• امروز : چهارشنبه, ۱۱ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 2 October - 2024
کل 3793 امروز 12

اخبار ویژه

کمین نیروهای حزب‌الله برای نظامیان اسرائیلی در شمال سرزمین‌های اشغالی وزیر خارجه کاناد: طالبان نمی‌تواند قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرد طالبان: توانایی کامل تأمین امنیت و از بین بردن داعش را داریم وزارت صحت عامه: بیماری‌های فصلی در کابل افزایش یافته است هشت نفر بر اثر غرق شدن یک قایق در ولایت ننگرهار جان باختند معاون اقتصادی ریاست الوزراء از تأیید طرح‌ سرمایه گذاری ۱۲میلیارد افغانی خبر داد رئیس شورای بازرگانان افغانستان با مقام‌های امریکا و بریتانیا دیدارکرد وزارت خارجه امریکا نماینده ویژه خود برای افغانستان را برکنارکرد حقانی: امارت اسلامی دستورات بین‌المللی را نمی‌پذیرد وزارت فواید عامه: کار قیر‌ریزی و بازسازی ۲۲ کیلومتر شاهراه کنر- نورستان آغازشد خبرنگاران در تخار رسماً از عکاسی و تصویربرداری منع شدند باقری: اگر امریکا اسرائیل دیوانه را کنترل نکند تمام زیرساخت‌های آن‌ها را نابود می‌کنیم رهبری شهید مقاومت در اندیشه فاخر شاعر انقلابی عبدالعزیز نصیر: امارت اسلامی بر تطبیق عدالت در کشور متعهد است وزارت فواید عامه: در ماه سنبله ۳۰۰ هزار تُن کالا از طریق راه‌آهن انتقال یافته است

0

وزارت خارجه امریکا نماینده ویژه خود برای افغانستان را برکنارکرد

  • کد خبر : 65378
  • 11 میزان 1403 - 14:10
وزارت خارجه امریکا نماینده ویژه خود برای افغانستان را برکنارکرد

وزارت خارجه امریکا اعلام کرده که تام وست نماینده ویژه این کشور از سمت نماینده ویژه برای افغانستان برکنار شده است. این وزارت شب گذشته ۱۰ میزان، به وقت کابل، با نشر اعلامیه‌ای گفته که آقای وست به عنوان سرپرست دفتر هماهنگی تحریم‌ها در این وزارت تعیین شده است. اعلامیه افزوده که تام وست از […]

وزارت خارجه امریکا اعلام کرده که تام وست نماینده ویژه این کشور از سمت نماینده ویژه برای افغانستان برکنار شده است.

این وزارت شب گذشته ۱۰ میزان، به وقت کابل، با نشر اعلامیه‌ای گفته که آقای وست به عنوان سرپرست دفتر هماهنگی تحریم‌ها در این وزارت تعیین شده است.
اعلامیه افزوده که تام وست از زمان انتصابش به عنوان نماینده ویژه، به طور خستگی‌ناپذیری تلاش کرد که هم منافع ملی امریکا و هم رفاه مردم افغانستان را تضمین کند.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا گفته است که این کشور در زمان مأموریت تام وست، به تلاش گسترده‌ی بشردوستانه برای جلوگیری از گسترش قطحی و برآورده کردن نیاز فوری میلیون‌ها نفر کمک کرد، در برابر تهدیدات تروریستی هوشیار باقی ماند و به گفتکو در مورد این‌ که افغانستان بار دیگر به پناهگاه تروریزم تبدیل نشود، ادامه داد.
ا‌و افزوده، تام وست همچنین از آزادی شهروندان امریکایی از زندان طالبان و جابه‌جایی همکاران افغا‌نستانی امریکا اولویت داد و با رینا امیری برای تضمین حقوق زنان و دختران افغا‌نستان همکاری کرد.
بلینکن گفته است که پس از این سیاست‌های وزارت خارجه امریکا در قبال افغانستان را کرن دکر، کاردار سفارت آن کشور برای افغانستان، رینا امیری، نماينده‌ی ویژه ایالات متحده در امور حقوق بشر و زنان برای افغانستان و جان مارک پومرشیم، دستیار وزیر خارجه، پیش خواهند برد.
گفتنی است که تام وست در اکتوبر سال ۲۰۲۱ به عنوان نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان تعیین شده بود.
آژانس خبری پامیر
لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65378

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.