• امروز : چهارشنبه, ۲ عقرب ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
کل 4048 امروز 10

اخبار ویژه

جمعیت هلال احمر افغانی: زمینه درمان۸۰۰ بیماران چشم به صورت رایگان فراهم شده است وزارت صحت فلسطین: شمار شهدای حملات رژیم اسرائیل بر نوار غزه به ۴۲ هزار و ۷۱۸ نفر رسیده است زخمی شدن ۱۵ غیرنظامی در حمله هوایی ارتش پاکستان وزیر امر به معروف: امارت اسلامی به تمامی حقوق شرعی زنان در کشور متعهد است ایران: سیاست ما در برابر افغانستان روشن است و با تغییر افراد تغییر نمی‌کند وزارت انرژی: هیئتی به ریاست عبداللطیف منصور به چین سفر کرده است تأکیدسازمان ملل و اوزبکستان بر ثبات و کمک‌ به افغانستان محمد عفیف: حزب‌الله مسئولیت عملیات اقامتگاه نتانیاهو را به عهده می‌گیرد مولوی عبدالکبیر: امارت اسلامی از مکاتب خصوصی حمایت می‌کند وصف فرمانده شهید یحیی سنوار در بیان شاعر انقلابی اداره ملی احصائیه افغانستان در سال جاری دو میلیون تُن گندم کمبود داریم مخالفت۶۰ درصد از مردم آلمان با صادرات تسلیحات به اسرائیل سرنوشت بیش از ۷۰ هزار پناهجوی افغانستان در گرو انتخابات آمریکا اکسپرس تریبون: پاکستان در پی کاهش تعامل با طالبان است رئیس جمهور روسیه:شرایط فعلی خاورمیانه سخت و پیچیده است

2

وزارت انرژی: هیئتی به ریاست عبداللطیف منصور به چین سفر کرده است

  • کد خبر : 66300
  • 02 عقرب 1403 - 0:31
وزارت انرژی: هیئتی به ریاست عبداللطیف منصور به چین سفر کرده است

به گفته مطیع‌الله عابد سخنگوی وزارت انرژی و آب، قرار است آقای منصور در این سفر در نشست‌هایی که درباره انرژی و سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود، شرکت کند. مطیع‌الله عابد گفت: قرار است او در این سفر در نشست ویژه انرژی شرکت کند که شماری از کشورهای منطقه و جهان نیز در این نشست دعوت شده‌اند. […]

به گفته مطیع‌الله عابد سخنگوی وزارت انرژی و آب، قرار است آقای منصور در این سفر در نشست‌هایی که درباره انرژی و سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود، شرکت کند.

مطیع‌الله عابد گفت: قرار است او در این سفر در نشست ویژه انرژی شرکت کند که شماری از کشورهای منطقه و جهان نیز در این نشست دعوت شده‌اند.

از سویی‌هم شماری از آگاهان مسایل اقتصادی، جلب سرمایه‌گذاری را در تولید انرژی در کشور مهم عنوان می‌کنند. به گفته آنان، اگر چین در بخش انرژی در افغانستان سرمایه‌گذاری کند، نیازمندی‌های کشور از رهگذر انرژی برطرف می‌شود.

میرشاکر یعقوبی یکی از آگاهان مسایل اقتصادی گفت: همکاری چین در بخش مدیریت منابع آبی و استفاده از دستگاه‌های تولید برق یا توربین‌ها برای افغانستان می‌تواند حیاتی باشد؛ اما مشروط بر این‌که ما همان فرصت‌های لازم را برابی همکاری چین در کشور فراهم کرده بتوانیم.

به همین ترتیب مسئول یک شرکت در دیدار با سرپرست وزارت انرژی و آب گفته است که می‌خواهد از غزنی تا قندهار بالای ساخت‌وساز پنج سب‌ستیشن انرژی سرمایه‌گذاری کند.

در همین حال امان‌الله غالب رییس پیشین شرکت برشنا می‌گوید که هرگونه سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های زیربنایی در سکتور انرژی می‌تواند افزون بر ایجاد کار برای مردم، سکتور انرژی تولیدی و توریدی را تقویت کند.

او افزود: یگانه راه‌حل این است که سکتور خصوصی باید تشویق شود و با تشویق سکتور خصوصی، افغانستان می‌تواند منابع تولیدی خود را توسعه بدهد و مشکل شبکه‌ها یا سب‌اشتیشن را حل کند.

این در حالی‌ست که افغانستان با وجود داشتن منابع کافی برای تولید انرژی؛ اما هنوزهم بیشتر از هشتاد درصد برق موردنیاز خود را از کشورهای دیگر خریداری می‌کند.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66300

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.