانستان را در بخش تولید انرژی به خودکفایی برساند درمان کودکان ناشنوا برای نخستین بار در کشور واکنش‌ها به شهادت یحیی سنوار رهبر سیاسی حماس ۵۸.۹ درصد از جمعیت فقیر در افغانستان را کودکان تشکیل می‌دهند. هیئت ۲۵۰ نفری طالبان به قزاقستان سفر کرد طالبان: خون السنوار نقشه آزادی را ترسیم می‌کند جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است روسیه: آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد غلامی ستاره تیم ملی فوتسال افغانستان به باشگاه (limones 5 agency) اسپانیا پیوست اوچا:دولت آلمان ۱۱٫۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است شهادت یحیی سنوار در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی پلیس نیمروز: ۱۲ تن مواد مخدر در این ولایت کشف و امحا شد در دو ماه گذشته ۹۵۰۰ تُن پیاز از قندهار به کشورهای پاکستان و هند صادر شده است

1

واکنش‌ها به شهادت یحیی سنوار رهبر سیاسی حماس

  • کد خبر : 66116
  • 28 میزان 1403 - 0:32
واکنش‌ها به شهادت یحیی سنوار رهبر سیاسی حماس

پس از پخش گزارش‌ها درباره جان شهادت یحیی سنوار رهبر سیاسی حماس، در غزه، این مسأله واکنش‌های گوناگونی را برانگیخته است. روز پنج‌شنبه، رسانه‌های مختلف ایرانی خبر جان‌باختن یحیی سنوار رهبر سیاسی حماس، را در نتیجه حمله‌های اسراییل در غزه پخش کردند. بر بنیاد گزارش‌ها، یحیی سنوار در حمله‌های اسراییل در منطقه رفح، در جنوب […]

پس از پخش گزارش‌ها درباره جان شهادت یحیی سنوار رهبر سیاسی حماس، در غزه، این مسأله واکنش‌های گوناگونی را برانگیخته است.

روز پنج‌شنبه، رسانه‌های مختلف ایرانی خبر جان‌باختن یحیی سنوار رهبر سیاسی حماس، را در نتیجه حمله‌های اسراییل در غزه پخش کردند.

بر بنیاد گزارش‌ها، یحیی سنوار در حمله‌های اسراییل در منطقه رفح، در جنوب نوار غزه، جان باخته است.

به تازگی خلیل‌الحیه یکی از سران جنبش حماس نیز شهادت یحیی سنوار را تایید کرد.

خلیل‌الحیه گفت: یحیی سنوار کسی که شهید شد، رهبری که تسلیم نشد، شخصی که کاملن مسلح بود و در برابر نیروهای اشغالگر مبارزه کرد.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به جان باختن یحیی سنوار، او را الگویی برای جوانان و کودکان دانسته و افزود که راه سنوار برای آزادی فلسطین ادامه خواهد داشت.

هم‌زمان با این، پنتاگون هرگونه دخالت نیروهای امریکایی با نیروهای اسراییلی در جان باختن یحیی سنوار را رد کرده است.

پت رایدر سخنگوی پنتاگون گفت: می‌دانید، پاسخ کوتاه نه است. این یک عملیات اسراییلی بود. نیروهای ما مستقیماً دخیل نبودند.

اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه، استرالیا و شماری از کشورهای دیگر جهان نیز در واکنش به جان باختن یحیی سنوار، خواستار برقراری آتش‌بس و رساندن بی‌درنگ کمک‌های بشردوستانه به باشندگان نوار غزه شدند.

امانویل مکرون رییس‌جمهور فرانسه گفت: آتش‌بس فوری در غزه نیاز است. یک نیاز بی‌درنگ برای افزایش عملیات بشردوستانه وجود دارد که در حال حاضر در پایین‌ترین نقطه خود قرار دارد.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان گفت: اگر به تعداد زیاد مردم کشته و زخمی‌شده از جمعیت غیرنظامی که حماس نیستند نگاه کنیم، همه می‌فهمند که چرا ما، همراه با امریکا، قضیه را برای آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها پیش می‌بریم؛ زیرا این بهترین راه مقابله با چنین وضعیتی خواهد بود.

پنی وانگ وزیر خارجه استرالیا گفت: ما دوباره خواهان رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه هستیم.

در سوی دیگر، هم‌زمان با نشر گزارش‌ها درباره جان باختن یحیی سنوار، ده‌ها عترض در نزدیکی سفارت اسراییل در عمان، پایتخت اردن، تجمع کردند و شعارهایی در پشتیبانی از حماس سر دادند.

عبدالرحیم سرور معترض اردنی گفت: حماس با سنوار یا بدون سنوار قوی خواهد ماند و با اسراییل سختگیر خواهد بود. حماس نخواهد مُرد، حتی اگر این خبر تأیید شده باشد. حماس در مقابل این ظلم، که اشغال‌گری توسعه‌طلبانه اسراییل است، ثابت‌قدم خواهد ماند.

یحیی سنوار، که از ماه فبروری سال ۲۰۱۷ میلادی به‌عنوان رهبر حماس در نوار غزه فعالیت می‌کرد، در ماه اگست سال جاری میلادی پس از جان باختن اسماعیل هنیه به‌عنوان جانشین او برگزیده شد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66116

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.