• امروز : جمعه, ۲۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3995 امروز 6

اخبار ویژه

رئیس جمهور روسیه:تأکیدکرد مسکو به اوکراین اجازه نخواهد داد که سلاح هسته‌ای داشته باشد کمیساریای عالی سازمان ملل شهروندان افغانستان به بزرگ‌ترین جمعیت پناهندگان‌در جهان تبدیل شده‌اند عبدالکبیر: امارت اسلامی تلاش دارد افغانستان را در بخش تولید انرژی به خودکفایی برساند درمان کودکان ناشنوا برای نخستین بار در کشور واکنش‌ها به شهادت یحیی سنوار رهبر سیاسی حماس ۵۸.۹ درصد از جمعیت فقیر در افغانستان را کودکان تشکیل می‌دهند. هیئت ۲۵۰ نفری طالبان به قزاقستان سفر کرد طالبان: خون السنوار نقشه آزادی را ترسیم می‌کند جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است روسیه: آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد غلامی ستاره تیم ملی فوتسال افغانستان به باشگاه (limones 5 agency) اسپانیا پیوست اوچا:دولت آلمان ۱۱٫۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است شهادت یحیی سنوار در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی پلیس نیمروز: ۱۲ تن مواد مخدر در این ولایت کشف و امحا شد در دو ماه گذشته ۹۵۰۰ تُن پیاز از قندهار به کشورهای پاکستان و هند صادر شده است

0

کمیساریای عالی سازمان ملل شهروندان افغانستان به بزرگ‌ترین جمعیت پناهندگان‌در جهان تبدیل شده‌اند

  • کد خبر : 66125
  • 28 میزان 1403 - 0:59
کمیساریای عالی سازمان ملل شهروندان افغانستان به بزرگ‌ترین جمعیت پناهندگان‌در جهان تبدیل شده‌اند

به گزارش آژانس خبری پامیر، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرده است که شهروندان افغانستان از سال ۲۰۲۱ به دلایل مختلف از جمله چالش‌های انسانی، به بزرگترین جمعیت پناهندگان در جهان تبدیل شده‌اند و از پناهجویان سوریه پیشی گرفته‌اند. بر اساس این گزارش، از سال ۲۰۲۱، بیش از ۱٫۶ میلیون افغان به […]

به گزارش آژانس خبری پامیر، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرده است که شهروندان افغانستان از سال ۲۰۲۱ به دلایل مختلف از جمله چالش‌های انسانی، به بزرگترین جمعیت پناهندگان در جهان تبدیل شده‌اند و از پناهجویان سوریه پیشی گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، از سال ۲۰۲۱، بیش از ۱٫۶ میلیون افغان به ایران و پاکستان پناه برده‌اند.

از سوی دیگر، سازمان بین‌المللی مهاجرت در گزارش اخیر خود اظهار داشت شمار بازگشت کنندگان نسبت به گذشته از ایران و پاکستان افزایش چشمگیری داشته است.

این سازمان افزود از ابتدای سال جاری، نظارت دقیقی را بر تمامی گذرگاه‌های مرزی افغانستان آغاز کرده است. بر اساس اعلام این سازمان، موج جدیدی از بازگشت مهاجران از ایران و پاکستان آغاز شده است.

بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت از ۱۵ تا ۲۱ سپتامبر، ۱۰۰هزار و ۲۲۷ نفر از ایران و پاکستان به افغانستان بازگشته‌اند.

وضعیت مهاجرانی که به صورت غیرقانونی در ایران و پاکستان زندگی می‌کنند، نگرانی‌های جدی را ایجاد کرده است.

سازمان ملل از جامعه جهانی خواسته است تا برای حمایت از این پناهجویان و یافتن راه‌حل‌های پایدار برای بحران مهاجرت در منطقه، اقدامات لازم را انجام دهد.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66125

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.