• امروز : یکشنبه, ۱۵ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
کل 3838 امروز 8

اخبار ویژه

سرمایه‌گذاری سازمان جهانی غذا در زمینه تهیه مواد غذایی در مناطق پرخطر افغانستان حقانی: در کنار علوم دینی آموزش علوم معاصر هم نیاز است اداره ملی احصائیه: در ماه سنبله بیش از ۱۳۴ هزار تذکره الکترونیکی توزیع شده است تلاش برای فراهم شدن زمینه آموزش دانش‌آموزان ناشنوا در ولایت فراه ۷۰ نفر کشته در حمله‌ی مرگبار هایتی خیبر:اختلاف‌ درباره قانون جدید را ردکرد تأکید طالبان و روسیه به گسترش همکاری اقتصادی نماینده ویژه روسیه برای افغانستان: حضور طالبان در نشست بریکس به نظر تمام اعضا بستگی دارد دیوان دادگستری اتحادیه اروپا: تنها جنسیت و ملیت برای پذیرش پناهندگی زنان افغانستان کافی است عبدالسلام حنفی: خواستار تقویت روابط امارت اسلامی با چین شد شش سایت مخابراتی در بزرگ‌راه کابل – جلال‌آباد فعال‌شد طالبان: با برخی کشورها در مبارزه با داعش همکاری داریم بازداشت ۶۰ شهروند افغانستان در تظاهرات حزب تحریک انصاف پاکستان وزیر خارجه روسیه: برگفت‌وگوهای عمل‌گرایانه با طالبان تأکیدکرد معاون سیاسی ریاست‌الوزرا: بر اتحاد میان شهروندان کشور تأکیدکرد

1

وزیر خارجه روسیه: برگفت‌وگوهای عمل‌گرایانه با طالبان تأکیدکرد

  • کد خبر : 65518
  • 14 میزان 1403 - 1:00
وزیر خارجه روسیه: برگفت‌وگوهای عمل‌گرایانه با طالبان تأکیدکرد

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، در ششمین نشست مشورتی فارمت مسکو پیرامون افغانستان، بر گفت‌وگوهای عمل‌گرایانه با حکومت سرپرست تأکید می‌ورزد. آقای لاوروف می‌افزاید که تعامل با مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان برای امنیت و توسعه اقتصادی منطقه یک ضرورت است. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: گفت‌وگوی عمل‌گرایانه بین مسکو و کابل ضروری است. ما […]

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، در ششمین نشست مشورتی فارمت مسکو پیرامون افغانستان، بر گفت‌وگوهای عمل‌گرایانه با حکومت سرپرست تأکید می‌ورزد.

آقای لاوروف می‌افزاید که تعامل با مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان برای امنیت و توسعه اقتصادی منطقه یک ضرورت است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: گفت‌وگوی عمل‌گرایانه بین مسکو و کابل ضروری است. ما معتقدیم که حفظ گفت‌وگوهای سازنده با دولت فعلی افغانستان به نفع امنیت، توسعه اقتصادی و دستیابی به همبستگی ملی در این کشور است.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش می‌گوید که مسکو هم‌چنان به توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با افغانستان ادامه خواهد داد.

او بر آزادسازی دارایی‌های مسدودشده افغانستان تأکید می‌ورزد و از کشورهای غربی می‌خواهد تا به تحریم‌ها بر حکومت سرپرست پایان دهند.

سرگئی لاوروف در این باره افزود: ایالات متحده به نگهداری غیرقانونی دارایی‌های ملی افغانستان ادامه می‌دهد و تحریم‌های سختی را علیه بخش بانکی این کشور اعمال می‌کند. ما بار دیگر از کشورهای غربی می‌خواهیم که تحریم‌ها علیه طالبان را لغو کنند.

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه، نیز در این نشست می‌گوید که امارت اسلامی در سه سال گذشته توجه ویژه‌ای به پیکار با گروه‌های هراس‌افگن داشته و اکنون خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نمی‌شود.

آقای متقی همچنین از فعالیت گروه داعش در بیرون از افغانستان ابراز نگرانی می‌کند و از کشورها می‌خواهد تا از سربازگیری داعش از اتباع‌شان پیشگیری کنند.

سرپرست وزارت خارجه گفت: با استفاده از این فرصت، از همه کشورهای منطقه خواهان همکاری در قسمت جلوگیری سربازگیری از اتباع شان توسط داعش و بعد فرستادن شان به افغانستان و دیگر کشورها جهت انجام عملیات تخریب‌کارانه می‌باشیم.

امیرخان متقی در بخش دیگری از سخنانش نگرانی برخی کشورها از وجود تهدیدها از خاک افغانستان را بی‌جا می‌خواند.

به گفته او، این نگرانی‌ها برخاسته از اطلاعات نامعتبر است.

امیرخان متقی گفت: نماینده‌های برخی کشورها در شورای امنیت سازمان ملل متحد و یا در رسانه‌ها از وجود تهدیدها در خاک افغانستان اظهار نگرانی می‌کنند. این اظهارات کاملن بی‌اساس بوده و به باور ما خلای معلوماتی پیرامون افغانستان و یا تحریف معلومات توسط حلقات خرابکار تا سازمان‌های بین‌المللی راه یافته است.

این در حالی‌ست که در پنجمین نشست مشورتی فارمت مسکو، بر تشکیل حکومت فراگیر، پیکار در برابر گروه‌های هراس‌افگن، حرمت گذاشتن به حقوق بشر به ویژه حق کار و آموزش زنان در افغانستان تأکید شده بود.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=65518

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.