• امروز : جمعه, ۲۷ میزان ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3995 امروز 6

اخبار ویژه

رئیس جمهور روسیه:تأکیدکرد مسکو به اوکراین اجازه نخواهد داد که سلاح هسته‌ای داشته باشد کمیساریای عالی سازمان ملل شهروندان افغانستان به بزرگ‌ترین جمعیت پناهندگان‌در جهان تبدیل شده‌اند عبدالکبیر: امارت اسلامی تلاش دارد افغانستان را در بخش تولید انرژی به خودکفایی برساند درمان کودکان ناشنوا برای نخستین بار در کشور واکنش‌ها به شهادت یحیی سنوار رهبر سیاسی حماس ۵۸.۹ درصد از جمعیت فقیر در افغانستان را کودکان تشکیل می‌دهند. هیئت ۲۵۰ نفری طالبان به قزاقستان سفر کرد طالبان: خون السنوار نقشه آزادی را ترسیم می‌کند جنبش اعتراضی چمن: پاکستان در صدد غصب و تصرف خاک چمن است روسیه: آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش می‌گذارد غلامی ستاره تیم ملی فوتسال افغانستان به باشگاه (limones 5 agency) اسپانیا پیوست اوچا:دولت آلمان ۱۱٫۲ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است شهادت یحیی سنوار در نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی فرماندهی پلیس نیمروز: ۱۲ تن مواد مخدر در این ولایت کشف و امحا شد در دو ماه گذشته ۹۵۰۰ تُن پیاز از قندهار به کشورهای پاکستان و هند صادر شده است

1

۵۸.۹ درصد از جمعیت فقیر در افغانستان را کودکان تشکیل می‌دهند.

  • کد خبر : 66107
  • 28 میزان 1403 - 0:14
۵۸.۹ درصد از جمعیت فقیر در افغانستان را کودکان تشکیل می‌دهند.

شاخص جهانی فقر گزارش داده است که ۵۸.۹ درصد از جمعیت فقیر در افغانستان را کودکان تشکیل می‌دهند. در این گزارش ۳۷ صفحه‌ای آمده که شمار کودکان فقیر نزدیک به پنج میلیون بیشتر از بزرگ‌سالان است. در گزارش شاخص جهانی فقر آمده است: از سال ۲۰۱۵/۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲/۲۰۲۳، فقر در افغانستان بیش از ۵.۲ درصد […]

شاخص جهانی فقر گزارش داده است که ۵۸.۹ درصد از جمعیت فقیر در افغانستان را کودکان تشکیل می‌دهند.

در این گزارش ۳۷ صفحه‌ای آمده که شمار کودکان فقیر نزدیک به پنج میلیون بیشتر از بزرگ‌سالان است.

در گزارش شاخص جهانی فقر آمده است: از سال ۲۰۱۵/۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲/۲۰۲۳، فقر در افغانستان بیش از ۵.۲ درصد افزایش یافته است و ۵.۳ میلیون نفر دیگر به جمعیت افراد دچار فقر چندبعدی اضافه شده‌اند.

کودک کارگر گفت: همان قدر کار می‌کنم ۱۰۰ الی دونیم‌صد باز خرچ خانه هم می‌دهم از آن پول یک ۲۰ افغانی‌اش را شیر می‌خرم.

این تحقیق آماری وضعیت فقر چندبعدی را در ۱۱۲ کشور جهان که جمعیتی معادل ۶.۳ میلیارد نفر دارند، بررسی کرده است.

در همین حال، وزارت اقتصاد می‌گوید که تلاش‌هایی را برای کاهش فقر در کشور روی دست دارند.

به گفته عبداللطیف نظری معین این وزارت، برنامه‌هایی برای بهبود دسترسی به خدمات بنیادی و توسعه فرصت‌های شغلی برای فقیران در نظر گرفته شده است.

معین مسلکی وزارت اقتصاد گفت: سیاست امارت اسلامی حمایت از کودکان کار است. ما می‌خواهیم که بسترها و زمینه تعلیم آن‌ها را فراهم کنیم و بسازیم و برنامه‌ی ما توانمندسازی کودکان کارگر است تا مصدر خدمت به جامعه واقع شوند و هم خانواده‌های خود را حمایت کنند.

شماری از آگاهان اقتصادی در افغانستان می‌گویند که نبود برنامه‌های سودمند اقتصادی و عدم مدیریت منابع داخلی از علت‌های بنیادی افزایش فقر در کشور به شمار می‌روند.

سید مسعود آگاه مسایل اقتصادی گفت: به منظور این‌که فقر را بزدایم و در حقیقت بتوانیم کمک‌ها را قسمی حرکت بدهیم که فقرزدایی شود، آن را باید از طریق جی دی پی حرکت دهیم.

بر بنیاد این گزارش، ۱.۱ میلیارد نفر از جمعیت جهان در فقر چندبعدی زندگی می‌کنند که نزدیک به نیم میلیارد نفر از آن‌ها در کشورها و مناطق درگیر جنگ و ناآرامی هستند.

فقر چندبعدی به معنای ناتوانی افراد در دسترسی به نیازهای اساسی زندگی مانند آموزش، بهداشت، مسکن و تغذیه، علاوه بر کمبود درآمد است.

 

آژانس خبری پامیر

لینک کوتاه : https://pamiragency.com/?p=66107

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.